נסגרה המכירה הפומבית: 28 מיליון דולר עבור מושב לצידו של בזוס בטיסה לחלל

עדיין לא פורסם שמו של הזוכה, אם כי החברה הודיעה שתחשוף את שמו בשבועות הקרובים • המחיר הראשוני עמד על 4.8 מיליון דולר, אך עלה בדקות הראשונות של המכרז כבר ל-20 מיליון דולר

ג'ף בזוס / צילום: Associated Press, Pablo Martinez Monsivais
ג'ף בזוס / צילום: Associated Press, Pablo Martinez Monsivais

חודש לאחר שהודיעה החברה על פתיחת מכירה פומבית: חברת החלל Blue Origin של מייסד אמזון ג'ף בזוס, מכרה את אחד המושבים במכירה פומבית. המכירה הפומבית נחתמה, כשהמושב שמוצע נמכר תמורת 28 מיליון דולר.

לא פורסם שמו של הזוכה, אם כי החברה הודיעה שתחשוף את השם של הזוכה בשבועות הקרובים. המחיר הראשוני היה 4.8 מיליון דולר, אך עלה בדקות הראשונות של המכרז כבר ל-20 מיליון דולר. תאריך הטיסה המיועד הוא ה-20 ביולי - יום השנה ה-52 לנחיתה על הירח של אפולו 11.

החברה הודיעה שהמכירה תתבצע בשלושה שלבים: בין ה-5 במאי ל-19 במאי היא תיפתח לכולם, ללא מחיר התחלתי. כלומר כל משתתף יוכל להציע את המחיר הראוי בעינו והסכומים יישארו חסויים.

ב-19 במאי המכירה החשאית תיגמר, הסכומים שהוצעו ייחשפו לציבור, וכל משתתף יצטרך להציע את המחיר הגבוה ביותר. כעת החברה הודיעה על המנצח ועל כך שהסכום ששולם נתרם לקרן הפילנתרופית של בלו אוריג'ין. ההכנסות ייתרמו לעידוד ילדים המעוניינים בקריירות STEM עתידיות.

החברה תשגר את רקטת ה- New Shepard עם ארבעה מושבים ב-20 ביולי, ולמעשה כבר עכשיו מתחילים לגבש את הצוות הסופי. לפני כשבוע, החברה הודיעה כי ג'ף בזוס יצטרף לשיגור הראשון. על פי בלו אוריג'ין, גם אחיו הצעיר של בזוס, מארק בזוס, יצטרף לשיגור. "מאז שהייתי בן חמש חלמתי לטוס לחלל. ב-20 ביולי אצטרף למסע הזה עם אחי. ההרפתקה הגדולה ביותר עם החבר הכי טוב שלי", כך פרסם בזוס בפוסט באינסטגרם. מה שאומר שנסגר רוב הצוות - בזוס, אחיו מארק, הזוכה המסתורי ואדם נוסף שיוכרז עליו בשבועות הקרובים.

להבדיל מחברת SpaceX של אלון מאסק, ששלחה כבר צוותים לתחנת החלל הבינלאומית, השיגורים של ה- New Shepard הן טיסות חלל תת מסלוליות. החללית מגיעה לגבול הרשמי המוכר של החלל (קצת מעל האטמוספרה) בגבוה של 100 ק"מ, ללא כניסה למסלול סביב כדור הארץ. כלומר, בלו אוריג'ין תיקח את הנוסעים לטיול בקו ישיר למעלה ואז תחזור בחזרה. בזוס צפוי להיות משוגר 15 ימים לאחר סיום תפקידו כמנכ"ל אמזון.