הברזייה | פיצ'ר

האם השכר בהייטק מוצדק והאם אפשר להגיע למשרד בכפכפים? ביקור במטבחון של מיקרוסופט ישראל

מה מיוחד במטבחון של מיקרוסופט: מה יש להם במקרר, מה אוכלים לצהריים, על מה מדברים, מה הקטע של השכר בהייטק וכמה ימים בשבוע במשרדים? • הברזייה, מדור חדש

מימין: יסמין בוקובזה, ענבר בדיאן, עוז ברזילאי / צילום: איל יצהר
מימין: יסמין בוקובזה, ענבר בדיאן, עוז ברזילאי / צילום: איל יצהר

משתתפים בשיחה:

1. יסמין בוקובזה, גרה ברמת גן. דאטה סיינטיסט וחוקרת למידת מכונה. שנתיים במיקרוסופט

2. ענבר בדיאן, גרה בת"א. מנהלת מוצר בקבוצת M365 Security. שנתיים במיקרוסופט

3. עוז ברזילאי, נשוי + 2, גר בשרון. מהנדס תוכנה בקבוצת MSAI.  שש שנים במיקרוסופט

מה מיוחד במטבחון:

במשקאות: בקבוקים של תה לבן בטעם אוכמניות ואפרסק.

במקרר: טחינה, זעלוק (חציל מטוגן), צזיקי טבעוני, פלפל חרוך, סחוג, ירקות חתוכים, פירות. לחם מכל הסוגים (גם ללא גלוטן), עוגיות שיבולת שועל, קורנפלקס לסוגיו. 

על מה מדברים:

מאיפה הגעתם לכאן: כולם הגיעו מהפריפריה. ענבר גדלה בחיפה, יסמין באשדוד ועוז נולד בב"ש וגדל באילת. יסמין וענבר שירתו במודיעין ובממר"ם. עוז שירת כחייל קרבי בשריון ואחרי הצבא כולם פנו למסלול טכנולוגי: ענבר הקימה סטארט אפ (שנכשל) ויסמין ועוז התחילו ללמוד באוניברסיטה.

על מה מדברים? ענבר: לא זוכרת שבבחירות דיברנו על פוליטיקה, אבל כן מדברים על היורו. יסמין מחזקת: הרבה יורו. מדברים גם על משפחה, כלבים, מניות, רכישת שטחים ובתים, טיולים וגלישה.

מה לובשים? מה שבא. עוז יכול להגיע עם כפכפים, מכנסיים קצרים וגופיה. היום כולם התלבשו יפה בשביל להצטלם.

מה אוכלים: בקמפוס הירוק בהרצליה 1,800 עובדים, תשע קומות, בכל אחת מהן מטבחון, שני בתי קפה ומסעדות שמפעיל חיים כהן. אפשר להזמין ארוחת צהריים, שמגיעה חמה בשקית חומה עם שם. הכל מונגש לאנשים עם מוגבלויות.

במטבח במייקרוסופט / צילום: איל יצהר
 במטבח במייקרוסופט / צילום: איל יצהר

נוכחות: הצוות של עוז מגיע למשרדים בימי רביעי ("זה לא תמיד מסתדר לי"). הצוות של יסמין בכלל נמצא בחו"ל והיא מגיעה למשרד רק פעם בשבועיים ("אבל אימצו אותי במחלקה אחרת - כמו משפחת אומנה, שלא ארגיש לבד"). ענבר שיאנית הנוכחות - מגיעה פעמיים שלוש בשבוע.

שעות עבודה: עוז: תלוי בפרויקט. זה יכול להיות כמה שעות ביום ויכול גם עד שתיים־שלוש לפנות בוקר. יש איזון בין העבודה לחיים. אני הולך לחדר יוגה, לחדר הכושר המטורף, ואם יש גלים, אני יורד לים לגלוש. ענבר: אף אחד לא עומד פה עם סטופר.

שכר בהייטק: כולם מסכימים שהוא מתגמל מאוד, ענבר טוענת שהם עובדים קשה בשבילו ועוז מאמין שהם מקבלים את המשכורות שמתאימות למה שהם עושים.

הצעות עבודה: מקבלים הרבה הצעות. יסמין חושבת שהחברות היום מחפשות לא רק טאלנטים אלא גם שילוב של אוכלוסיות ומגדרים שונים.

ערך מוסף: עוז: "הייתי בקורס פודקאסטים ועכשיו אני מגיש פודקאסט עם חבר מהצוות על המדע שמאחורי המדע הבדיוני. אני גם חבר בקהילת פילוסופיה שבה דנים, בין היתר, על תודעה, לאומיות, ואקזיסטנציאליזם". יסמין: "עשיתי סדנת אפיה, עיצוב בחוטי ברזל והשתתפתי בוובינרים". ענבר: "אני חברה בוועד המנהל של קהילת הנשים בחברה, ומשתתפת במעגלי למידה של נשים, שבקורונה שתפסו תאוצה".

מימין: יסמין, ענבר ועוז / צילום: איל יצהר
 מימין: יסמין, ענבר ועוז / צילום: איל יצהר

התלבטויות מקצועיות: יסמין בדיוק התלבטה אם להקים סטארט-אפ באי־קומרס לפני שנתיים, אבל אז קיבלה הצעה ממיקרוסופט והחליטה ללכת על זה. היא לא מצטערת: "אני רואה את עצמי מתקדמת כאן לעמדות ניהול". עוז: "אני בוחן כל שנתיים אם מקומי עדיין כאן ובינתיים התשובה חיובית, כי יש לי אתגר ועניין". ענבר: "אני מדור ה-Z. יש לי נטייה להגיד, נו, מה הדבר הבא? אבל התחלופה בתפקידים בחברה מספקת את הצורך הזה".