לבקשת הפרקליטות: משפט נתניהו יידחה בשבוע נוסף

המשפט יתחדש ב-19 ביולי • בקשת הדחייה הנוספת הגיעה לאחר שהפרקליטות לא הספיקה לסיים את הבדיקה הנוספת לטלפון של עד התביעה, מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, ולהעביר את חומרי החקירה לסנגורים

בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"
בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"

משפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נדחה בשבוע נוסף ויתחדש ב-19 ביולי. זאת בעקבות בקשת הפרקליטות שלא הספיקה לסיים את הוצאת המידע מהטלפון של עד התביעה מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה.

ב-21 ביולי מתחילה פגרת הקיץ של בתי המשפט, ולכן צפויים שני ימי דיונים בלבד, בהם תימשך חקירתו הנגדית של ישועה על-ידי ההגנה, ולאחר מכן יימשכו הדיונים בספטמבר. ההערכה היא כי עדותו של ישועה תימשך גם בספטמבר נוכח החומרים החדשים שהועברו ויועברו להגנה בעקבות הבדיקה המחודשת.

"לבקשת המדינה, שעד כה לא הצליחה להשלים את החיפוש בחומרי החקירה החדשים, ונוכח עמדת באי-כוח הנאשמים, אנו נעתרים לבקשה ומאריכים את המועד", קבעה ראש ההרכב, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן.

בבקשה לבית המשפט כתבה הפרקליטות: "המאשימה לא תוכל לעמוד באופן מלא במועד שנקבע בהחלטת בית המשפט הנכבד ולסיים עד למועד זה את המעבר על תוצאות החיפוש בתכתובות הדואר האלקטרוני".

עורכי הדין בעז בן-צור, ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר הסכימו לבקשה. חן ורוזן-עוזר כתבו בתגובתם כי "ראוי שיינתן למאשימה כל הזמן הדרוש לה, בראש ובראשונה על-מנת שדוחק הזמנים שבו נעשית עבודת המאשימה לא יוליד טעויות ותקלות באיתור החומרים הרלוונטיים".

עו"ד בן-צור, סנגורו של נתניהו, ציין כי להערכתו, המבוססת על החומרים החלקיים שהועברו לו עד עתה, חקירתו הנגדית המשלימה של העד ישועה תימשך מעבר ליומיים.

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ' מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.