דורי סגל עזב את תפקידו האחרון בקבוצת גזית גלוב שאותה ייסד עם כצמן

התפטר מדירקטוריון החברה האם נורסטאר, אך עדיין מקיים שותפות עם הקבוצה בהשקעות נדל"ן בקנדה

דורי סגל / צילום: איל יצהר
דורי סגל / צילום: איל יצהר

איש העסקים דורי סגל עוזב את תפקידו הרשמי האחרון בקבוצת הנדל"ן המניב גזית גלוב , שאותה הקים עם שותפו חיים כצמן ב-1980, ושהפכה לחברה ציבורית ב-1992. חברת נורסטאר  (לעבר גזית אינק.), השולטת בגזית גלוב, דיווחה כי סגל התפטר מתפקידו כדירקטור בחברה, תפקיד שאותו הוא ממלא מאז 2009.

סגל נותר לפי שעה עם החזקה 4.95% ממניות נורסטאר בשווי של 44 מיליון שקל, לאחר שמכר בימים האחרונים מניות של החברה בסכום מצטבר של 3.1 מיליון שקל. במקביל, דיווחה גם חברת נכסים ובניין שבשליטת דיסקונט השקעות  כי מכרה את יתרת החזקתה (4.86%) במניות נורסטאר תמורת 43 מיליון שקל, כך שברשותה נותרו כעת רק כ-870 אלף אופציות של נורסטאר, בעלות שווי שוק של 9.5 מיליון שקל.

שורה של תפקידים בקבוצה

לאורך השנים כיהן סגל בתפקידים רבים בנורסטאר, בחברה הבת גזית גלוב ובחברות הנכדות שהקימו ופיתחו - אקוויטי וואן בארה"ב ופירסט קפיטל רילטי (FCR) בקנדה. הוא שימש כמנכ"ל FCR ובהמשך גם כיו"ר הדירקטוריון שלה, ובמקביל גם בתפקיד סגן יו"ר אקוויטי וואן, עד למכירתן של השתיים.

נוסף על כך שימש סגל במהלך השנים האחרונות גם כמנכ"ל גזית גלוב ונורסטאר, וכסגן היו"ר שלהן, אולם בהמשך הוחלף בידי שותפו כצמן, שהעדיף לחזור לעמדת הניהול האקטיבי ולוותר על תפקידי יו"ר הדירקטוריון בשתי החברות, לטובת דירקטורים מקצועיים שמונו לשם כך.

שותפות בהשקעות בקנדה

לאחר מכירת FCR, הכריזה גזית גלוב בנובמבר 2019 על השקת שותפות להשקעות בנדל"ן מניב עם סגל. עם הקמת השותפות נקבע כי סגל יפרוש מחברותו רבת-השנים בדירקטוריונים של גזית גלוב ושל חלק מהחברות הבנות שלה, וכעת התפטר כאמור סגל מתפקידו האחרון כדירקטור בחברה האם נורסטאר.

בעת ההכרזה על השותפות, הדגישה גזית גלוב כי השותפות תעסוק באיתור, ברכישה ובניהול נכסים בעלי פוטנציאל לשימוש מעורב בערים צפופות אוכלוסין בקנדה, ובדגש על טורונטו, שבה מתגורר סגל. עוד נמסר אז, כי גזית גלוב תשקיע בשותפות 60 מיליון דולר קנדי ותחזיק ב-60% ממניותיה, ואילו סגל ישקיע בה 40 מיליון דולר קנדי ויחזיק ב-40% ממניותיה.

עוד נמסר אז, כי בכוונת השותפות להשקיע בתוך חמש שנים כ-1 מיליארד דולר קנדי ברכישות, כאשר מימון הרכישות יעשה, בין היתר, באמצעות נטילת חוב מקומי מגובה בשעבוד הנכסים הנרכשים ובשיעור מינוף מקובל לרכישות דומות. לגזית גלוב תישמר הזכות להשקיע באופן ישיר בנכסים יחד עם השותפות, ובנוסף, היא תעמיד לשותפות הלוואה בסך של עד כ-50 מיליון דולר קנדי בריבית שוק מקובלת.

השותפות, שקרויה גזית טריפל קנדה, מנוהלת מאז הקמתה בידיו של סגל. כך, שלמעשה גם כעת נמשכת השותפות בינו ובין כצמן, שהפך בשנים האחרונות לבעל השליטה היחיד בנורסטאר ובגזית גלוב.

נכון לסוף 2020 החזיקה גזית טריפל בשבעה נכסים בשווי של 108 מיליון דולר קנדי, לרבות ב-33% מנכס בשווי של כ-250 מיליון דולר קנדי, אשר חברה בת בבעלות מלאה של גזית גלוב (גזית קנדה) מחזיקה ב-33% ממנו.