מ-16 ביולי: כל השבים מחו״ל יידרשו לבידוד עד לקבלת תוצאות הבדיקה

החמרות לשבים מחו"ל: מיום שישי הבא כל הנכנסים לישראל יידרשו להיכנס לבידוד עד לתוצאה שלילית בבדיקת הקורונה • עוד עודכנה רשימת המדינות שמוגדרות ברמת סיכון מירבית, כלומר שהנסיעה אליהן אסורה ללא אישור ועדת חריגים, והחוזרים מהן מחויבים בבידוד; ומ-12 ביולי יצטרפו מדינות נוספות לרשימה

נתב"ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
נתב"ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

מיום שישי הבא, 16 ביולי, החמרות לשבים מחו"ל: כל השבים מחו"ל יידרשו להיכנס לבידוד עד לקבלת תוצאה בדיקת הקורונה שבוצעה בנתב"ג או במעברי הגבול היבשתיים. על פי ההתחייבות של מבצעת הבדיקות, תוצאות אמורות להתקבל עד 24 שעות ממועד ביצוע הבדיקה. החובה הזו תקפה גם למחוסנים ולמחלימים.

בנוסף, כלל הנכנסים לישראל (מכל גיל, כולל מחלימים ומחוסנים) ממדינות שמשרד הבריאות מגדיר באזהרת מסע חמורה, יידרשו גם הם בבידוד בעת כניסתם ארצה, בדומה לנכנסים מהמדינות שמוגדרות באזהרת מסע מירבית. ההבדל הוא שלמדינות באזהרת מסע חמורה אין צורך באישור יציאה מישראל, בשעה שלמדינות באזהרת מסע מירבית יש צורך באישור ועדת חריגים על מנת לטוס אליהן מישראל. נוסע שיגיע לטיסה למדינה שברמת סיכון מירבית (גם באמצעות טיסות קונקשן) ללא אישור חשוף לקנס של 5,000 שקל.

רשימת המדינות באזהרת מסע חמורה הדורשות החל מ-16 ביולי בידוד בחזרה לישראל הן: איחוד האמירויות, איי סיישל, אקוודור, אתיופיה, בוליביה, גואטמלה, הונדורס, זימבבואה, זמביה, נמיביה, פרגוואי, צ׳ילה, קולומביה, קוסטה ריקה, קירגיסטאן ותוניסיה.

רשימת המדינות שמוגדרות ברמת סיכון מירבית, כלומר שהנסיעה אליהן אסורה ללא אישור ועדת חריגים והחוזרים מהן מחויבים בבידוד, הן: רוסיה, מקסיקו, הודו, דרום אפריקה, ברזיל וארגנטינה. מ-12 ביולי הרשימה תכלול בנוסף גם את המדינות אוזבקיסטן ובלרוס.

בשלב זה ההחלטה תקפה עד 25 ביולי, והיא תוארך על פי מצב התחלואה בכל אחת מהמדינות.

נזכיר כי משך הבידוד הוא 14 ימים, או 10 ימים בכפוף לביצוע בדיקת קורונה ביום התשיעי לבידוד. נשקלת אפשרות לחייב בדיקת קורונה נוספת ביום הרביעי לבידוד, ואף נשקלת אפשרות לקצר את משך ימי הבידוד.