דוח פינטק | פודקאסט

למה כל עסקה עשירית באיקומרס נחסמת בגלל חשד להונאה – ומה אפשר לעשות?

10%-20% מכלל עסקות האיקומרס בעולם נחסמות כיום בגלל חשד להונאה, כך לפי הערכות. אך בזכות טכנולוגיה של בינה מלאכותית, אפשר לצמצם את האחוזים האלה דרמטית. כך זה עובד • האזינו

קניות ברשת / צילום: Shutterstock
קניות ברשת / צילום: Shutterstock

לפי הערכות, 10%-20% מכלל עסקות האיקומרס בעולם - עסקאות בכרטיס אשראי שנעשות אונליין או טלפונית - נחסמות בשל חשד להונאה. חלק מעסקות אלה הן עסקאות לגיטימיות, שנחסמות בשל אינדיקציות שמורות על סיכון לכאורה, שלא קיים באמת.

"המקור לכך הוא העובדה שסוחרים מעדיפים להיות שמרנים ולא ליטול סיכונים מיותרים", מסביר אלעד כהן, סמנכ"ל דאטה סיינס ומחקר בחברת Riskified. "לא פעם, האחריות במקרים של הונאה בעסקות איקומרס מוטלת על הסוחר, וכאן אנחנו נכנסים לתמונה".

אלעד כהן / צילום: שרה'לה לב ארי
 אלעד כהן / צילום: שרה'לה לב ארי

בישראל ברירת המחדל היא דווקא שהאחריות מוטלת על חברות כרטיסי האשראי. אך אם הסוחר אינו מעוניין בשירותי מניעת ההונאות שאלה מעניקות, הרי שהאחריות עוברת אליו.

עוד על הדרך לצמצם חשד להונאות בכרטיסי אשראי דרך שימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית, בפרק השבוע של "דוח פינטק".

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל