מחירי הנופשים זינקו, ושר התיירות ביטל קמפיין לעידוד תיירות פנים

שר התיירות יואל רזבוזוב החליט לבטל את קמפיין משרד התיירות לעידוד חופשה עירונית בישראל, שעלה לפני שבועיים וחצי לאוויר • "אינני רואה טעם להמשיך בקמפיין במצב שבו מחירי החופשות כל-כך גבוהים – חבל לבזבז את כספי הציבור לכך"

שר התיירות יואל רזבוזוב / צילום: יוסי זמיר
שר התיירות יואל רזבוזוב / צילום: יוסי זמיר

שר התיירות יואל רזבוזוב (יש עתיד) החליט לבטל את קמפיין משרד התיירות לעידוד חופשה עירונית בישראל, שבועיים וחצי אחרי שעלה - עוד לפני שנכנס רזבוזוב לתפקידו.

"אינני רואה טעם להמשיך בקמפיין במצב שבו מחירי החופשות כל-כך גבוהים - חבל לבזבז את כספי הציבור לכך. חופשה היא לא מנת חלקם רק של העשירים. בכוונתי לפעול בדחיפות לטובת הסדרת הנושא", מסר רזבוזוב.

הרציונל של השר החדש פשוט: אם המחירים לחופשה בישראל כל-כך יקרים ומסתכמים באלפי שקלים ללילה, הרי שיש ביקוש, ואם יש ביקוש, למה צריך להשקיע בקמפיין לעודד את תיירות הפנים בעלות של 3 מיליון שקל על חשבון הקופה הציבורית.

בהודעה שפורסמה מטעמו של השר צוין כי בפרק הזמן שחלף מאז עלה הקמפיין לאוויר על-ידי קודמתו בתפקיד אורית פרקש הכהן "עלו מחירי החופשות, זאת בין היתר בגלל משבר הקורונה, העלויות הגבוהות, החוסר בעובדים ומגבלות הכניסה לישראל".

מטרת הקמפיין שעלה ב-10 ביוני הייתה לעודד את תיירות הפנים לאור התפוסות הנמוכות, בדגש על אמצע השבוע, בערים הנשענות בעיקר על תיירי החוץ שאינם מגיעים לארץ, כלומר תל אביב, ירושלים, חיפה וכד׳.

המלונאים הישראלים אכן עברו שנה קשה בתקופת הקורונה, כשרובם הגדול של בתי המלון היו סגורים חודשים ארוכים, אלא שהתקופה הקרובה מזמנת להם ביקושי שיא עם החשש לצאת לנפוש בחו״ל, חשש שגבר גם לאחר שרה״מ נפתלי בנט הזהיר מנסיעות "לא חיוניות" לחו"ל.

נושא חובת הבידוד לילדים משאיר רבים מהנופשים בישראל וסוכני הנסיעות מספרים על ביקושי שיא לחופשה בישראל בשעה שקצב ההזמנות לחופשה בחו״ל יורד. לנוכח הביקוש הגבוה המחירים לחופשה בישראל מזנקים - למשוואה הזו נכנסת שאלת האיזון והראייה קדימה, האם המלונאים יוכלו לעמוד בפיתוי של גביית מחיר יקר שמשקף את הביקוש הגבוה ובמקום זאת לחשוב על הטווח הרחוק שאולי יחזיר את התיירים לנפוש בישראל גם כאשר אופציית הטיסה לחו״ל תעמוד לרשות הנופשים - ולגבות מחירים שפויים יותר.