רשות התחרות אישרה לחברות-הבנות בבזק למכור חבילות טריפל בהנחה

הרשות הודיעה כי על רקע התגברות התחרות וכניסת שחקנים חדשים לשוק הטלוויזיה, אין סיבה להמשיך ולהגביל את yes

רן גוראון, מנכ"ל yes, פלאפון ובזק בינלאומי / צילום: שלומי יוסף
רן גוראון, מנכ"ל yes, פלאפון ובזק בינלאומי / צילום: שלומי יוסף

רשות התחרות אישרה לאלפא (קבוצת החברות-הבנות של בזק - בזק בינלאומי, yes ופלאפון) למכור חבילות טריפל הכוללות טלוויזיה אינטרנט וטלפוניה בהנחה. חבילות טריפל נאסרו על yes במסגרת אישור מיזוג שנתנה בשעתו רשות התחרות בין בזק ל-yes.

האיסור על yes למכור בהנחה חבילות שירותים נועד למנוע מקבוצת בזק למנף את כוחה ולפגוע בתחרות, ואולם לאור השינויים בשוק בשנים האחרונות, הרשות החליטה לשנות את תנאי המיזוג ולהתיר לחברה למכור חבילות בהנחה וללא מגבלות.

בהודעת הרשות נמסר כי בשנים האחרונות הוקם השוק הסיטונאי המאפשר למתחרים להשתמש בצנרת של חברת בזק במחיר מפוקח, נוספו מתחרים חדשים בטלוויזיה (סלקום ופרטנר) שמחזיקים היום מעל ל-200 אלף מנויים כל אחת, והן גם בעלות תשתיות תקשורת עצמאיות, ורשתות התקשורת מאפשרות צפייה בתכנים בינלאומיים בשחקנים כמו נטפליקס אפל ועוד.

הענקת האישור לאלפא למכור חבילות טריפל בהנחה משתלבת באסטרטגיה של אלפא לרכז מאמץ השנה במכירת חבילות טריפל, וכחלק מכך צפויות החברות בזק בינלאומי ו-yes להתמזג. עד עתה הקבוצה התקשתה למכור חבילות טריפל בגלל האיסור במתן הנחות, מה שגרם לה לקושי תחרותי.

הרשות מסרה בהודעתה כי לאור השינויים בשוק "החליטה הממונה לאפשר לחברות הבנות של בזק (פלאפון, yes ובזק בינלאומי) למכור חבילות תקשורת הכוללות תשתית אינטרנט, ספק אינטרנט ושירותי טלוויזיה ללא חובה למכור את שירותי הטלוויזיה במחיר מופרד שיהיה אחיד לרוכשי חבילות ולמי שאינם רוכשים חבילות".

"בכל הנוגע להסדרי בלעדיות, בדיקת הרשות העלתה כי היצע התוכן הזר (להבדיל מתוכן מקומי ותוכן ספורט) הוא רחב, וניתן לרכשו ממספר גורמים שונים: אולפני המייג'ורס; מפיקים עצמאיים רבים מרחבי העולם; רשתות טלוויזיה זרות, המפיקות תכנים לשימושן העצמי. בנוסף לכך, קיימת אפשרות לרכוש תכנים רבים ומגוונים באמצעות אגרגטורים בינלאומיים בעלי כוח רכש משמעותי, המרכזים מגוון תכנים זרים מכל אחד מהגורמים המפורטים לעיל. משכך, החליטה הממונה לתקן את תנאי המיזוג, כך שיתאפשר לחברות-הבנות של בזק למכור חבילות שירותי תקשורת ללא הפרדת שירותי הטלוויזיה ולאפשר גמישות גדולה יותר בכל הנוגע לרכש תוכן זר".