סנטינל וואן בדרך לוול סטריט לפי שווי של 7 מיליארד דולר

חברת אבטחת הסייבר מתכננת להציע למכירה 32 מיליון מניות - ולגייס קרוב למיליארד דולר • עד כה החברה גייסה 797 מיליון דולר בשמונה סבבי גיוס

תומר וינגרטן. מנכ"ל ומייסד סנטינל וואן / צילום: סנטינל וואן
תומר וינגרטן. מנכ"ל ומייסד סנטינל וואן / צילום: סנטינל וואן

חברת אבטחת הסייבר סנטינל וואן עדכנה היום מהו השווי אליו היא שואפת בהנפקה הראשונית שלה בבורסת ניו יורק. בעוד שבעבר דווח כי החברה מכוונת לשווי של 10 מיליארד דולר, התשקיף המעודכן שפרסמה מצביע על שווי צנוע יותר, של סביב 7 מיליארד דולר - מה שעדיין יהפוך את החברה לאחת ההנפקות הגדולות ביותר שיצאו מישראל, ולחברת הסייבר הישראלית השנייה בגודלה אחרי צ'ק פוינט, ולפני ורוניס וסייברארק.

סנטינל וואן מבקשת להנפיק 32 מיליון מניות חדשות מסוג A, במחיר שינוע בין 26-29 דולר למניה. בכך יגיע היקף הגיוס שלה ל-832-928 מיליון דולר. הסכום עשוי לגדול בעוד 125-139 מיליון דולר אם החתמים בהנפקה יממשו את האופציה שניתנת להם לרכוש עוד מניות במחיר שייקבע בהנפקה, תוך 30 יום.

בכך יגיע שווי השוק של סנטינל וואן ל-7.1 מיליארד דולר לפי אמצע טווח המחירים המבוקש (עשוי לנוע בין 6.7-7.5 מיליארד דולר). בחברה מציינים כי בהנחה שההנפקה תיסגר באמצע טווח המחירים המבוקש, 27.5 דולר, החברה תגייס 878 מיליון דולר נטו או קצת מעל 1 מיליארד דולר אם החתמים יממשו את האופציה.

השימוש בכסף מיועד לצרכי הון חוזר וצרכים עסקיים כלליים של החברה, כאשר ייתכן שחלקו ישמש גם לרכישת טכנולוגיה או חברה משלימה. החתמים בהנפקה הם מורגן סטנלי, גולדמן זאקס, בנק אוף אמריקה, ברקליס, וולס פארגו, UBS, ג'פריס, דויטשה בנק, פייפר סנדלר, Cowen, BTIG, נידהאם, לופ קפיטל, דרקסל המילטון ו-R. Seelaus.

לפי נתוני IVC, עד כה החברה גייסה 797 מיליון דולר בשמונה סבבים, האחרון בוצע ב-2020-2021 ובמסגרתו החברה גייסה 367 מיליון דולר לפי שווי של 3.26 מיליארד דולר.

סנטינל וואן הוקמה בשנת 2013 על-ידי המנכ"ל תומר וינגרטן ואלמוג כהן, שכבר לא מחזיק בתפקיד פעיל בחברה. היא מפתחת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לאבטחת נקודות קצה כולל מחשבים ניידים, נייחים, שרתים ושרתי ענן ומכשירים נוספים שמחוברים לאינטרנט. בהנחה שההנפקה תושלם במחיר של 27.5 דולר למניה, שווי החזקתו של וינגרטן בחברה (3.9% מהמניות) יגיע ל-238 מיליון דולר. בעלי מניות אחרים בחברה הם קרן Insight עם 15.6% מהמניות, Tiger Global עם 12.3% מהמניות, Third Point Ventures עם 11.1% ועוד.