האיש העשיר בעולם משקיע בחד הקרן המהיר בישראל

ברנרד ארנו, מייסד תאגיד מוצרי היוקרה LVMH, השקיע בחברת אבטחת הענן במסגרת סבב של 120 מיליון דולר שפורסם לראשונה בסוף מאי • ההשקעה של ארנו בוצעה דרך קרן ההשקעות שלו Aglaé Ventures

ברנרד ארנו הצרפתי, שהפך לאחרונה לאיש העשיר בעולם לפי דירוג פורבס, השקיע בחברת אבטחת הענן הישראלית וויז (WIZ) של אסף רפפורט. ארנו השקיע בוויז באמצעות קרן ההשקעות שלו Aglaé Ventures. הונו של ארנו, שייסד את תאגיד מוצרי היוקרה LVMH, מוערך ב-193 מיליארד דולר.

קרן ההשקעות של ארנו הצטרפה לסיבוב רכישת מניות וויז בגובה 120 מיליון דולר, שפורסם לראשונה בסוף מאי. עד כה נודע כי ענקית התוכנה סיילספורס וקרן בלקסטון רכשו מניות וויז במסגרת ההשקעה וכעת נחשף לראשונה גם שמה של קרן ההשקעות של ארנו כמשתתפת נוספת בסיבוב. חלק מכספי הסבב הגיעו לוויז בעוד חלק מהם שימש לרכישת מניות של קרן סייברסטארטס של המשקיע גילי רענן, שמכרה מחצית מהחזקותיה בוויז.

וויז הוקמה על ידי רפפורט, עמי לוטבק, ינון קוסטיקה ורועי רזניק. הארבעה ייסדו בעבר את אדאלום, שנמכרה למייקרוסופט ב-320 מיליון דולר ב-2015. לאחר מכן הארבעה עברו לנהל את אבטחת הענן במיקרוסופט. רפפורט מונה בהמשך לתפקיד מנכ"ל מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח.

מאז הוקמה במרץ 2020 וויז קיבלה השקעות משמעותיות ממשקיעים מובילים. בדצמבר האחרון הודיעה וויז על גיוס של 100 מיליון דולר מקרנות מובילות כמו סקויה, אינדקס ואינסייט פרטנרס. כמה חודשים מאוחר יותר, במרץ, הודיעה וויז על גיוס 130 מיליון דולר נוספים לפי שווי של 1.7 מיליארד דולר - מה שהפך אותה לחד-קרן בזמן שיא. בסיבוב זה במרץ השקיע בוויז גם הווארד שוורץ, מנכ"ל סטארבקס לשעבר.

וויז מושכת השקעות גדולות על בסיס הרקע המוצלח של מייסדיה וגם כיוון שהיא פועלת בשוק לוהט במיוחד של אבטחת ענן. לפי דוח של חברת המחקר גרטנר מהחודש שעבר, ההוצאה על אבטחת ענן בעולם צפויה לגדול ל-841 מיליון דולר השנה, זינוק של 41% בהשוואה לאשתקד.

תחום אבטחת הענן עדיין קטן משמעותית מתחומי אבטחת מידע מסורתיים, כמו ניהול הרשאות וזהויות שההוצאה עליו תגיע השנה ל-13 מיליארד דולר השנה, אך הוא צומח כיום בקצב שאף תחום סייבר אחר לא מתקרב אליו. לשם השוואה, שוק הסייבר כולו צמח לפי אותו דוח רק ב-12.4%.

בשוק אבטחת הענן פועלים שחקני ענק כמו פאלו אלטו נטוורקס של ניר צוק, צ'ק פוינט וחברות נוספות. לצד אלו פועלים סטארט-אפים מבטיחים כמו וויז וגם חדי-קרן ישראלים נוספים כדוגמת אורקה סקיורוטי ואקווה סקיורוטי, שמנסים לכבוש נתח שוק.

קרן Aglaé מתמקדת בהשקעות טכנולוגיות והיא נתמכת על ידי אגאשה - Agache, גוף ההשקעות העיקרי של ארנו ובעלת השליטה בקונצרן LVMH.