yes | בלעדי

הפעם זה יצליח? yes מנסה אסטרטגיה חדשה לחבילות הטריפל

לראשונה מוקד אחוד יחל למכור חבילות טריפל בהנחה כוללת • המחירים החדשים כוללים הנחה של 20 שקל בממוצע, והמותג סטינג יהיה בחזית התחרות

רן גוראון, מנכ"ל החברות-הבנות של בזק / צילום: איל יצהר
רן גוראון, מנכ"ל החברות-הבנות של בזק / צילום: איל יצהר

לראשונה, החלו החברות-הבנות של בזק, yes ובזק בינלאומי, למכור חבילות טריפל על-ידי מוקד אחד וטכנאי אחד, וזאת למרות שהחברות טרם התמזגו.

כרגע מדובר על חבילות טריפל רגילות, כלומר חבילות על רשת הנחושת של בזק ולא על רשת הסיבים שלה, והחשבוניות ימשיכו להיות כפולות עד שיושלם המיזוג.

ההנחה הממוצעת בחבילות הן של כ-20 שקל, וסביר להניח שהקבוצה מעמידה את המותג סטינג, שהוא המותג המוזל, בחזית התחרות בטלוויזיה, היות שהמחירים ב-yes פלוס ימשיכו להיות מובחנים וגבוהים יותר משמעותית.

יתקנו את שגיאות yes?

נסביר כי אחת הסיבות למיזם אלפא, איחוד החברות-הבנות בבזק - פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes, היא הצורך למכור חבילות טריפל, היות שרוב המתחרים מוכרים לרוב טריפלים, ולחברת-האם בזק אסור למכור בגלל שהרגולציה אוסרת עליה בשל ההפרדה המבנית החלה עליה.

לכן הוחלט כי אלפא תישא את דגל הטריפל בקבוצה. בפועל מה שקרה שהטריפל כשל לחלוטין באלפא ופשוט לא התרומם. בעוד המתחרים מוכרים טריפלים לרוב, באלפא התקשו, והמספרים היו מאוד נמוכים.

טריפל ממוקד, לא שלם

הטריפל ב-yes נכשל מכמה סיבות שעכשיו כאמור מנסים לתקן דרך הטריפלים שתציע אלפא. ראשית, החברות לא מוזגו מיזוג מלא, ולכן אי-אפשר היה להוציא חשבונית אחת ללקוח. ברגע שהלקוח מקבל חשבוניות נפרדות משתי חברות, הוא חש שהטריפל אינו אמיתי.

בנוסף, רשות התחרות אישרה רק לאחרונה למכור חבילות בלתי פריקות ב-yes, כלומר חבילות שניתן להעניק עליהן הנחה כוללת ולא כמו שהיה נהוג עד עכשיו, שכל מוצר ניתן לרכוש בנפרד. מדובר בהקלה חשובה מאוד, שכן היא מעניקה לחברות יכולת אמיתית לתת הנחה ללקוחות מבלי לשחק בנדמה לי.

סיבה נוספת היא שהלקוחות לא יכלו לקבל שירות ממוקד אחוד ומטכנאי אחד, כך שהיו נדרשים תיאומים בין המוקדים שסרבלו את העבודה.

כעת הדברים מתחילים להתיישר, וזו תהיה הפעם הראשונה שבקבוצת בזק יציעו חבילת טריפל יותר ממוקדת, אם כי כזו שעדיין לא תהיה שלמה בגלל מה שציינו לגבי החשבוניות הכפולות, מאחר שהלקוחות עדיין ימשיכו לקבל מספר חשבוניות, והיעדר אישור למיזוג בין בזק בינלאומי ל-yes, וכמובן בעיות שטרם נפתרו מול העובדים.

מ-yes נמסר כי חבילת הטריפל סיבים תושק בימים הקרובים.