מניית Clover Health מזנקת אחרי שהפכה ליקירת הגולשים ברדיט

משקיעים יומיים מתמקדים בחברת Clover Health, שהונפקה על-ידי מיזוג עם SPAC, ומקווים שתתפוס מומנטום בדומה ל־AMC ולגיימסטופ

חברת Clover Heath מספקת ביטוח בריאות פרטי ותוכניות ביטוח לאומיות / צילום: Shutterstock
חברת Clover Heath מספקת ביטוח בריאות פרטי ותוכניות ביטוח לאומיות / צילום: Shutterstock

מניית חברת הבריאות Clover Health Investments נסקה לאחרונה, אחרי שהחברה הפכה לפייבוריטית של סוחרים בפורומים ברדיט. מניות החברה עלו ב־109% ביום שלישי, לפני שנסוגו מעט למחיר סגירה של 22.15 דולר - עלייה של 86% בסך הכול. מחיר הסגירה הזה גבוה פי שלושה כמעט ממחיר המניה בסוף החודש שעבר, שעמד על 7.64 דולרים. לאחר זינוק של 32% במחיר המניה ביום שני, יותר מ־720 מיליון מניות נסחרו ביום שלישי, זינוק של פי 45 כמעט לעומת יום שישי.

Clover החלה להיסחר ב־8 בינואר דרך מיזוג עם חברה למטרת רכישה מיוחדת, או SPAC, המנוהלת על-ידי יזם ההון סיכון צ'מאת פאליהפיטייה. היא הוקמה ב־2013 על-ידי יזם הבריאות ויוק גריפלי, ומשרדיה נמצאים בנאשוויל, טנסי. החברה מעניקה ביטוח בריאות פרטי ותוכניות Medicare בשמונה מדינות בארה"ב.

Clover הייתה תחת לחץ כמה שבועות, אחרי שפירמת המחקר Hindenburg Research פרסמה דוח, שבו טענה כי החברה הונתה את משקיעיה. הנהלת החברה דחתה את ההאשמות. מאז הספיקו ה־SPACs לצאת מהאופנה בקרב משקיעים, עקב חששות אינפלציה שהאיצו את היציאה ממניות צמיחה, שרבות מהן רשמו ירידות גדולות.

כמה משתמשי רדיט משערים ש־Clover Health עשויה להיות "סחיטת השורט" הבאה - דבר המתרחש כשהרבה מניות של חברה נמכרות בחסר. במקרה הנוכחי, אם מחיר המניה יעלה מאוד, כמה משקיעים יהיו חייבים לקנות אותה כדי לכסות פוזיציות בחסר, וזה יקפיץ את מחירה.

מעריך שוק של כמות העניין בשורטים - שיעור המניות העומדות להלוואה - עומד על 9.7%, על פי נתוני IHS Markit. בעוד שהמעריך הזה הוכפל מאז מרץ, הוא עדיין נמוך בהרבה מהרמות שנצפו קודם לכן למניות כמו גיימסטופ, שהיו מעל 80% בינואר.

הדבר מרתיע כמה מהמשתמשים ברדיט. "קופים שפיספסו את $GME! הקשיבו טוב, $CLOV הולכת להמריא!", כתב משתמש שהכינוי שלו u/pvr90 אתמול. "קוף" הוא כינוי לרוכשי מניות AMC, שהיו בין מניות המם הנסחרות ביותר בשבועות האחרונים.

שלא כמו מניות AMC וגיימסטופ, שעלו כמעט ב־2,500% וב־1,500% השנה בהתאמה, Clover עלתה כ־39% השנה, לאחר שירדה בשיעור שהגיע עד 57% בהשוואה למחיר המניה ב־8 בינואר.

החברה היא סטארט-אפ הבריאות השלישי של גריפלי. חוץ מלספק ביטוח בריאות, היא מבקשת למנוע באופן אקטיבי מחלות, על-ידי איסוף ועיבוד נתונים על המשתמשים.

אם מחיר מניות Clover יעלה, משקיעים ייכנסו לאופציות שירוויחו. אופציית CALL הקשורה למחיר המניה, שהגיעה ל־22 דולר, ושתפוג בעוד עשרה ימים, הייתה אחת האופציות הנסחרות ביותר אתמול.

הדבר עשוי גם לתרום לתנודות גדולות במניה. עושי שוק כמו בנקים, שמוכרים אופציות כאלה לעתים קרובות, מגדרים את הפוזיציה שלהם על-ידי קניית המניות שבבסיס האופציות. עלייה באופציות CALL עשויה להוביל בנקים לקנות עוד מניות וזה יזין את הביקוש.

אחרים ברדיט משערים ש־Clover Health עשויה להתווסף למדד ראסל 2000, מדד שרבים עוקבים אחריו, אם כי לא ברור אם הצטרפות למדד מצדיקה את העלייה במחיר המניה.

חברת המדדים FTSE Russell מווסתת את מרכיבי המדד שלה ב־25 ביוני. לדברי החברה 38 חברות חדשות יתווספו למדד ראסל 2000, 21 מתוכן הן חברות בריאות. קרנות העוקבות אחרי המדדים הנעקבים ביותר יצטרכו לקנות מניות של החברות שיתווספו למדד.