מחלוקת בין ראש הממשלה לח"כ קארה מובילה לעיכוב במינוי סגני שרים

יחד עם קארה אמורים היו לעלות על שולחן הממשלה עוד שלושה מינויים לסגני שרים: עידן רול במשרד החוץ, אלון שוסטר במשרד ביטחון ויואב סגלוביץ' במשרד לביטחון פנים • המחלוקת בין בנט לקארה נוגעת לסמכויותיו של קארה כסגן שר במשרד ראש הממשלה

ח"כ אביר קארה / צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
ח"כ אביר קארה / צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

עיכוב במינוי סגני השרים בממשלה: מינוי סגני השרים בממשלה מתעכב בשל מחלוקת בין סגן השר המיועד ח"כ אביר קארה מימינה לבין יו"ר ימינה וראש הממשלה נפתלי בנט על סמכויותיו של המיועד במשרד ראש הממשלה.

יחד עם קארה אמורים היו לעלות על שולחן הממשלה עוד שלושה מינויים לסגני שרים: עידן רול במשרד החוץ, אלון שוסטר במשרד ביטחון ויואב סגלוביץ' במשרד לביטחון פנים. האישור הצפוי אמור היה להינתן בממשלה כבר ביום ראשון האחרון אולם בשל המחלוקת בענייני קארה נדחה לפחות בשבוע נוסף.

לגלובס נודע כי קארה דורש מבנט סמכויות נרחבות במשרד ראש הממשלה לטיפול בנושאים הקרובים ללבו וכי השניים עדיין דנים בדרישות. כפי שפרסמנו לראשונה בסוף השבוע האחרון, קארה גם סרב להתפטר מהכנסת כדי להעביר שורה של החלטות גם במסגרת דיוני התקציב. בשל התנגדותו להתפטר, קיבלה הבאה בתור ברשימת ימינה סטלה וינשטיין לכנסת את תפקיד מנכ"לית המפלגה.

קארה טען הבוקר בתגובה כי הוא "עוסק בהפיכת תנועת השולמנים מתנועת מחאה למדיניות כלכלית במשרד ראש הממשלה ובברכתו של רה"מ בנט. כל שאר השמועות והרכילויות אינן רלוונטיות. ח"כ קארה בתיאום מוחלט עם ראש הממשלה ומפלגת ימינה עם הפנים לעשייה". בפועל העיכוב הזה במינוי סגני השרים משפיע על המועמדים שממתינים לאישור תפקידם, חלקם אגב כבר החלו להשתמש בתואר למרות שטרם מונו רשמית.

עיכוב גם בעבודת הכנסת

בתוך כך, קשיים לקואליציה גם בהפעלת הכנסת. לצד ההחלטה למנוע חקיקה פרטית למשך חודש מאז כינון הממשלה (לטענת גורמים בקואליציה מדובר בהחלטה שמתחדשת מדי שבוע ולא בהחלטה לחודש מראש), עיכוב גם בהקמת ועדות הכנסת הקבועות כבר שבוע שני ברציפות מאז השבעת הממשלה. נציג הקואליציה זאב אלקין ונציג האופוזיציה יריב לוין לא מגיעים להסכמות על מפתח החלוקה בוועדות לנציגות המוסכמת של כל מפלגה מה שמונע את הקמת הוועדות בפועל.

בינתיים בכנסת פועלות רק שלוש ועדות - המסדרת, כספים וחוץ וביטחון כפי שקורה בימים שבהם אין ממשלה, אולם נושאים רבים ממתינים על שולחן הוועדות השונות כבר תקופה ארוכה בשל מערכות הבחירות החוזרות וגם כעת הדיון בהם נדחה חרף השבעת הממשלה ה-36.

גורמים בקואליציה טענו אתמול כי הקמת הוועדות נדחית בשבוע נוסף גם בשל הרצון לצמצם את נקודות החיכוך עם האופוזיציה בשל הרוב הדחוק שלהם במליאה ובוועדות.