15 יום לאחר שיסיים את תפקידו כמנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס יטוס לחלל

בזוס יצטרף לשיגור הראשון של החברה שלו, Blue Origin, ב-20 ביולי • בזוס, האדם הכי עשיר בעולם עם שווי נקי 187 מליארד דולר, יהיה הראשון מבין טייקוני החלל המיליארדרים שיגיע לחלל

ג'ף בזוס / צילום: Shutterstock
ג'ף בזוס / צילום: Shutterstock

ג'ף בזוס יצטרף לשיגור הראשון של החברה שלו, Blue Origin, ב-20 ביולי. על פי תכנוני חברת החלל של בזוס, הצוות ישוגר על רקטת New Shepard והוא צפוי לכלול את אנשי החברה, כשמושב אחד נפתח למכירה פומבית ברשת.

אף שבחברה סירבו בהתחלה לאשר אם בזוס יצטרף לשיגור, כעת בזוס מפרסם פוסט באינסטגרם עם הפרטים. בזוס צפוי להיות משוגר 15 ימים לאחר סיום תפקידו כמנכ"ל אמזון.

על פי בלו אוריג'ין, גם אחיו הצעיר של בזוס, מארק בזוס, יצטרף לשיגור. "מאז שהייתי בן חמש חלמתי לטוס לחלל. ב-20 ביולי אצטרף למסע הזה עם אחי. ההרפתקה הגדולה ביותר עם החבר הכי טוב שלי", כך פרסם בזוס בפוסט באינסטגרם.

בזוס, האדם הכי עשיר בעולם עם שווי נקי 187 מליארד דולר, יהיה הראשון מבין טייקוני החלל המיליארדרים שיעבור מסע שכזה. אפילו אלון מאסק עם הטכנולוגיות של חברת החלל המובילה שלו, SpaceX, הודיע שיצטרף בעתיד לסיפון באחת הטיסות העתידיות.

להבדיל מחברת SpaceX של אלון מאסק, ששלחה כבר צוותים לתחנת החלל הבינלאומית, השיגורים של ה-New Shepard הן טיסות חלל תת מסלוליות. החללית מגיעה לגבול הרשמי המוכר של החלל (קצת מעל האטמוספרה) בגבוה של 100 ק"מ, ללא כניסה למסלול סביב כדור הארץ. כלומר, בלו אוריג'ין תיקח את הנוסעים לטיול בקו ישיר למעלה ואז תחזור בחזרה.

החברה תשגר את ה-New Shepard עם שישה מושבים, כשלפני חודש הודיעה החברה שהיא תקיים מכירה פומבית על אחד המשובים. "אנחנו מוכרים את המושב הראשון ב-New Shepard", כך הכריזה בכירת Blue Origin (בלו אוריג'ין), אריאן קורנל.

החברה הודיעה שהמכירה תתבצע בשלושה שלבים: בין ה-5 במאי ל-19 במאי היא תיפתח לכולם, ללא מחיר התחלתי. כלומר כל משתתף יוכל להציע את המחיר הראוי בעינו והסכומים יישארו חסויים. ב-19 במאי המכירה החשאית תיגמר והסכומים שהוצעו ייחשפו לציבור, וכל משתתף יצטרך להציע את המחיר הגבוה ביותר. זה השלב שבו אנו נמצאים כיום. בעוד כשבוע, ב-12 ביוני, המכירה הפומבית תשודר בשידור חי וייבחר מנצח. הסכום יתרם לקרן הפילנתרופית של בלו אוריג'ין.