דווקא עכשיו: חילופי בכירים רבים במערכת הבריאות

פרופ' אהוד דודסון הודיע היום (ה') על פרישתו מתפקיד מנכ"ל כללית, ואתמול נבחרה סיגל דדון-לוי למנכ"לית מכבי, במקומו של רן סער • כיסאו של פרופ' זאב רוטשטיין בהדסה מתנדנד, ואם יוחלף על ידי ד"ר אסנת לבציון-קורח, תתפנה משרתה באסף הרופא • ומי המועמדים הבולטים להחליף את דודסון?

פרופ’ אהוד דודסון / צילום: ענבל מרמרי
פרופ’ אהוד דודסון / צילום: ענבל מרמרי

הימים האחרונים היו עמוסים בהודעות על שינויים במערכת הבריאות. בתחילת השבוע נודע כי פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל בית החולים הדסה, יוזמן בקרוב לשימוע לפני פיטורין על ידי הדירקטוריון. אתמול, הודיעה קופת החולים מכבי כי בחרה את סיגל דדון-לוי כמחליפה למנכ"ל רן סער שעובר לתפקיד היו"ר והיום (ה') הודיע פרופ' אהוד דוידסון, מנכ"ל שירותי בריאות כללית, על כוונתו לפרוש מתפקיד מנכ"ל הקופה אחרי שלוש שנים, ומונתה ועדת איתור למצוא לו מחליף.

לפי בכירים במערכת הבריאות, דירקטוריון הדסה מעוניין למנות את ד"ר אסנת לבציון-קורח, מנכ"לית בית החולים אסף הרופא, במקום רוטשטיין. אם אמנם הצעד יצא לפועל, צפוי גם מינוי חדש בראשות בית חולים זה.

נראה כי אין סיבה מיוחדת לשינויים בצמרת מערכת הבריאות, אלא שכל אחד מהם נובע מסיבות שונות. המתח בין דירקטוריון הדסה לבין רוטשטיין הגיע לשיא לאחר מינוי היו"ר החדשה דליה איציק. במכבי, סער מבקש כבר לפרוש מזה זמן רב, אך נשאר בתפקידו כדי להשלים את הטיפול במגיפת הקורונה.

פרופ' דודסון הגיע לגיל 70, ולכן סביר כי יבקש לפרוש אחרי שלוש שנות כהונה, מחציתן בתקופת משבר. אולם, ברקע עומד כנראה גם הסכסוך עם ועד העובדים של הקופה.

מנכ"ל קופת חולים כללית הוא אחד התפקידים הבכירים והמאתגרים במערכת הבריאות הישראלית. בשלב זה הועלו שמות של שלושה מועמדים אפשריים לתפקיד: פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל בית החולים איכילוב, אשר מוכר גם כפרויקטור הקורונה לשעבר וגם כמנכ"ל משרד הבריאות לשעבר; זאב רוטשטיין, אולם אם בית החולים ידיח אותו, יהיה קשה לקופה למנות אותו; ורות רלבג, סמנכ"לית הכספים של הכללית.