דנאל משקיעה 22 מיליון דולר בחברה המפעילה תאי לחץ לטיפול בתהליכי הזדקנות

ההשקעה בחברת אביב סיינטיפיק, שהחלה לפעול לאחרונה גם בפלורידה ובדובאי – לפי שווי של 80 מיליון דולר לפני הכסף

אילן ישראלי / צילום: עידן גרוס
אילן ישראלי / צילום: עידן גרוס

קבוצת דנאל, יחד עם החברה הבת "עיניים", רוכשת בדרך של הקצאה כ-24% (21.5% בדילול מלא) ממניות חברת אביב סיינטיפיק, העוסקת בהקמה ובהפעלה של מרכזים רפואיים בחו"ל, הכוללים, בין היתר, שירותי רפואה היפרברית (טיפול רפואי בתאי לחץ) ושירותים נלווים.

במועד השלמת העסקה ישקיעו דנאל והחברה הבת 22 מיליון דולר באביב
סיינטיפיק, בתמורה למניות המוקצות, לפי שווי חברה של 80 מיליון דולר
לפני הכסף. בנוסף, יעמידו דנאל ועיניים לאביב סיינטיפיק הלוואה בסך של עד 13 מיליון דולר למשך 24 חודשים ממועד ההשלמה, אשר תהיה ניתנת להמרה למניות של אביב סיינטיפיק. 

אביב סיינטיפיק, נמסר היום מדנאל, נוסדה בשנת 2017 על-ידי פרופסור שי אפרתי. החברה מעניקה שירותים רפואיים מתקדמים באמצעות תאי לחץ, לשיפור יכולות קוגניטיביות ופיזיולוגיות, המשנים את האופן שבו אנשים חווים את תהליך ההזדקנות. במהלך השנה האחרונה, אביב הקימה והחלה בהפעלתן של שתי קליניקות, בפלורידה ובדובאי, והתמורה מהגיוס צפויה לתמוך בתוכניות הצמיחה של אביב, בהתאם לתוכניותיה העסקיות, הכוללות פיתוח מרכזים חדשים לצד המשך המחקר הרפואי ופיתוח הטכנולוגיה של החברה, ובכללה מסד נתונים חדשני המתעד את תהליך ההזדקנות.

קבוצת דנאל מחלקת את פעילותה לארבעה תחומים עיקריים - שירותי סיעוד, בעיקר לזכאים על פי חוק הביטוח הלאומי, כוח אדם בתחום משאבי אנוש, הפעלת מסגרות לאנשים עם צרכים מיוחדים ורפואה, שם הרחיבה את פעילותה בשנה שעברה, כשרכשה את השליטה בחברת מנור מדיקל מידי בני הזוג עמי וליאורה מנור, תמורת כ-40 מיליון שקל. מנור פועלת בתחום ההפריה החוץ-גופית (פונדקאות ותרומת ביצית) ותיווך בתיירות מרפא.

בסיכום הרבעון הראשון של השנה הציגה דנאל טיפוס של 17% בהכנסותיה, שהגיעו ל-557 מיליון שקל, ונתמכו בעיקר בעלייה בהכנסות מתחום הרפואה, לאחר איחוד פעילות חברת מ.ל מקבוצת מנור, ומפעילותה בתחום הסיעוד, שם גדלו שעות הטיפול. הרווח הנקי הרבעוני של החברה קפץ ב-50% והגיע ל-40 מיליון שקל.

דנאל מציינת כי לא הושפעה מהותית לרעה מהתפשטות וירוס הקורונה, ולא צופה שלנגיף תהיה השפעה מהותית על פעילות גם בטווח הקרוב. מתחילת השנה טיפסה מניית דנאל בכ-30% והיא משקפת לחברה שווי של כ-3.6 מיליארד שקל. קבוצת דנאל מעסיקה כ- 30 אלף עובדים ופועלת באמצעות שש חברות בנות.

לדברי רמי אנטין, יו"ר קבוצת דנאל: "בהשקעה באביב סיינטיפיק מממשת קבוצת דנאל את האסטרטגיה של הרחבת חטיבת שרותי הרפואה בהמשך לרכישת השליטה בחברת עיניים וחברת מנור מדיקל".

לדברי אילן ישראלי, מנכ"ל קבוצת דנאל: "רכישה זו היא צעד נוסף במימוש אסטרטגיית הצמיחה של קבוצת דנאל וביסוס מעמדה של חטיבת הרפואה שלה. אביב סיינטיפיק משקפת חדשנות ברפואה, יצירתיות ופוטנציאל עסקי רב. השירות הרפואי הייחודי שאותו מספקת החברה מצית את הדמיון ויכול להביא ערך רב לדנאל".

דנאל מתנהלת ללא גרעין שליטה, ובעלי המניות העיקריים בה הם גופים מוסדיים, בהם חברות הביטוח מגדל והראל, קרן נוקד קפיטל ועוד. במקביל לדוחות הודיעה דנאל על חלוקת דיבידנד של 26 מיליון שקל לבעלי מניותיה.

בעשור האחרון סיפקה מניית דנאל תשואה פנומנלית של אלפי אחוזים לבעלי מניותיה, תוך שהשליטה התחלפה בה כמה פעמים - מהמייסדים ממשפחת אדיר, דרך קבוצת הפרייבט אקוויטי KCPS ועד לחברת ההשקעות DBSI, כולם נהנו בה מרווחים משמעותיים.

את קבוצת דנאל ייצגו עוה"ד מיקי ברנע, איתי גורה ועדו פרוינד ממשרד ברנע ג'פה לנדה ושות'. את Aviv Scientific ייצגו עוה"ד עפר בן יהודה, דניאל קריב ואספיר שמעוני ממשרד שיבולת.