אמי פלמור: "רה"מ נתניהו שיקר כשטען שהייתי מעורבת בפסילת פוסטים של אנשי ימין"

לאחר שראש הממשלה טען ל"הוכחה מדעית ממש של סתימת פיות של הימין" בראיון שנתן לאראל סגל ועירית לינור, הגיבה היום מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר והכחישה את הטענות של רה"מ נגדה • "ההנחה שאיילת שקד מפעילה אותי היא הזויה"

עו"ד אמי פלמור / צילום: ענבל מרמרי
עו"ד אמי פלמור / צילום: ענבל מרמרי

"רה"מ נתניהו שיקר כשטען שהייתי מעורבת בפסילת פוסטים של אנשי ימין בפייסבוק ומאחר ואני מניחה שהוא לא מתמצא עד כדי כך - ככול הנראה אנשיו הזינו אותו בשקר. הוא לא מבין את התפקיד שלי, שאין בו כל נגיעה להחלטות לחסום משתמשים, לא בארץ ולא בעולם. אני לא עובדת בפייסבוק ולא עוסקת בהחלטות כאלה. כנראה פחות נעים לחשוב שיועצתו לשעבר, ג'ורדנה קטלר, היא האחראית על מדיניות פייסבוק בישראל". כך אמרה היום ל"גלובס" מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר, עו"ד אמי פלמור, בתגובה לטענות שהעלה אמש רה"מ נתניהו בראיון לערוץ 20.

בראיון שנתן לאראל סגל ועירית לינור אמר נתניהו כי "הם (פייסבוק. ח'מ') פסלו פוסטים של אנשי ימין שבאו לקרוא להפגנה ליד הבית של חבר הכנסת אורבך כי הם נתנו את הכתובת של אורבך, אבל משום מה פייסבוק לא פסל את אותם פוסטים בדיוק של אנשי שמאל שקוראים לתמיכה באורבך שלא יפרוש כמובן, עם אותה כתובת בדיוק".

נתניהו טען כי "זו הוכחה מדעית ממש של סתימת פיות של הימין. עכשיו פייסבוק זה לא אלגוריתם, מי שעומד בראש הצוות שלהם זו גברת אמי פלמור שהייתה המנכ"לית במשרד המשפטים של השרה איילת שקד. זה פשוט משטר המחשבות. היא חודרת לפייסבוק. לחתקשורת הישראלית היא חדרה מזמן. זה פאשיזם מוחלט".

כאמור, פלמור מכחישה את הטענות של רה"מ נגדה. לדבריה, "גם ההנחה (בדברי נתניהו. ח',מ') שאיילת שקד מפעילה אותי היא הזויה". יצוין כי פלמור היא חברה במועצה בינלאומית, לא על תקן נציגה של ישראל, שנותנת המלצות מדיניות לפייסבוק כגון דרישה ליותר שקיפות, הבהרה של מדינות ביחס לחסימות.