בנט לנתניהו: "שחרר את המדינה ותמשיך הלאה"

יושב ראש ימינה וראש הממשלה המיועד נפתלי בנט קורא ליו"ר הכנסת יריב לוין להביא כבר ביום ברביעי את ההצבעה על הקמת הממשלה • לדבריו, "הממשלה תהיה יותר ימנית מהנוכחית"

נפתלי בנט / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות
נפתלי בנט / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

יושב ראש ימינה וראש הממשלה המיועד נפתלי בנט קורא ליו"ר הכנסת יריב לוין להביא כבר ביום ברביעי את ההצבעה על הקמת הממשלה. לדברי בנט, "זו אולי טובת נתניהו לדחות אבל לא טובת המדינה. יריב נשבעת אמונים למדינה ולא לאדם מסוים".

בנאום קצר הזהיר בנט מפני הסתה כלפי חברי ימינה: "בשבועות האחרונים מתקיימת מכונה אלימה נגד חברי כנסת מימינה ומתקווה חדשה כדי ללחוץ עליהם להצביע נגד הקמת הממשלה. מדובר במבצע מנוהל וממומן שמטרתו לשבור אותנו ובמבצע הזה הכל אפשרי. במבצע הזה, לצערי כל האמצעים כשרים.

"שמעתי את נתניהו אמור להיכנס בהם - אנשים עוקבים אחר מכוניות של חברי כנסת, יש איום בפיטורים כלפי בני משפחה, הפחדות של הילדים, איומים קשים כלפי חברי הכנסת ועוד". עם זה אמר כי לא כל התנגדות לממשלה היא הסתה, ואסור לחסום בפייסבוק מאמרי ביקורת, חריפים ככל שיהיו.

בנט קרא לנתניהו להפסיק את המסע הזה ולהמשיך הלאה: "אני קורא מכאן לנתניהו שחרר את המדינה ותמשיך הלאה. שחרר. שחרר אותנו מעוד ימים ארוכים של רעל, אש, ותימרות עשן".

לדבריו, "הממשלה תהיה יותר ימנית מהנוכחית. מותר לאנשים להצביע בעד הקמת ממשלה גם אם אתה לא עומד בראשה. ממשלה שהיא, אגב, עשר מעלות יותר ימנית מהנוכחית. נתניהו אמר שלא התכוון להסתמך על מנסור עבאס. זה שקר אבו יאיר - אני הייתי חלק מהמו"מ - הליכוד התכוון לתת יותר ומה שעבאס קיבל מאיתנו מסתמך על זה רק שאנחנו היינו יותר קשוחים.

"נתניהו לא אוהב לחשוף את שיחותיו עם מנסור - אני מכבד את מנסור. אנחנו לא מוכרים את הנגב - נתניהו הוא שמכר את הנגב ב-12 שנות שלטונו, בנייה בלתי חוקית גנבות אלימות ופשע. אנחנו נחזיר את המשילות - נכניס את הבדואים לישובים מוסדרים, טוב להם - טוב למדינה".

בנט דחה גם את דברי נתניהו על היות הממשלה ממשלת שמאל. לדבריו, "הוא מכריז שזו ממשלת שמאל קיצוני - עוד שקר - אני איש ימין חובש כיפה בשר מבשרה של הציונות הדתית. ובכלל אנחנו לא נגד אנחנו בעד. אף אחד כאן לא אויב. יש אזרחים בעד, ויש נגד, יש רבנים בעד ויש נגד. יש לפעמים באותה משפחה כמה דעות שונות, ואפשר להסתדר. נתניהו אל תותיר אחריך אדמה חרוכה, אנחנו רוצים לשמר את הטוב שבכהונותיך, והרבה טוב שעשית לאורך השירות שלך. ולא חלילה את הרוח הרעה".

בנט ניסה להרגיע את המתנגדים לממשלה: "אני מבין את מי שחושש ואת מי שמרגיש נבגד. נעשה הכל כדי ששנה מהיום נסתכל אחורה ותבינו את ההחלטות שלי. בעוד מספר ימים נשביע, בעזרת השם, ממשלה חדשה. זה הכל. זה לא קטסטרופה, זה לא אסון. חילופי ממשלה. אירוע רגיל ומובן מאליו בכל מדינה דמוקרטית.

"המשטר במדינת ישראל אינו מלוכני. לאף אחד אין מונופול על השלטון. כל שלטון, מטבע הדברים, מסתאב ומתנוון אחרי שנים ארוכות, הוא מוחלף, וחוזר חלילה. הממשלה החדשה תעמוד בסופו של דבר, למבחן העם".