הכללית חתמה על הסכם שת"פ עם משרד הבריאות של איחוד האמירויות

שיתוף הפעולה יכלול מפגשי חילופי ידע, ביקורי משלחות רפואיות באמירויות וטיפולים לתושבי האמירויות בבתי החולים של הכללית • בנוסף, יתקיים שיתוף פעולה בתחום המחקר וטכנולוגיית הבריאות הדיגיטלית

טקס החתימה על ההסכם / צילום: דוברות קופת חולים כללית
טקס החתימה על ההסכם / צילום: דוברות קופת חולים כללית

שירותי בריאות כללית הודיעה היום (ג') כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם משרד הבריאות של איחוד האמירויות ועם דאמאן, חברת הביטוח הרפואי הלאומית של אבו דאבי - המבטח הגדול ביותר באיחוד האמירויות. ההסכם הנוכחי נחתם כחלק מהסכם היחסים בין מדינת ישראל לאמירויות ובחסות משרד הבריאות.

שיתוף הפעולה יכלול מפגשי חילופי ידע וביקורי משלחות רפואיות באמירויות, ייעוצים בטלה-רפואה לחולים מהאמירויות וטיפולים לתושבי האמירויות בבתי החולים של הכללית.

בנוסף, יתקיים שיתוף פעולה בתחום המחקר וטכנולוגיית הבריאות הדיגיטלית, ובין היתר: פיתוח וקידום תוכנית משותפת לרפואה מונעת, הטמעה משותפת של כלי בינה מלאכותית לזיהוי אוכלוסיות סיכון, ומחקרים משותפים עם מכון החדשנות והמחקר של הכללית, כדי לשפר את הכלים הללו ולבחון את יעילותם.

פרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל כללית, אמר: "אני גאה להוביל שיתוף פעולה עם איחוד האמירויות ולחתום על הסכם ראשון מסוגו שנועד לקדם את בריאות התושבים במדינותינו. בשנה האחרונה מאז חתימת הסכמי אברהם לנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, פתחנו בדו-שיח מרתק לטובת קידום הבריאות והרפואה. הישגי מערכת הבריאות הישראלית בכלל, ושל כללית בפרט, זוכים להערכה והכרה בעולם כולו במיוחד לאור ההתמודדות עם מגיפת הקורונה".

פרופ דודסון הוסיף ואמר כי "אני שמח כי בהסכם יש התייחסות לתחום המחקר והבריאות הדיגיטלית, המבוססים על מאגרי המידע האדירים שברשות כללית וניסיונה הרב בתרגומם לפעילות מחקר וחדשנות".

על המסמך חתמו תת שר הבריאות האמירתי, דר ג'אמל מוחמד אלקעבי, מנכ"ל חברת דאמאן, מר חאמד אל-מאייאס, ומנכ"ל כללית, פרופ' אהוד דודסון.

במעמד החתימה השתתפו שר הבריאות של אבו דאבי, השיח' עבדאללה בין מוחמד אל חאמד, שגריר ישראל באמירויות מר איתן נאה, בכירים מבית המלוכה האמירתי ומנהלים נוספים מכללית. ההסכם נחתם בהמשך להסכם המסגרת שנחתם לפני מספר חודשים בין משרד הבריאות הישראלי ומשרד הבריאות של איחוד האמירויות.