שר הבריאות הבריטי התפטר אחרי שערוריית הרומן עם העוזרת והגבלות הקורונה

הצהובון הבריטי "סאן" השיג תיעוד של מצלמות אבטחה מתוך בית הנבחרים הבריטי שבו נראים שר הבריאות ועוזרת פוליטית בכירה שהחל להעסיק לפני כשנה מתנשקים בהיחבא • השר הנשוי, שמשתייך למפלגה השמרנית, ספג ביקורות רבה על שהפר את הנחיות הקורונה, מה שהוביל בסופו של דבר להתפטרותו

לונדון / צילום: Shutterstock
לונדון / צילום: Shutterstock

שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק, שהוביל בשנה וחצי האחרונות את ההתמודדות של הממלכה המאוחדת עם מגפת הקורונה, הודיע הערב (ש') על התפטרותו מהתפקיד. בימים האחרונים עמד הנקוק במרכזה של שערורייה פוליטית המערבת את העוזרת הפוליטית שלו והגבלות הקורונה - וקריאות של כלי התקשורת וחברי פרלמנט ממפלגתו השמרנית להדיחו.

הצהובון הבריטי "סאן" פירסם לפני כיומיים תיעוד של מצלמות אבטחה מתוך בית הנבחרים הבריטי שבו נראים הנקוק ועוזרת פוליטית בכירה שהחל להעסיק לפני כשנה, ג'ינה קולדנג'לו, כשהם מתנשקים בהיחבא.

הנקוק, בן 42, נשוי ואב לשלושה, נחשב עד למשבר הקורונה לאחד מבכירי המפלגה השמרנית, אך דרך התמודדותו הבלתי-מוצלחת עם הפרשה גרעה במידה רבה מתדמיתו. קולדנג'לו, בת 43, למדה עם הנקוק באוקספורד ועבדה כלוביסטית ואשת יחסי ציבור. היא נשואה ואם לשלושה ילדים. האירוע קרה במאי האחרון, במסגרת רומן בין השניים.

MAIL: How CAN he cling on? #TomorrowsPapersToday pic.twitter.com/qWrQ4EKrD8

פרסום התיעוד עורר סערה בבריטניה ומספר כלי תקשורת לצד שורת פוליטיקאים שמרנים ביקרו את הנקוק על כך ש"לא שמר ריחוק" כנדרש מהגבלות הקורונה, וכפי שהורה לציבור לעשות.

באותה תקופה, הותרה קרבה כפי זו שמפגינים השניים רק בין בני משפחה. התקרית היא שיאה של שורת פרסומים שליליים נגד הנקוק בשבועות האחרונים, החל מהיועץ הפוליטי הבכיר דומיניק קאמינגס שכינה אותו "שקרן" וקרא לו להתפטר, ועד להודעות טקסט שנכתבו על ידי ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, שהודלפו לתקשורת, בהן כתב ג'ונסון כי הנקוק הוא "חסר-תקווה".

הנקוק עצמו התנצל אתמול על התקרית, ובמיוחד על אי כיבוד הגבלות הקורונה, אך אמר כי יישאר בתפקידו. הוא ביקש מהתקשורת לכבד את פרטיותו. עם זאת, היום בערב הוא חזר בו והודיע על התפטרותו.

הווידאו שבו נראים השניים מתנשקים אחרי שהנקוק "בודק את השטח" ומוודא שאף אחד אינו בסביבה הפך לוויראלי, אך גם העלה שאלות לגבי פרטיותם של חברי פרלמנט ושל אזרחים מהשורה, ותהיות מי הדליף את הווידאו, שצולם ב-6 במאי.

הנקוק כתב במכתב ההתפטרות שלו כי הוא "חייב להיות כן ולהודות שאכזב את אלו שאיבדו כל כך הרבה במגיפה הנוכחית". ראש הממשלה ג'ונסון שהביע ביממה האחרונה תמיכה בהנקוק, מסר כי הוא "מצטער" על התפטרותו של השר.

לפני ההתפטרות הודיעה מפלגת הלייבור שבאופוזיציה כי מבקשת לברר מדוע הועסקה קולדנג'לו לתפקיד בכיר של יועצת, בשכר מכובד, ואם היה בין השניים רומן כבר כשגויסה לעבודה במשרד הבריאות. נציגת המפלגה כבר כתבה לנציב השירות הציבורי כדי לפתוח בחקירה בנושא.