קים יו ג'ונג במסר מלגלג לארה"ב: "מפרשת את המצב באופן שנוח לה"

אחותו של מנהיג צפון קוריאה הגיבה לרצון של ארה"ב לחדש את המו"מ בין המדינות, לאחר שהיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ציין כי הדבר אפשרי • "ציפייה זו, שהיא טעות מבחינתם, רק תגרום להם לאכזבה גדולה יותר"

קים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג צפון קוריאה / צילום: Associated Press, Jorge Silva/Pool
קים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג צפון קוריאה / צילום: Associated Press, Jorge Silva/Pool

קים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג צפון קוריאה, מלגלגת בפומבי על הרצון של ארה"ב בחזרה לשולחן המשא-ומתן בין המדינות. בהודעה לעיתונות שהוציאה האחות, שנחשבת לבכירה במשטר הרודני של השליט קים ג'ונג און, היא אמרה כי ארה"ב מפרשת סימנים היוצאים מפיונגיאנג בדרך שתוביל לאכזבה.

קים יו ג'ונג הגיבה לדברים שאמר ביום ראשון היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן, שראה "סימן מעניין" בנאום מהעת האחרונה של קים ג'ונג און, שבו אמר כי צפון קוריאה מתכוננת הן לעימות והן למהלכים דיפלומטיים מול ארה"ב.

"נראה שארה"ב מפרשת את המצב באופן שנוח לה", אמרה קים יו ג'ונג בהצהרה. "ציפייה זו, שהיא טעות מבחינתם, רק תגרום להם לאכזבה גדולה יותר".

ההודעה הופצה היום (ג'), באותו הזמן שהנציג האמריקאי המיוחד לענייני צפון קוריאה סונג קים, אמור להיפגש בסיאול עם נשיא דרום קוריאה, מון ג'יי אין, ועם שר האיחוד, לי אין יונג, המטפל ביחסים עם צפון קוריאה.

יום קודם לכן אמר סונג קים שהוא מוכן להיפגש עם בכירי המשטר הצפון קוריאנים "בכל מקום ובכל זמן, וללא תנאים מוקדמים".

במהלך שיחות בין קים והמקביל שלו מהדרום, נו קיו־דוק, הסכימו השניים "לבדוק את נושא ביטול צוות העבודה, שהוקם בין המדינות ב־2018, כדי לאפשר להן לתאם את גישתן לנושאים כמו שיחות פירוז הגרעין, סיוע הומניטרי, אכיפת סנקציות ויחסים בין צפון ודרום קוריאה.