בדרך לפתיחת הגבולות לזרים? מ-1 ביולי אמורות להיכנס הקלות

שר הפנים אריה דרעי מודיע למנכ"ל רשות האוכלוסין פרופ' שלמה מור יוסף על פיילוט לכניסת תיירים מחוסנים לישראל שיחל ב-1 ביולי • עד אז אמורה להיות ממשלה אחרת, ולא ברור מה יעלה בגורל ההחלטות האלה והאחרות התקפות כיום

תיירים בירושלים / צילום: אוריה תדמור
תיירים בירושלים / צילום: אוריה תדמור

מתקדמים לכיוון הכנסת זרים לישראל? שר הפנים אריה דרעי מודיע במכתב למנכ"ל רשות האוכלוסין פרופ' שלמה מור יוסף על פיילוט לכניסת תיירים מחוסנים לישראל שיחל ב-1 ביולי.

דרעי מפרט כי לאור שיפור מצב התחלואה בישראל ובתנועה האווירית ובמצב החיסונים והתחלואה במדינות רבות בעולם "יש מקום להרחיב את ההקלות בכניסת זרים לישראל ולשנות את שיטת האישורים הקיימים היום המטילה עומס גדול ביותר על נציגויות ישראל בחו"ל ועל לשכות רשות ההגירה בארץ".

דרעי מפרט כי נועץ עם שר הבריאות, שר החוץ ועם הצוותים המקצועיים וש"הוחלט לאפשר למחוסנים ממדינות שיוגדרו על ידי משרד הבריאות להיכנס לישראל בהליך מקוצר שמתגבש בימים אלה". התאריך ששמו לעצמם כיעד הוא 1 ביולי. עד אז אמורה להיות ממשלה אחרת, ולא ברור מה יעלה בגורל ההחלטות האלה והאחרות התקפות כיום.

נזכיר כי מאז מרץ 2020 סגרה ישראל את שעריה לאזרחים זרים למעט באישור מיוחד, לדיפלומטים, סטודנטים וכד'. באחרונה החל פיילוט להכנסת תיירות במסגרת מאורגנת בלבד, לעשרות קבוצות ועל פי מתווה הכולל גם בדיקת דם (סרולוגית) עם ההגעה לישראל במטרה לבדוק את רמת הנוגדנים למרות שכל המגיעים מחוסנים בלבד.

בלשכת תיירות נכנסת ממשיכים לשגר פניות למשרד הבריאות בתקווה כי ההגבלות שקבעה ישראל יוקלו. מנכ"ל הלשכה, יוסי פתאל, מפציר בבכירי משרד הבריאות לקבל החלטה מידית בנוגע לתיירות הנכנסת, היות שקבוצות רבות ממתינות להחלטה ועשרות מיליוני דולרים מוטלים על הכף כאשר הם מחזיקים בהזמנות פתוחות לטיסות ולישראל. עוד דורש פתאל לבטל את חובת הבדיקה הסרולוגית אותה הוא מגדיר כ"טקס הייחודי למדינת ישראל".