מחלוקת בבנק לאומי בנוגע לתשלום תוספות שכר לעובדים

הוועד: "נתונים שנחשפו אתמול, מצביעים על ניסיון של ההנהלה להכניס פרמטרים נוספים שלא על דעתנו, לאופן חישוב תוספות השכר וחלוקתן לעובדים"

חנן פרידמן, מנכ"ל לאומי / צילום: אורן דאי
חנן פרידמן, מנכ"ל לאומי / צילום: אורן דאי

מחלוקת בבנק לאומי בין הנהלת הבנק לוועד העובדים, בנוגע לתוספות שכר לעובדים. במכתב שנשלח על ידי ראשי הוועד נכתב כי "רק לפני כשבועיים, הנהלת בנק לאומי חגגה את הגידול החד ברווחים בדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2021 . על ההישג הזה, גם מנכ"ל הבנק חנן פרידמן יודע - חתומים אלפי עובדי לאומי בכל הארץ שעבדו תחת אש הרקטות ובתוך קשיי הקורונה. הוכחנו שהשירות לציבור, בכל יום ובכל תנאי הוא מעל לכל והלקוחות הביעו את אמונם והכרתם על כך.

"בשבועות האחרונים קיימנו דיונים עם הנהלת הבנק בנוגע לחלוקת תוספות השכר, כאשר הדגש הוא על חלוקה הוגנת תוך צמצום פערים. לאחר שהושגו הבנות באשר לעקרונות שלפיהם תחולקנה תוספות השכר, הודענו לכם על כך. עם זאת, נתונים שנחשפו אתמול, מצביעים על ניסיון של ההנהלה להכניס פרמטרים נוספים שלא על
דעתנו, לאופן חישוב תוספות השכר וחלוקתן לעובדים. המשמעות: פגיעה בקבוצה גדולה מעובדי הבנק שעושים את המרב והמיטב למען מקום עבודתם".

עוד אומרים חברי הוועד כי "הבהרנו מיד למנכ"ל הבנק ולראש חטיבת משאבי אנוש כי לא נאפשר מהלך כזה וכי אנו רואים בחומרה את הפרת ההבנות בינינו. ביום ראשון צפויה להתקיים פגישה דחופה עם המנכ"ל שבה נדרוש ממנו לעמוד בעקרונות שהוסכמו בינינו, ולא להוסיף כל פרמטר שלא יהיה בהסכמתנו. ועד העובדים לא ייתן יד לפגיעה בשירות , לא יאפשר פגיעה בלקוחות ולא יסכן את ההישגים שהושגו במאמץ עצום גם בימי הקורונה. אנו מקווים שההנהלה תחזור בה מהתנהלות זו , אך לא נהסס להיאבק על זכויותינו בכל דרך אם נידרש לכך".