ח"כ סילמן תידרש להסכם ניגוד עניינים אם תכהן כיו"רית ועדת הבריאות

יו"רית הקואליציה החדשה צפויה לקבל לידיה את ועדת הבריאות של הכנסת, שפוצלה בהסכמים הקואליציוניים מוועדת העבודה והרווחה • מכיוון שלפני שנבחרה לכנסת הייתה סילמן מנהלת השיווק של קופת חולים כללית, ומכיוון שבעלה עובד בקופת חולים מאוחדת היא תידרש ככל הנראה לא לעסוק בתפקידה בנושאים הקשורים לקופות החולים

עידית סילמן / צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
עידית סילמן / צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

יו"ר ועדת הבריאות המיועדת ח"כ עידית סילמן תידרש להסכם ניגוד עניינים מהייעוץ המשפטי של הכנסת, בשל עיסוקיה בעבר בתחום וכן בשל העיסוק הנוכחי של בעלה, שמוליק סילמן.

לפני כניסתה לפוליטיקה בבחירות לכנסת ה-21 ב-2019, כיהנה ח"כ סילמן כמנהלת השיווק של שירותי בריאות כללית. עוד קודם לכן עבדה בשירותי בריאות כללית בעבודות מטה שונות. בעלה, שמוליק סילמן, מנהל גם כיום את מחלקת מגזרים בקופת חולים מאוחדת.

סילמן, המכהנת כיו"רית הקואליציה, צפויה לקבל את ועדת הבריאות לידיה בשבוע הבא לאחר שיוקמו הוועדות הקבועות בכנסת. תפקיד יו"רית הקואליציה הנוכחית צפוי להיות מורכב מבדרך כלל, ולכן סילמן תתקשה להחזיק בשני התפקידים יחד.

ועדת הבריאות פוצלה עבור סילמן מוועדת העבודה והרווחה שתהיה בידי מפלגת העבודה (ח"כ אפרת רייטן תכהן כיו"רית הוועדה) במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. בתוך כך, בתחילת השבוע הגיעה סילמן לפגישה עם שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן לקראת כניסתה לתפקיד.

בימים שבשגרה מדובר בוועדה אחת שעוסקת בשלושה תחומים - עבודה, רווחה ובריאות, כאשר בתחום הבריאות נכללים עיסוקים נרחבים הנוגעים בעבודות קופות החולים. רק במשבר הקורונה האחרון דנה הוועדה מספר פעמים בדרישת הקופות לפיצויים מטעם המדינה.

בשל עיסוקה לשעבר של סילמן והעיסוק הנוכחי של בעלה מתכוננים בייעוץ המשפטי של הכנסת להכין לסילמן הסכם ניגוד עניינים רחב שימנע ממנה לנהל את הוועדה בנושאים החופפים לתחומי העיסוק של השניים, ובעיקר בענייני קופות החולים שיובאו בפני הוועדה וסילמן תהיה מנועה מלעסוק בהם.

בייעוץ המשפטי טרם ניסחו את ההסכם, אולם נהוג בוועדות אחרות כאשר יש ניגוד עניינים שהיו"ר מתחלף על ידי חבר ועדה אחר לעיסוק בנושאים שונים.

מיו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן נמסר בתגובה כי "הנושא נבחן כרגע ברמה המשפטית, ונפעל אך ורק לפי המקובל בחוק".