ממשרד הבריאות לוול סטריט: זו המשרה החדשה של משה בר סימן טוב

משה בר סימן טוב, שהיה מנכ"ל משרד הבריאות, מונה לדירקטור ב-Uphealth האמריקאית • בנוסף לתפקיד זה, הוא משמש כחוקר במכון למחקרי ביטחון לאומי, ולאחרונה הצטרף כדירקטור לחברת נופר אנרגיה • וגם: המיליון הראשון, נפרדים מהחד"פ, מצנח הזהב וחדשות טובות • אירועים ומינויים

משה בר סימן טוב / צילום: איל יצהר
משה בר סימן טוב / צילום: איל יצהר

מגפת הקורונה, ששינתה את סדר היום הציבורי ושמה זרקור על תחום הבריאות, הביאה גם כמה דמויות ישראליות למרכז הבמה. כעת, חלק מ"בכירי הקורונה" האלה מתברגים לתפקידים מעניינים חדשים.

משה בר סימן טוב, שהיה מנכ"ל משרד הבריאות, מונה לדירקטור ב-Uphealth האמריקאית, הנסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של 689 מיליון דולר. החברה עוסקת בתחום הבריאות הדיגיטלית, ומספקת שירותי רפואה מרחוק, בית מרקחת דיגיטלית ופתרונות לאינטגרציה בין שירותי בריאות שונים.

ישראל נחשבת למדינה מובילה בתחום הבריאות הדיגיטלית, ובר סימן טוב צבר ניסיון בנושא במשרד הבריאות, הן סביב הקמה של מערכות כאלה עבור כלל הציבור בארץ, והן בפיקוח על מערכות שהוקמו עבור קופות ובתי החולים.

הקשר נוצר באמצעות חברת GigCapital האמריקאית, שקנתה את חברת Uphealth באמצעות חברת רכישה מיוחדת (SPAC) שהקימה בבורסת ניו יורק, וכך הביאה אותה לבורסה. אחד השותפים בגיג קפיטל הוא הישראלי ד"ר אבי כץ, אשר לדבריו "הידע והניסיון שמשה מביא עמו בתחום הבריאות, לרבות מומחיותו בתחום פורץ הדרך של הרפואה הדיגיטלית, בשילוב עם המוניטין הרב של מערכת הבריאות במדינת ישראל, יסייעו לגיג קפיטל לאתר הזדמנויות השקעה בחברות בכלל ול-Uphealth בפרט".

"הצטרפותי לדירקטוריון אפהלת', לצד המשך פעילותי במגזר העסקי, היא פועל יוצא מהחלטתי להשפיע על עולם הבריאות העתידי", הסביר בר סימן טוב. בנוסף לתפקיד זה, הוא משמש כחוקר במכון למחקרי ביטחון לאומי, ולאחרונה הצטרף כדירקטור לחברת נופר אנרגיה.

בשיא תקופת הקורונה ראינו באולפני הטלוויזיה לא מעט את פרופ' איתן פרידמן, היום מנהל היחידה לאונקו-גנטיקה (מאפיינים גנטיים של סרטן) בבית החולים שיבא. כעת הוא עובר להוביל את המכון הגנטי לגילוי מוקדם, המוקם בבית החולים אסותא. פרידמן יעמוד בראש המכון שיפעל לאתר ולאבחן נטייה מורשת למחלות, ויבנה מסלולי מעקב והתערבות מותאמים אישית למטופלים ומשפחתם.

נזכיר כי מוקדם יותר השבוע נודע כי פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות בתקופת הקורונה, יכהן כמנהל מחקר בסטארט-אפ E-Shield, העוסק בתחום הרפואה הדיגיטלית.

המיליון הראשון

למעלה ממיליון צפיות נרשמו לסרטון "הרצאת ה-10 מיליון" של עמותת ויגן פרינדלי, הפועלת לקידום ושיפור אורח חיים טבעוני בישראל. מדובר בהרצאה של מנכ"ל העמותה עמרי פז, שאורכה 39 דקות, כאשר המטרה היא להגיע ל-10 מיליון צופים ברחבי עולם.

ההרצאה מוקדשת להשפעות הבריאותיות והסביבתיות של תזונה מהצומח, ההיבט המוסרי של תזונה כזו והקשיים שמציבה תעשיית המזון מן החי לאנושות. היא נתמכת במחקרים מאוניברסיטאות מובילות בארץ ובעולם, וברמה הפרקטית, מציעה חלופות לבשר, חלב, ביצים ודגים.

כדי להניע את המהלך נאספו כחצי מיליון שקלים מתרומות. ההרצאה תורגמה לאנגלית, רוסית וערבית, ודמויות מפורסמות כמו גלית גוטמן, רותם סלע, יעל גולדמן ואסף אמדורסקי, קידמו אותה ברשתות החברתיות - לצד יוטיוברים ומשפיעני טיקטוק. ההאשטג שנבחר למהלך הוא #מנסים_טבעונות - וכעת נותר להם לבחור גם אחד באנגלית.

נפרדים מהחד"פ

השתמשתם בכוס חד-פעמית? היא תמשיך לזהם את כדור הארץ לעוד שנים רבות - גם אחרי שלילדים שלכם יהיו ילדים משל עצמם. הכלים החד-פעמיים לא מתמחזרים, לא מתכלים גם אחרי שנים רבות, גודשים את הטבע ומזהמים את הסביבה. הם הופכים לחלקיקי מיקרופלסטיק שמזהמים את הטבע, ופוגעים בבריאות.

עבורנו בגלובס טבעי להבין שזו המציאות, ועל כן החלטנו לעמוד לצד הסביבה ולהפסיק להשתמש בכלים המזהמים. ישראל היא משיאניות השימוש בכלים חד-פעמיים, היקף השוק הזה מגיע למאות מיליוני שקלים בשנה, ואנו סבורים כי עדיין לא מאוחר לעצור את המגמה. מוזמנים להצטרף: במקום העבודה שלכם, וגם בבית ובטיולים בטבע.

מצנח הזהב

משה מרי יכהן כמנכ"ל הבינלאומי של חברת טבע נאות, ויחליף את מיכאל אילוז שכיהן כ-23 שנים בתפקיד. קודם לכן שימש מרי כמנכ"ל נספרסו ישראל במשך 12 שנים.

אבי שלמה ימונה למשנה למנכ"ל וראש החטיבה לביטוח כללי בהכשרה חברה לביטוח. קודם לכן כיהן בתפקידי ניהול שונים בחברת הפניקס.

קבוצת התיירות ג'נסיס מינתה את רמזי חמיס, 62, לעמוד בראש הסניף החדש והראשון שלה בנוף הגליל.

שרית רדין, 46, מונתה לסמנכ"לית השיווק של חברת מימון ישיר. קודם לגן כיהנה כסמנכ"לית שיווק ודיגיטל בקבוצת קרסו מוטורס.

דן גזיב, 42, מונה לסמנכ"ל הכספים של אפסלון ברנדס, המתמחה בחנויות וירטואליות הפועלות באמזון.קום.

האנתרופולוגית ד"ר קרן פרידמן-פלג מונתה לדיקאנית ביה"ס למדעי ההתנהגות ופסיכולוגיה במסלול האקדמי המכללה למינהל.

חדשות טובות

צמיד תרומה לבית השאנטי / צילום: דור שרון
 צמיד תרומה לבית השאנטי / צילום: דור שרון

רשת קניוני עופר מתגייסים למען בית השאנטי: בחנויות סטימצקי שבקניונים יימכרו צמידים ב-19 שקל, וכל ההכנסות ייתרמו לבית המוקדש לנערים ונערות בסיכון ובסכנת חיים. הפעילות תימשך עד סוף חודש יולי.