חברת מנרב תשלם 137.5 מיליון שקל על 1.4 דונם בקרית שלום

המכרז הוא הראשון בשיווק הקרקעות של שכונת "צפון מערב קריית שלום", עתודת קרקע בגודל 153 דונם הנמצאת במרחק דקות אחדות של נסיעה משדרות רוטשילד וחוף יפו • על השטח ניתן לבנות 74 יח"ד

פארק החורשות בדרום תל אביב / צילום: איל יצהר
פארק החורשות בדרום תל אביב / צילום: איל יצהר

רשות מנהל מקרקעי ישראל (רמ"י) הודיעה היום שחברת מנרב זכתה במכרז לחטיבת קרקע בגודל של כ-1.4 דונם בחלק המערבי של שכונת קרית שלום בת"א ותשלם סכום של 137.5 מיליון שקל. על השטח ניתן לבנות 74 יח"ד. המכרז הוא הראשון בשיווק הקרקעות של שכונת "צפון מערב קריית שלום", עתודת קרקע בגודל 153 דונם, הנושקת לפארק החורשות ונמצאת במרחק דקות אחדות של נסיעה משדרות רוטשילד וחוף יפו.

שכונת קרית שלום נוסדה בראשית שנות ה-50. כמו שכונות נוספות שקמו באותה תקופה, היא מאופיינת בבתים דו-קומתיים ("רביעיות") עם דירות זעירות, במנותק מהעיר הוותיקה. תחילה התיישבו בה ותיקי ההסתדרות, התנועה הרוויזיוניסטית ו"הפועל המזרחי". בשנות ה-70 הגיעו לכאן עולים רבים מבוכרה, ובשנים האחרונות מגלים אותה צעירים, שמתפעלים ממחירי הדיור הנוחים יחסית ומהאווירה הכפרית.

התוכנית להרחבת השכונה הוותיקה (תוכנית תא/1/2494) מנותקת פיזית מהשכונה הוותיקה וממוקמת על מגרש הנמצא בין דרך קיבוץ גלויות ודרך פנחס לבון. התוכנית מציעה להקים כארבעה מבנים בני 19 קומות על דרך לבון, ובניין אחד בן תשע קומות ובניינים נוספים בני שש קומות לאורך דרך קיבוץ גלויות. בסך הכל מדובר ב-650 יח"ד. בעתיד יעבור בדרך פנחס לבון הקו הירוק של הרכבת הקלה.