בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; רולס רויס הולדינגס צנחה 22%

הנאסד"ק עלה, הדאו ג'ונס נחלש • רולס רויס מחקה את העליות שרשמה לאורך יום המסחר • מספר תביעות האבטלה הראשוניות גבוה ב-15% מהתחזיות

בורסת פרנקפורט / צילום: shutterstock
בורסת פרנקפורט / צילום: shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה מעורבת, כאשר הנאסד"ק התחזק ב-0.9%, הדאו ג'ונס איבד 0.6% ו-S&P 500 ננעל ללא שינוי מהותי.

אפל  ומיקרוסופט  עלו כ-1.3%, פייסבוק  התחזקה ב-1.6%, אמזון  ב-2.3%. אנבידיה המשיכה את המומנטום החיובי וסיימה את המסחר עם תוספת של 4.7%.
AMC   שבה לרכז את עניין המשקיעים וטיפסה לקראת סוף יום המסחר ב-10%.

רולס רויס, שזינקה בתחילת היום 15%, מחקה את העלייה שרשמה וצנחה 22%. בנק אוף אמריקה ירד כ-4.3%, וולס פארגו איבדה 6.1%. 

מבין המניות הישראליות, גלובל-אי  וננו דיימנשן  עלו 8%,  וויקס   הוסיפה 5% ולייבפרסון  עלתה 3.2%. מנגד,  צים   נסוגה 4.2%,  כיל   איבדה 3.9%,  סימילרווב   ירדה 3.5% וטבע  נפרדה מ-1.7%.

21:20

אופנהיימר מעדכנת את מחיר היעד של מניית איתוראן  בנאסד"ק ל-33 דולר (כיום המחיר הוא 28 דולר). איתוראן מחזיקה 17.2% ממניות Bringg, שהשלימה השבוע סבב השקעה נוסף שבו שוויה נקבע על מיליארד דולר. החזקתה של איתוראן היא בשווי נוכחי של כ-172 מיליון דולר (560 מיליון שקל). דיווח שפרסמה איתוראן בנושא הלהיב את המשקיעים בוול סטריט, ומניית איתוראן נסחרת כעת במחיר שבו לא נסחרה כשנתיים. 

שוק הקריפטו ממשיך לחוות ירידות שערים, והביטקוין כבר נסחר ברמה של 37 אלף דולר. המטבע מחק את העליות שרשם במהלך השבוע, שבמסגרתן נסחר תמורת יותר מ-41 אלף דולר.

20:15

המסחר המעורב בוול סטריט נמשך, כאשר העלייה של הדאו ג'ונס נחלשה ועומדת כעת על כ-0.5%. ה-S&P 500 עבר לירידה קלה. התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים, שעמדה הבוקר על 1.57%, צנחה ב-5% במהלך היום והיא עומדת כעת על 1.48%.

אנבידיה ורולס רויס  ממשיכות לרכז את עניין המשקיעים ולטפס כ-5% כל אחת, סקוואר עולה 4.5% ונינטנדו מתחזקת ב-3.3%. מנגד, נרשמות ירידות במניות ג'י.פי מורגן צ'ייס , בנק אוף אמריקה, אקסון מובייל, וולס פארגו , סיטיגרופ , מורגן סטנלי, גולדמן זאקס  וג'נרל אלקטריק .

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות קלות, והביטקוין נסחר סביב 38 אלף דולר ליחידה, לאחר שכבר הספיק השבוע לעבור את רף ה-40 אלף דולר. האת'ריום נסחר תמורת 2,300 דולר, הדוג'קוין תמורת 30 סנט.

הזהב ממשיך בנפילה חופשית ומאבד כבר יותר מ-4.5%. חוזה לחודש אוגוסט נמכר כעת ב-1,773 דולר לאונקייה.

18:45

נעילה מעורבת בבורסות אירופה. מדד הדאקס ננעל ללא שינוי מהותי, הפוטסי נחלש ב-0.4% והקאק התחזק ב-0.1%. בלטו לחיוב מניית הדויטשה בורסה בגרמניה שעלתה 2.6% ובריטיש טלקום שעלתה בלונדון 2.7%. מנגד, גלנקור איבדה 3.6% במחזור מסחר גבוה, ואמריקן איירליינס נפרדה מ-3.4%.

בוול סטריט המסחר מעורב גם הוא, כאשר הדאו ג'ונס יורד 0.6%, הנאסד"ק מתחזק ב-1% וה-S&P 500 נסחר ביציבות.

מניית אנבידיה  מזנקת יותר מ-5% לאחר שבנק ההשקעות ג'פריס העלה את מחיר היעד של המניה ל-854 דולר. עוד מתחזקות  פייפאל  (3.7%), שופיפיי (6.5%) סנאפ (4.3%). מנגד, בנק אוף אמריקה  נחלש ב-3.4%, אקסון מובייל  מאבדת כ-3% ומורגן סטנלי  נסוגה ב-3.3%.

16:40

המסחר בוול סטריט נפתח ביציבות, עם תנודות קלות מעלה ל-S&P 500 ולדאו ג'ונס, בעוד שהנאסד"ק נחלש מעט.

רולס רויס הולדינגס , שמייצרת מנועים למטוסים וספינות, מזנקת 15% לאחר שדיווחה שעד 2050 תגיע לאפס פליטות ממנועיה, שיוכלו לפעול על אנרגיה ירוקה. גם ג'נרל מוטורוס ופורד מתחזקות קלות.

15:30

412 אלף תביעות ראשוניות לדמי אבטלה הוגשו בשבוע החולף בארה"ב, לעומת 375 אלף בשבוע שקדם לו. מדובר בנתון שגבוה בקרוב ל-15% מהתחזית (359 אלף תביעות).

בתוך כך, המסחר באירופה נמשך בירידות קלות, והפוטסי בלונדון משיל 0.5% - עם ירידות בולטות אצל גלנקור, אמריקן איירליינס, הלמה וברקלי. מנגד, בריטיש טלקום, וודאפון, ברקליס ו-HSBC מתחזקות.

14:14

אלביט מערכות דיווחה הבוקר על 2 עיסקאות בהיקף של 52 מיליון דולר. העיסקה הראשונה היא של החברה הבת שלה בגרמניה, ש זכתה בחוזה המשך בסך כ-23 מיליון דולר ממנהל הרכש השוודי לאספקת מערכות רדיו תוכנה נוספות עבור צבא שוודיה. החוזה יבוצע על פני תקופה של 30 חודשים. העיסקה השניה היא של החברה הבת של אלביט מערכות בארה"ב שזכתה בהזמנות בסך 29 מיליון דולר להשבחת מערכות ראיית לילה של טייסי צבא ארה"ב.

12:10

הזהב צונח כעת בכ-3% ומחיר אונקיה עומד על 1,805 דולר. הביטקוין נסחר בעלייה של 1.2% לרמה של 39,300 דולר. 

10:10

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות קלות במדדי המניות המובילים. גם החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נסחרים בירידות קלות.

רונן מנחם, הכלכלן הראשי של מזרחי טפחות, מציין בעקבות הודעת הפד אתמול כי "יש כאן מקרה מעניין שהנתון שתפס את העין הכי הרבה וגרם לתגובה השלילית המידית של השווקים-העלאת תחזית האינפלציה ל-2021 מ-2.4% ל-3.4% - הוא גם הכי פחות חשוב. חשוב יותר שה-Fed בכלל לא מוטרד מעלייה של קצב האינפלציה לטווח הקצר ולכן ימשיך עם תכנית הרכישות והריבית הנמוכה, וכי לשיטתו כבר בשנה הבאה תחזור כלכלת ארה"ב למצב "נורמלי": אינפלציה של 2%, צמיחה של 3% ותחילת תהליך של נרמול הריבית. זה, לדעתי, המסר העיקרי (והנוח) מהודעת הריבית של אתמול ולכן אני סבור כי השווקים ישובו לעלות, תוך התמקדות בהמשך הצמיחה, שתתבטא גם בדוחות הכספיים".

"זה לא אומר שה-Fed לא יכול לטעות ויש כאן סוג מסוים של הימור (ותקווה) כי הוא לא ימצא את עצמו רץ אחרי האינפלציה (מה שנקרא behind the curve). אנו גם מכירים את לדעתה של שרת האוצר דהיום והנגידה בעבר ילן - שלנוכח ההרחבה הפיסקאלית העצומה לא נורא אם הריבית תעלה קצת. ואולם בינתיים, ניהול המשבר ע"י ה-Fed היה טוב ומקצועי ואין לשווקים סיבה לפקפק כיום בהשקפותיו ומהלכיו", כותב מנחם.

08:00

בורסות אסיה נסחרות במגמה מעורבת, כאשר הבורסות של סין והונג קונג נסחרות בעליות קלות ואילו והניקיי בטוקיו יורד ב-1.1%. זאת לאחר נעילה שלילית בוול סטריט אמש.

נפט מסוג WTI רושם ירידה קלה והזהב צונח ב-2% וחוזה למסירה באוגוסט ננעל במחיר של 1,822 דולר לאונקייה.

החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נסחרים בירידות קלות. התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עולה כעת ל-1.577%.

הפדרל ריזרב החליט היום, כצפוי, להותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי ברמה אפסית. גם היקף רכישות האג"ח החודשי, שעומד על כ-120 מיליארד דולר, לא ישתנה בינתיים. קברניטי הפד חזרו על האמירה כי הקפיצה בקצב האינפלציה היא זמנית אולם העלו את תחזית האינפלציה השנתית ל-3.4% לעומת 2.4% בפגישה הקודמת שלהם בחודש מרץ, והעריכו כי הריבית תעלה ב-2023 פעמיים לפחות.

כעת מעריכים 11 מתוך 18 חברת ה-FOMC (ועדת השווקים הפתוחים) כי הריבית תעלה לפחות פעמיים ב-2023. זבחודש מרץ השנה העריכו שבעה כי תידרש העלאת ריבית אחת בלבד.

בפד ציינו כי הם רוצים לראות עוד התקדמות משמעותית בקצב התאוששות הכלכלה האמריקאית לפני שיצמצמו את תוכנית רכישת האג"ח.

נדב אופיר, אסטרטג שווקים גלובליים בחדר המסחר של בנק הפועלים, מציין בתגובה כי "נראה שהטון בהודעת הפד הינו חיובי יותר, בדגש על ההתייחסות לשיפור בשוק העבודה ובמשק האמריקאי, לאור תוכנית החיסונים. שבעה מחברי הפד רואים כבר היום עליית ריבית כבר במהלך שנת 2022, לעומת ארבעה חברים שהעריכו זאת במרץ השנה.
תחזית הצמיחה של הפד למשק האמריקאי בשנת 2021 שופרה גם היא ועומדת כעת על 7%, לעומת 6.5% לפני כן".

"אנחנו חוזרים על הערכתנו כי עם המשך השיפור בכלכלה האמריקאית לאור הירידה בהשפעות השליליות של נגיף הקורונה, הריבית צפויה לעלות יותר מוקדם מהצפוי, ואנו צופים כי נראה העלאת ריבית אחת לפחות במהלך שנת 2022. יתר על כן, וחרף הירידה בתשואות בעת האחרונה (שבימים האחרונים נמחקה כמעט לחלוטין), אנו צופים שעד סוף שנת 2021 התשואה על האג"ח הממשלתי לעשר שנים תעמוד על 2% (כעת 1.54%)".