ג'ייפרוג רוכשת את חברת וידו הישראלית ב-300 מיליון דולר

וידו עוסקת בפיתוח טכנולוגיות אבטחת מידע ולדברי ג'ייפרוג רכישתה תאיץ את החזון "להפוך לחברה שמאחורי כל עדכוני התוכנה" • העסקה כוללת מזומן ומניות

שלומי בן חיים, מנכ"ל JFrog / צילום: JFrog, יח"צ
שלומי בן חיים, מנכ"ל JFrog / צילום: JFrog, יח"צ

חברת התוכנה הישראלית ג'יי פרוג  (JFrog) שהונפקה בנאסד"ק בשנה שעברה מצאה שימוש לחלק מהכסף שגייסה, והודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ הישראלית Vdoo תמורת 300 מיליון דולר, מתוכם 210 מיליון דולר במזומן ו-90 מיליון דולר במניות JFrog, על בסיס המחיר הממוצע של 15 ימי המסחר האחרונים.

JFrog, בניהולו של המייסד המשותף שלומי בן חיים, מספקת פתרון טכנולוגי שמאפשר ביצוע של עדכוני תוכנה רציפים. היא גייסה לפני כתשעה חודשים סכום של 428 מיליון דולר, בהנפקה לפי שווי של כ-4 מיליארד דולר. אחרי עליות וירידות במחיר המניה מאז ההנפקה, כעת נסחרת המניה במחיר של קרוב ל-50 דולר, המשקף ל-JFrog שווי שוק שמתקרב ל-4.7 מיליארד דולר. בסוף הרבעון הראשון היו לחברה בקופה 606 מיליון דולר.

אבטחה ל-DevOps 

לפי הודעת JFrog, החברה מאיצה את מאמציה לספק פתרון אבטחה מלא לתמיכה במשתמשי DevOps וכחלק מכך מגיעה רכישת Vdoo. לדברי החברה, כחלק מהפלטפורמה של JFrog, הפתרון של Vdoo יאיץ את החזון "להפוך לחברה שמאחורי כל עדכוני התוכנה". בהודעת החברה נכתב כי כיום, לפתרונות DevOps רבים חסרות יכולות אבטחה טובות שמוטמעות לגמרי בתוך מחזור חיי התוכנה. כלי האבטחה הם נפרדים, לכל אחד סט דאטה משלו, דבר שיוצר קושי בין צוותי הפיתוח והאבטחה ומאט את קצב ההוצאה של עדכוני תוכנה. "השוק דורש תהליך הוליסטי שמאבטח את רכיבי התוכנה לכל אורך הדרך", כותבת החברה.

לפי אתר האינטרנט של החברה הנרכשת, Vdoo, היא מספקת פלטפורמת אבטחה מקצה לקצה לאוטומציה של כל משימות אבטחת התוכנה לאורך כל מחזור חיי המוצר. החברה הוקמה בשנת 2017 על-ידי נתנאל (נתי) דוידי, המכהן כמנכ"ל, אורי אלטר שהוא נשיא החברה ואסף קרס, מנהל הטכנולוגיה הראשי.

לפי נתוני IVC, החברה מעסיקה כיום מעל 90 עובדים, רובם בישראל. עד כה היא גייסה 70 מיליון דולר, בשני סבבי גיוס שהשני בוצע בתחילת השנה הנוכחית. בין המשקיעים בה קרן 83North, Dell Capital, GGV Capital, קומרה קפיטל, NTT Docomo, ורייזון ואחרים, וכן משקיעים פרטיים.

"אנו נרגשים לצרף את Vdoo למשפחת JFrog", מסר בן חיים. "ברור לנו שהחזון המשותף של שינוי הדרך שבה תוכנה נוצרת, מושקת ומתעדכנת יהיה המצפן שלנו כשאנו מציעים לשוק פתרון לאבטחת נכסי התוכנה של הארגון. הצעד הזה יגביר את הצלחתה הנוכחית של JFrog בפתרון האבטחה".

דוידי מ-Vdoo אמר כי הרכישה טוב לשתי החברות. "אנו חולקים חזון משותף סביב אבטחת DevOps: אם חברת DevOps איננה גם חברת אבטחה, היא פותרת רק חלק קטן מהפאזל".

JFrog אשררה את התחזית

לצד הדיווח על הרכישה, JFrog אשררה את התחזית שלה והיא ממשיכה לצפות להכנסות של 47.6-48.6 מיליון דולר ברבעון השני, עם רווח תפעולי של 0.5-1.5 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP, ורווח נקי למניה של 0-1 סנט, כלומר רווח נקי כולל בגובה של עד מיליון דולר. לשנת 2021 כולה, תחזית ההכנסות היא של 198-204 מיליון דולר ורווח תפעולי Non-GAAP בגובה 5-7 מיליון דולר.

ברבעון הראשון של השנה, הכנסות JFrog הסתכמו ב-45.1 מיליון דולר, צמיחה של 37% בהשוואה לרבעון המקביל. בשורה התחתונה נרשם הפסד נקי Non-GAAP של 9 סנט למניה.