פרשת השחיתות במשרד הבריאות: בכירים בפמי פרימיום בעבר ובהווה חשודים בשוחד

החברה מספקת שירותים רפואיים למשרדי ממשלה שונים ולאחרונה אף נבחרה על ידי משרד הבריאות לבצע את מערך בדיקות הקורונה לנוסעים הנוחתים בנתב"ג • פמי פרימיום: "החברה שיתפה פעולה באופן מלא עם גורמי החקירה"

פמי פרמיום / צילום: עינת לברון
פמי פרמיום / צילום: עינת לברון

פמי פרימיום היא חברת שירותי הרפואה המעורבת בחקירת המשטרה בפרשת השחיתות במשרד הבריאות. החברה מספקת שירותים רפואיים למשרדי ממשלה שונים ולאחרונה אף נבחרה על ידי משרד הבריאות לבצע את מערך בדיקות הקורונה לנוסעים הנוחתים בנתב"ג.

יצוין כי מאחורי הקלעים מתנהל קרב, כולל בזירה המשפטית,  על זהות החברה שתבצע את מערך הבדיקות לנוחתים לאור הפוטנציאל הכספי שהוא מגלם.

המנכ"ל לשעבר בפמי פרימיום איציק חמו, שכיהן בתפקיד כ-20 שנה, וסמנכ"ל בכיר המכהן בתפקידו גם היום, נחקרו בחשד למתן שוחד לעוזרו של שר הבריאות לשעבר, מוטי בבצ'יק, המכחיש בתוקף את הטענות נגדו. על פי החשד החברה העבירה תרומות לחסידות גור בתמורה לקידומה במתן שירותי רפואיים מול משרדי הממשלה.

בינתיים משרד הבריאות ממשיך לקדם את הקמת המערך של פמי פרימיום בנתב"ג לטובת הבדיקות לנוחתים (פמי אמורה לבצע את הדגום ואת הבדיקה יבצעו שתי מעבדות פרטיות שנבחרו על ידי משרד הבריאות).

לאחרונה נחשף בגלובס כי אלי גלעד, ששימש כראש המשל"ט (מרכז השליטה) הלאומי למאבק בקורונה קיבל הצעה לעבוד לתפקיד סמנכ"ל בחברת פמי פרימיום. גלעד, כעובד מדינה נדרש לאישור של נציבות שירות המדינה, גם בכל הנוגע לבקשות לקיצור תקופת צינון הנדרשת. גלעד היה אמון בין השאר על מערך החיסונים.

בפמי פרימיום צוין בעניין זה כי "אלי גלעד קיבל פניה לשמש כסמנכ"ל בריאות התלמיד, תחילת תפקידו מותנה באישור נציבות שירות המדינה. פמי תשמח לקלוט את אלי לכוחותיה. כל ניסיון לקשור בין אלי גלעד לבין פעילויות אחרות בקבוצת פמי, כדוגמת הקורונה, אינן נכונות בעליל. גיוסו של אלי לחברת פמי, נעשה בצורה גלויה ומסודרת ומשרד הבריאות נתן את ברכתו. אנו נשמח לגיוסו של אלי גלעד לשורות החברה ובטוחים כי ימשיך לתרום מכישוריו הרבים בחברתנו".

לאחר הפרסום הזה, הגישה פנגיה באמצעות בה כוחה עוה"ד ערן בצלאל שותף במשרד ש.הורביץ פנייה דחופה לפרקליטות מחוז ירושלים שבה היא טוענת כי יש לפסול את הליך התיחור שבו זכתה פמי פרימיום ולהשהות את ההתקשרות של משרד הבריאות מול פמי פרימיום עד לבחינת מלוא העובדות לאור המינוי האמור.

ממשרד הבריאות נמסר כי "נכון לעכשיו אמורה חברת פמי פרמיום להחליף את אומגה. חברת פמי התמודדה בהליך תיחור של משרד הבריאות וזכתה בו על סמך ההצעה שהגישה. הליך התיחור נוהל בוועדת המכרזים של משרד הבריאות כדין. בפני המשרד לא נמצא מידע כלשהו שיש בו כדי להצדיק את שינוי ההחלטה. משרד הבריאות לא עודכן לגבי נושאי חקירת המשטרה וכל השאלות הנוגעות לנושא יש להפנות למשטרת ישראל".

עו״ד דרור מתתיהו, אשר מייצג את מר חמו, מסר בתגובה כי "מר חמו תרם לאורך השנים, הן במעשים והן בהתנדבות, לעשרות עמותות, אשר אין לפעילותן כל קשר לחברת פמי פרימיום. מתוך אותן עשרות תרומות, הבדיקה מתמקדת בתרומה אחת בלבד, שנעשתה לפני כ-7 שנים, לעמותה שתכליתה סיוע לחולים ונזקקים.

"מר חמו לא נעצר, אין לו כל קשר לחשדות הנחקרים והוא דוחה אותן מכל וכל. לפיכך, אין זה ראוי לקשור את שמו לפרשה ואנו סמוכים ובטוחים כי עם התקדמות החקירה יוסר ממנו כל חשד. במהלך שנת 2020, פרש מר חמו מתפקידו כמנכ"ל החברה ומאז הוא מקדיש את עיקר זמני לפעילות התנדבותית, בסיוע למספר עמותות חינוכיות".

עו"ד משה מזור מגולדפרב זליגמן המייצג את נושא המשרה המכהן בפמי פרימיום מסר כי "נושא המשרה שיתף פעולה באופן מלא עם גורמי החקירה ושוחרר בתום החקירה לביתו. אנחנו סמוכים ובטוחים שבתום החקירה יתברר כי לא נפל דופי בהתנהלותו של נושא המשרה, וכי כל פעולותיו במסגרת תפקידו בחברה היו ללא רבב".

מחברת פמי פרימיום נמסר כי "נושא משרה יחיד בחברה נחקר. החברה שיתפה פעולה באופן מלא עם גורמי החקירה והיא סמוכה ובטוחה שבסיומה של החקירה יתברר כי התנהלותה של החברה הייתה ללא דופי וכי לא נפל פגם כלשהו בהתנהלות החברה".

 ***חזקת חפות: כל החשודים בפרשה מכחישים את המיוחס להם ועומדת להם חזקת החפות.