הטיפול לקורונה הצליח, חברת התרופות מזנקת מאות אחוזים בוול סטריט

מטהר הדם של אאת'לון מדיקל האמריקאית הצליח להסיר את נגיף הקוביד ממחזור הדם של חולי קורונה במצב אנוש, והמשקיעים מגיבים בהתלהבות • הטיפול טרם אושר ע"י מנהל המזון והתרופות בארה"ב וניתן תחת אישור חירום

מטופל במחלקת קורונה / אילוסטרציה: Shutterstock
מטופל במחלקת קורונה / אילוסטרציה: Shutterstock

חברת התרופות האמריקאית אאת'לון מדיקל דיווחה על הצלחה בטיפול בחולי קורונה במצב אנוש, באמצעות פיתוח שלה לתרופה לטיהור דם. החברה הצליחה, לראשונה בעולם, לטהר את מחזור הדם מנגיף SARS-CoV-2 אצל מטופל חי.

החברה, שנסחרת בנאסד"ק, מזנקת כעת בוול סטריט ביותר מ-320% במחזור מסחר גבוה, לאחר שנסחרה בטרום המסחר גם בעליות של 370%.

לא מדובר בניסוי בהיקף רחב, והחברה דיווחה על הצלחה במתן התרופה אצל שני מטופלים במצב אנוש - שלפי חוות דעת רפואיות סיכוייהם לשרוד היו קלושים ביותר. התרופה אושרה לשימוש תחת אישור חירום של מנהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-FDA), לאחר שצוותי הרפואה הגיעו למבוי סתום.

אצל המטופל הראשון נרשמה הקלה במצב הריאות, קרישת הדם והרקמות, וגם הערכים הדלקתיים שככו לאחר מתן הטיפול. המטופל קיבל את התרופה באופן יומי במשך 8 ימים, ולא חווה תגובות אלרגיות, סיבוכים או תופעות לוואי שונות. בתום הטיפול לא ניתן היה למצוא עדות לנגיפי קוביד פעילים במחזור דמו של המטופל. לפי החברה, מטהר הדם הצליח להסיר תאי מיקרו RNA מזיקים מהדם, שתרמו לגמילה ממכונת ההנשמה ולהחלמה המהירה.

המקרה של המטופל השני, בן 67 בעל מחלות רקע רבות ובהן סוכרת וכשל כליות, תועד כמקרה הראשון בעולם שבו מוסר וירוס SARS-CoV-2 ממחזור דם של חולה קורונה בעודו בחיים. המטופל השלים טיפול בן 6 שעות ללא סיבוכים. החברה מדווחת שהמטופל מת בסופו של דבר בעקבות מחלת הכליות שלו, לאחר טיפול דיאליזה.