סטארט-אפ הסייבר התעשייתי קלארוטי גייס 140 מיליון דולר

הסטארט-אפ מתמקד באבטחת סייבר לרשתות תעשייתיות המשמשות להפעלת תשתיות קריטיות • הגיוס הובל ע"י קרן הצמיחה של בסמר וזרוע ההשקעות של Standard Industries

יניב ורדי, מנכ"ל קלארוטי / צילום: קרן מזור
יניב ורדי, מנכ"ל קלארוטי / צילום: קרן מזור

הסטארט-אפ קלארוטי (Claroty), הפועל בתחום אבטחת סייבר תעשייתי, הודיע היום (ה') על גיוס של 140 מיליון דולר. הגיוס הובל במשותף על-ידי קרן הצמיחה Century II של בסמר ועל-ידי 40 נורת', זרוע ההשקעות של Standard Industries.

קלארוטי לא מסרה לפי איזה שווי בוצע הגיוס, אך ההערכה היא שמדובר על שווי של מעל מיליארד דולר, מה שהופך את החברה לחד-קרן. רוב הסכום המגויס הגיע לחברה עם מרכיב קטן של סקנדרי שהלך לרכישת החזקות של בעלי מניות קיימים.

משקיעים נוספים שהשתתפו בסבב כוללים את LG ואת קרן הפרייבט אקוויטי "I Squared Capital", כמו גם את כל המשקיעים הקיימים בקלארוטי - Team8, סימנס, רוקוול ושניידר אלקטריק. gs vhuo גייסה קלארוטי, כולל הסבב הנוכחי, 235 מיליון דולר.

קלארוטי הוקמה ב-2014 במסגרת קבוצת הסייבר של Team8 על-ידי אמיר זילברשטיין (יו"ר), גלינה אנטובה (סמנכ"לית פיתוח עסקי) ובני פורת (סמנכ"ל טכנולוגיות). יניב ורדי הוא מנכ"ל החברה מאז השנה שעברה. קלארוטי מעסיקה כיום 270 עובדים, 140 מתוכם בישראל.

קלארוטי מתמקדת באבטחת סייבר לרשתות תעשייתיות. רשתות אלה משמשות להפעלת תשתיות קריטיות ותשתיות אנרגיה כגון שירותי חשמל, נפט וגז, כימיקלים, מים, ייצור מזון ומשקאות, כרייה ונדל"ן. הפלטפורמה של קלארוטי בוחנת את כלל הרכיבים במערכות הבקרה התעשייתיות וכן את תעבורת התקשורת ביניהם. לאחרונה, קלארוטי עבדה למשל בשיתוף-פעולה עם חברת התרופות פייזר בכדי לאבטח את שרשרת האספקה של חיסוני הקורונה .

הסכום שגויס ישמש את קלארוטי להאצת ההתרחבות הגלובלית שלה ולהרחבת המגזרים העסקיים אליהם היא פונה, כמו גם להמשך פיתוח סל המוצרים החדשניים שלה.

ורדי מסר כי "המשימה שלנו היא לאפשר נראות, המשכיות עסקית ועמידות לארגונים בכל מגזרי התעשייה, בעזרת הפתרונות המקיפים ביותר שמגנים ביעילות על כל המכשירים וההתקנים של אתרי תעשייה המחוברים לרשת".