השיא של מאנדיי: חברה שהוקמה לפני פחות מעשור הונפקה בוול סטריט לפי 6.8 מיליארד דולר

בעקבות הנפקתה המוצלחת של חברת הטכנולוגיה הישראלית, מחזיקים צמד מייסדיה, רועי מן וערן זינמן, מניות בשווי כולל של כ-1.3 מיליארד דולר • מרוויח גדול נוסף: אבישי אברהמי, מנכ"ל חברת האינטרנט Wix, ששווי החזקותיו במאנדיי עומד על 240 מיליון דולר

ערן זינמן ורועי מן, מנכ"לים משותפים במאנדיי / צילום: נתנאל טוביאס
ערן זינמן ורועי מן, מנכ"לים משותפים במאנדיי / צילום: נתנאל טוביאס

חברת הטכנולוגיה הישראלית מאנדיי השלימה את התמחור בהנפקה הראשונית שלה בנאסד"ק בהצלחה גדולה - שווי החברה בהנפקה נקבע על 6.8 מיליארד דולר, ובכך הופכת מאנדיי להנפקה הישראלית הגדולה אי פעם בוול סטריט (אם לא לוקחים בחשבון את חברת הגיימינג פלייטיקה, הנמצאת בבעלות סינית, שהונפקה בתחילת השנה).

מאנדיי פיתחה מערכת לניהול פרויקטים ותהליכי עבודה בארגונים. מטרת הפתרון של מאנדיי היא לאפשר לארגונים לבנות בקלות אפליקציות וכלים לניהול עבודה, שיתאימו בדיוק לצרכים הפרטניים שלהם. החברה הוקמה בשנת 2012 על-ידי רועי מן וערן זינמן, שמכהנים בה כמנכ"לים משותפים. היא מעסיקה כ-800 עובדים, ובארץ היא פועלת מתל אביב.

החברה הודיעה כי מחיר המניה בהנפקה נקבע על 155 דולר, מעל טווח המחירים המבוקש שעמד על 125-140 דולר. החברה מנפיקה 3.7 מיליון מניות חדשות, כך שהיקף הגיוס מגיע לכ-574 מיליון דולר, והוא עשוי לגדול בהמשך ב-57.4 מיליון דולר נוספים, אם החתמים יממשו אופציה שניתנה להם לרכישת עוד 370 אלף מניות במחיר ההנפקה תוך 30 יום. גולדמן זאקס וג'יי.פי מורגן הם החתמים המובילים, לצד Allen & Company וג'פריס, ובנקים נוספים.

בעקבות ההנפקה, שווי ההחזקה של המייסד מן במניות מאנדיי מגיע ל-923 מיליון דולר (13.6% מהון המניות לאחר ההנפקה), ושווי ההחזקה של שותפו זינמן במניות החברה הוא 357 מיליון דולר (5.3% ממניות החברה). אבישי אברהמי, מנכ"ל חברת האינטרנט Wix, שהשקיע בחברה באופן פרטי, מחזיק כעת במניות מאנדיי ששוויין עומד על 240 מיליון דולר (החזקתו ב-Wix היא בסך 467 מיליון דולר).

אבי אייל, מייסד אנטרי קפיטל, מחזיק באופן פרטי במניות מאנדיי בשווי 115 מיליון דולר ובמניות ששוויין 745 מיליון דולר באמצעות Sonnipe (שבבעלות אנטרי קפיטל); ככל הידוע, אנטרי קפיטל ואייל השקיעו במאנדיי מאז הקמתה סך של 13 מיליון דולר, לעומת החזקה בשווי מצטבר של 860 מיליון דולר כעת לאחר ההנפקה.

Insight Partners: החזקה של 2.6 מיליארד דולר

בעלת המניות הגדולה במאנדיי היא Insight Partners, קרן השקעות אמריקאית המחזיקה ב-37.9% ממניות החברה, בשווי נוכחי שמתקרב ל-2.6 מיליארד דולר. עוד בעלת מניות היא Stripes, גם היא קרן מארה"ב, שמחזיקה ב-7.8% ממניות החברה בשווי של 471 מיליון דולר.

הגיוס האחרון שביצעה מאנדיי בשוק הפרטי היה לפי שווי חברה של 1.9 מיליארד דולר בשנת 2019, וב-2020 בוצעה עסקת סקנדרי (מכירת מניות קיימות) לפי שווי של 2.7 מיליארד דולר. מניות החברה יחלו להיסחר תחת הסימול MNDY. נזכיר, שבמקביל להנפקה, החברה הבטיחה השקעה של 75 מיליון דולר מצד כל אחת מהחברות - Salesforce Ventures ו-Zoom Video Communication.

מתשקיף ההנפקה עלה כי ברבעון הראשון של 2021 הכנסותיה של מאנדיי עמדו על 59 מיליון דולר, צמיחה של 85% לעומת הרבעון המקביל ב-2020. ההפסד התפעולי שלה גדל ב-89% ל-38 מיליון דולר וההפסד הנקי הסתכם ב-39 מיליון דולר, עלייה לעומת הפסד של 19.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. ב-2020, הכנסות מאנדיי צמחו ביותר מפי שניים לרמה של 161 מיליון דולר, וההפסד הנקי גדל ב-66% ל-152 מיליון דולר. על ההפסד השפיעו הוצאות גדולות של שיווק ומכירות, שתמכו בצמיחה המהירה בהכנסות.

ההנפקה הישראלית החמישית השנה בוול סטריט

מאנדיי היא ההנפקה הישראלית החמישית מתחילת השנה בוול סטריט, לאחר חברת הגיימינג פלייטיקה, שהונפקה בינואר בשווי של 11.1 מיליארד דולר, שהיא ההנפקה הגדולה ביותר שיצאה מישראל (אם כי בעלת השליטה בחברה היא חברה סינית); חברת הספנות צים; וכן חברות הטכנולוגיה סימילרווב וגלובל-אי שהנפיקו שתיהן בשבועות האחרונים - סימילרווב בשווי 1.6 מיליארד דולר וגלובל-אי בשווי 3.6 מיליארד דולר (שהגיע מאז כבר ל-5.9 מיליארד דולר).

אל החברות האלה צפויות להצטרף בהמשך חברות נוספות שהגישו תשקיפים לגיוס. בין החברות ניתן להזכיר את WalkMe, שפיתחה תוכנה שמפשטת את השימוש בתוכנות ארגוניות ומבקשת להנפיק לפי שווי של כ-2.5 מיליארד דולר, חברת אבטחת הסייבר סנטינל וואן שטרם עדכנה מהו השווי המבוקש, אך בעבר פורסם בבלומברג שהיא מכוונת לשווי של 10 מיליארד דולר, ואחרות. נוסף על כך ישנן עשר חברות ישראליות שצפויות להפוך במהלך הרבעון הנוכחי והרבעון הבא לחברות ציבוריות בוול סטריט, לאחר שישלימו הליכי מיזוגים עם חברות SPAC - חברות ללא פעילות.

הגדולות בהן הן איירון סורס, שפיתחה פלטפורמה עבור מפתחי משחקים ואפליקציות, ומתמזגת לפי שווי של 11.1 מיליארד דולר, ופלטפורמת המסחר איטורו, שמתמזגת לפי שווי חברה (EV) של 9.6 מיליארד דולר.