השופטים החליטו: משפט נתניהו יידחה בשבוע נוסף

שלושה מועדי דיונים שהיו קבועים לשבוע הבא בוטלו, ועדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה תתחדש ב-12 ביולי • בכך קיבלו השופטים את בקשת הפרקליטות באופן חלקי

בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן, "הארץ"
בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן, "הארץ"

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה בשבוע את המשך משפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. שלושה מועדי דיונים שהיו קבועים לשבוע הבא בוטלו, ועדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה תתחדש ב-12.7. המשפט יופסק ב-21.7 בשל פגרת הקיץ של בתי המשפט, ויתחדש בספטמבר.

בכך קיבלו השופטים רבקה פלדמן-פרידמן, משה ברעם ועודד שחם את בקשת הפרקליטות באופן חלקי. הפרקליטות ביקשה לדחות את העברת החומרים בשבוע נוסף או לחילופין להעיד בשבוע הבא את אבי ברגר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר.

צוות התביעה פנה לבית המשפט וביקש דחייה לאחר שלא עמד בלוח הזמנים שנקבע לחיפוש המחודש בטלפון של ישועה. "בהינתן היקפו האדיר של החומר עליו נדרשת המאשימה לעבור - כפי שהתברר לאחר שניתנה החלטת בית המשפט הנכבד - ונוכח היקף העבודה הכרוך בסיווג תכתובות הדואר האלקטרוני, אין למאשימה כל אפשרות לסיים את העברת החומרים בלוחות הזמנים הנקובים בהחלטה", נכתב בבקשה.

בבקשה ציינה הפרקליטות כי היא פועלת בהתאם למתווה החיפוש שהוסכם במאמץ ניכר של צוות הפרקליטים המטפל בתיק, "ובעבודה אינטנסיבית ביותר נערך עד כה מעבר פרטני על מרבית תכתובות הוואטסאפ וה-SMS של העד ישועה. במסגרת זו כ-100 אלף שורות תכתובות נבחנו באופן פרטני, ובתאריכים 23.6.21 ו-24.6.21 הועברו לידי ההגנה תכתובות העונות על הקריטריונים שנקבעו בהחלטת בית המשפט".

נזכיר כי בית המשפט הורה לפרקליטות לערוך חיפוש מחדש בטלפון של ישועה, לאחר שהתגלו תכתובות הרלוונטיות למשפט שלא אותרו במהלך החקירה. במהלך חיפוש שערך עו"ד ז'ק חן, המייצג את שאול אלוביץ', ברשימת אנשי הקשר של ישועה, הוא גילה כ-900 אנשי קשר פוטנציאליים וביקש לקבל את ההתכתבות איתם. כך למשל, חן מצא תכתובות של ישועה עם הנשיא הנבחר יצחק הרצוג, בתקופה שבה התמודד בפריימריז של מפלגת העבודה ובבחירות בשנת 2015 נגד נתניהו.

סנגורי ההגנה, עורכי הדין בעז בן-צור, ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר, הסכימו לדחיית העברת תוצרי החיפוש בטלפון, אך התנגדו להקדים את עדותו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר אבי ברגר לשבוע הבא, כפי שהוצע בבקשת הפרקליטות. 

 *** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ' מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.