אייל גבאי אמר לא לתפקיד מנכ"ל משרד רה"מ. זה המועמד המוביל כעת

יאיר פינס, מי שמכהן כיום כמנכ"ל משרד השיכון, הוא המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה • פינס צמח באגף התקציבים באוצר, ואם הוא אכן יזכה בתפקיד מדובר יהיה במינוי מקצועי • מוקדם יותר היום נודע כי יועץ התקשורת של אריה דרעי, ברק סרי, מועמד לתפקיד ראש מערך ההסברה במשרד ראש הממשלה

ראש הממשלה נפתלי בנט בלשכתו / צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ
ראש הממשלה נפתלי בנט בלשכתו / צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה הוא יאיר פינס, מי שמכהן כיום כמנכ"ל משרד השיכון - כך נודע לגלובס. מוקדם יותר נודע כי מנכ"ל משרד רה"מ לשעבר אייל גבאי סרב להצעת בנט להתמנות למנכ"ל משרדו וכך נותר פינס עם הסיכויים הגבוהים יותר לקבל את התפקיד. פינס צמח באגף התקציבים באוצר ובתפקידו האחרון החליף את משה בר סימן טוב כסגן הממונה על התקציבים למשרדים החברתיים (משרד החינוך, הבריאות וכו).

יאיר פינס / צילום: איל יצהר
 יאיר פינס / צילום: איל יצהר

נראה שבנט לוקח את הזמן ולא ממהר לאייש את הכוורת שלו, שכן בנאומו הראשון כראש ממשלה אמר בערב ההשבעה לשרים: "המלצה, כי לא בהכרח ניפגש עד הפגישה הבאה - את מנכ"לי המשרד תבחרו בקפידה, לא בחיפזון. אין דחיפות. בכל המשרדים שאני נכנסתי - המשכתי עם המנכ"לים".

מוקדם יותר היום נודע כי יועץ התקשורת של אריה דרעי, ברק סרי, מועמד לתפקיד ראש מערך ההסברה במשרד ראש הממשלה. המינויים האלה מצטרפים לאיוש אתמול של תפקידי ראש הסגל על ידי יועצו לשעבר של בנט טל גן צבי, הדובר מתן סידי והיועצת המדינית הלא היא הפרשנית שמרית מאיר.

אתמול דיווחנו כי מועמד מוביל לתפקיד מזכיר הממשלה הוא היועץ הפוליטי שלום שלמה, שליווה את בנט במערכת הבחירות האחרונה ונחשב מקורב גם ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד וכן ליו"ר כחול לבן בני גנץ.