לפיד בדרך לביקור רשמי ראשון של שר ישראלי באיחוד האמירויות

שר החוץ יאיר לפיד ייצא בשבוע הבא לביקור רשמי ראשון באיחוד האמירויות, שם ייפגש עם שר החוץ האמירתי ויחנוך את שגרירות ישראל באבו דאבי ואת הקונסוליה הכללית של ישראל בדובאי

שר החוץ יאיר לפיד / צילום: רפי קוץ
שר החוץ יאיר לפיד / צילום: רפי קוץ

שר החוץ יאיר לפיד ייצא בשבוע הבא לביקור רשמי ראשון של שר ישראלי באיחוד האמירויות. זוהי הנסיעה הראשונה של לפיד כשר החוץ לחו"ל, דבר המעיד על החשיבות שהממשלה החדשה רואה בחיזוק הסכמי אברהם שנחתמו בקיץ האחרון עם האמירויות ובחריין ובהמשך עם סודאן ומרוקו.

לפיד ייפגש בביקור עם שר החוץ האמירתי, עבדאללה בן זאייד, וככל הידוע לא ייפגש עם אישים אחרים, לרבות יורש העצר מוחמד בין זאייד.

בנוסף יחנוך השר לפיד את שגרירות ישראל באבו דאבי ואת הקונסוליה הכללית של ישראל בדובאי.

בהודעת לפיד נאמר כי יחסי ישראל ואיחוד האמירויות הם מערכת יחסים חשובה, שמפירותיה נהנים לא רק אזרחי שתי המדינות, אלא גם המזרח התיכון כולו.

נזכיר כי לאחר חתימת הסכמי אברהם על-ידי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, הוא לא איפשר הגעת שרים אחרים לאמירויות ולבחריין לפניו, כשביקורו שלו התעכב כמה פעמים בגלל הקורונה והמצב הפוליטי בישראל. לפני הבחירות האחרונות נעשה עוד ניסיון לביקור של נתניהו באמירויות, שאותו ניסה להשיג ראש המוסד לשעבר יוסי כהן. אבל עימות דיפלומטי עם ירדן (ביטול ביקורו של יורש העצר הירדני בהר הבית בשל חילוקי דעות על סידורי האבטחה) הביא לביטול טיסת נתניהו בשל הצורך במעבר ברבת עמון.

בדיונים במשרד החוץ והמשרדים הכלכליים הועלו לאחרונה נתוני הסחר ושיתופי-הפעולה הכלכליים הגואים בין המדינות והצורך לייצר המשכיות של הממשלה החדשה לאווירה המאפשרת ומקדמת את הקשר הכלכלי עם ארבע המדינות שעימן נחתמו ההסכמים.