משחק הכיסאות במשרדי הממשלה: הכירו את מנכ"ל משרד המשפטים הבא

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, שאמור להיכנס למשרד המשפטים בשבוע הבא, צפוי למנות את עו"ד ערן דוידי למנכ"ל המשרד • דוידי היה יועץ מקצועי בכיר לסער כאשר כיהן כשר החינוך, בשנים האחרונות שימש כראש פרויקט מרכזי חדשנות במועצה להשכלה גבוהה, וכיום הוא מנהל מכון מחקר במרכז הבינתחומי הרצליה

ערן דוידי / צילום: יח"צ
ערן דוידי / צילום: יח"צ

מתחלפים: יו"ר תקווה חדשה גדעון סער צפוי למנות את עו"ד ערן דוידי למנכ"ל משרד המשפטים, אליו ייכנס בשבוע הבא, כך לדברי גורמים במערכת הפוליטית.

דוידי היה יועץ מקצועי בכיר לסער כאשר כיהן כשר החינוך ולאחר מכן שימש כראש המטה של סער כשר הפנים. בשנים האחרונות שימש דוידי כראש פרויקט מרכזי חדשנות במועצה להשכלה גבוהה, שם הוביל מהלך לאומי להקמת מרכזי יזמות וחדשנות בתוך המוסדות להשכלה גבוהה.

כיום מנהל דוידי מכון מחקר במרכז הבינתחומי הרצליה. הוא התמחה בבית המשפט העליון, והוא בעל תואר שני באוניברסיטת קולומביה בניו יורק.

מינויי מנכ"לים נוספים צפויים בשורה של משרדי ממשלה עם החילופים שייערכו בהם ביום שני הקרוב, יום לאחר השבעת הממשלה בכנסת. שרי הממשלה היוצאת מתכוננים בימים האחרונים לטקסי החילופים שיתקיימו במשרדים השונים יחד עם השרים החדשים.

אף שתקפו את הממשלה החדשה בחריפות אתמול, צפויים להשתתף בטקסים במשרדיהם גם שר השיכון יעקב ליצמן שיעביר את המפתח לזאב אלקין וכן שר הפנים אריה דרעי יחד עם איילת שקד.

אף שמדובר בימים ספורים בלבד לפני תחילת כהונתם במשרדים, שרים רבים לא ידעו להגיד בוודאות גם היום (ד') מי יהיו המנכ"לים שיכהנו תחתם.

בנוסף למנכ"לים נדרשת שורה ארוכה של מינויים מקצועיים בחלק מהמשרדים והשרים החדשים, בעיקר אלו שיכהנו לראשונה, מתקשים לאייש את כל המשרות. בתוך כך, נודע כי שר התפוצות המיועד מטעמה של מרב מיכאלי יהיה חבר הכנסת לשעבר נחמן שי.

לסיום, חילופי גברי צפויים בכל משרדי הממשלה, למעט אלו של שרי כחול לבן. בני גנץ צפוי להישאר במשרד הביטחון, פנינה תמנו שאטה בעלייה והקליטה וחילי טרופר במשרד התרבות. יועז הנדל שעבר בינתיים לתקווה חדשה צפוי לחזור למשרד התקשורת. גבי אשכנזי ועומר ינקלביץ שלא שובצו ברשימת כחול לבן בבחירות יפנו את משרדיהם לטובת השרים החדשים יאיר לפיד ונחמן שי.