בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; איירון סורס, גלובל-אי וסנטינל וואן צנחו

הדאו ג'ונס ו-S&P 500 התחזקו בכ-0.1%, הנאסד"ק ירד 0.2% • אירופה: מדדי דאקס וקאק ננעלו ללא שינוי מהותי, מדד הפוטסי השיל 0.4% • מחירי הנפט יורדים • עונת הדוחות בארה"ב החלה: בנק אוף אמריקה נחלש לאחר פרסום תוצאות לרבעון השני

 

בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי
בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

23:07

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת, כאשר הדאו ג'ונס ו-S&P 500 התחזקו בכ-0.1% והנאסד"ק ירד 0.2%.

בקרב המניות הישראליות נרשמו ירידות חדות אצל איירון סורס  שצנחה 13%, גלובל-אי אונליין  שירדה 8% וסנטינל וואן  שאיבדה 6%. גם סיירן , דאריו הלת' , קומפיוג'ן , וויקס  וצים  ספגו ירידות.

אפל  טיפסה 2.4% לשיא כל הזמנים, לאחר פרסומים על כך שהיא מעלה את יעדי הייצור של האייפון החדש. וירג'ין גלקטיק  של המיליארדר ריצ'רד ברנסן צנחה 12.5% ללא שום דיווח משמעותי היום, רק מספר ימים לאחר שהוציאה טיסה לחלל - עם ברנסן עליה. החברה עידכנה השבוע שבכוונתה למכור מניות בשווי של חצי מיליארד דולר.

אמריקן איירליינס  עלתה 3% לאחר שפירסמה תחזית שמצביעה על תחילתה של התאוששות ברבעון השני. לפי הצפי, ההכנסות יהיו נמוכות ב-37% מאלו שנרשמו ברבעון המקביל ב-2019, ערב הקורונה, בעוד שתחזית קודמת של החברה העריכה ירידה של 40%. מנגד, דלתא איירליינס  איבדה 1.6% על אף שדיווחה על רבעון רווחי, לאחר חמישה רבעונים הפסדיים רצופים. 

בנק אוף אמריקה  איבד 2.4% לאחר שפרסם דוחות לרבעון השני, שלפיהם ההכנסות ירדו אל מתחת לציפיות השוק.

הערב פורסמו נתוני מלאי הנפט הגולמי בארה"ב, ולפיהם ירד המלאי ב-7.9 מיליון חביות בשבוע הקודם, בעוד שהתחזיות צפו ירידה מתונה של 4.9 מיליון חביות. הן הנפט האמריקאי והן נפט מסוג ברנט איבדו גובה היום.

21:30

עליות קלות של 0.1%-0.3% נרשמות בשלושת המדדים המובילים בוול סטריט. 

מניות ישראליות רבות רושמות ירידות הערב, בהן סיירן שיורדת 9%, איירון סורס ודאריו הלת'  שמשילות 8%, טרמור  יורדת 7%, גלובל-אי  וסנטינל וואן מאבדות יותר מ-5.5%, פורסייט  וצים יורדות 4.4%. לעומתן, ביוליין , מדיוונד , כן פייט , סימילרווב , אורמד , אורמת  וראדא  רושמות עליות קלות.

שוק הקריפטו ממשיך להתנהל ביציבות יחסית, והביטקוין נסחר סביב 32.8 אלף דולר. לראשונה, ה-USD Coin עבר בשווי השוק שלו את הדוג'קוין - 26.59 מיליארד דולר לעומת 26.12 מיליארד דולר.

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, אמר הערב בעדותו החצי שנתית בפני ועדת השירותים הפיננסיים של הסנאט כי ההתאוששות הכלכלית בארה"ב עדיין לא מספקת כדי להתחיל להקטין את תוכנית רכישות האג"ח החודשיות, תוך שהוא מוסיף כי האינפלציה עשויה להישאר גבוהה בחודשים הקרובים לפני שתתמתן לאחר מכן. זאת, יום לאחר פרסום נתוני האינפלציה שהפתיעו כלפי מעלה זה החודש השלישי ברציפות.

20:15

וול סטריט עברה לעליות קלות, כאשר הדאו ג'ונס עולה פחות מ-0.1% והנאסד"ק ו-S&P 500 מתקדמים כ-0.15%.

בין המניות שממשיכות לבלוט לטובה אפשר לציין את אפל, וולס פארגו, אמריקן איירליינס, טוויטר וקוקה קולה . מנגד, נרשמות ירידות אצל בנק אוף אמריקה, סיטיגרופ , ג'נרל אלקטריק , פורד מוטורס , AMD , דלתא איירליינס  וטסלה .

מבין הישראליות בוול סטריט, איירון סורס  נופלת 8%, צים  וסנטינל וואן  מאבדות 5%, ננו דיימנשן  יורדת 2.7%, ונרשמות ירידות גם אצל טבע , אופקו הלת'  ואדווקסיס. 

מחירי הנפט מאבדים כ-3% הערב, ונפט מסוג WTI נסחר תמורת 72.6 דולר לחבית, נפט מסוג ברנט תמורת 74.2 דולר לחבית על רקע פרסום נתוני המלאי בארה"ב, שנמוכים מהתחזיות.

19:20

חברת אלוט , שנסחרת הן בתל אביב והן בנאסד"ק, דיווחה היום כי ספקית שירותים סלולריים ונייחים במרכז אירופה בחרה בפתרונות של החברה לשירותי אבטחת סייבר ובקרת הורים ללקוחותיה הצרכניים. ספקית שירותי התקשורת ואלוט יחלקו ביניהן את ההכנסות החודשיות משירותים אלה. המניה לא מושפעת מהדיווח ונסחרת בעלייה קלה של 0.2%.

18:43

מדדי הדאקס והקאק ננעלו ללא שינויים מהותיים, הפוטסי איבד כ-0.4%, כאשר את הירידות בלונדון הובילה וודאפון  שירדה 1.5% במחזור מסחר גדול. גם רולס רויס , טסקו  וקבוצת התעופה IAG  רשמו ירידות שערים.

בוול סטריט המדדים הגדולים עברו לירידות קלות של עד 0.1%. אפל  מטפסת ומתקרבת לשווי שוק של 2.5 טריליון דולר, וגם טוויטר , אמריקן איירליינס, פריגו , מודרנה, נטפליקס  וקוואלקום  רושמות עליות. בנק אוף אמריקה ממשיך לרדת ומאבד 4.85%, וגם זום , קטרפילר , ג'י.פי מורגן צ'ייס  ובלאקרוק  נחלשות.

שוק הקריפטו מתנהל בתנודות קלות מעלה. הביטקוין נסחר סביב 32.8 אלף דולר, האת'ר על מעט יותר מ-2,000 דולר. הריפל והדוג'קוין יציבים.

התשואות על איגרות החוב האמריקאיות צונחות. בעוד שאתמול בערב התשואה על האיגרת ל-10 שנים עלתה ל-1.42%, היום היא מאבדת גובה ויורדת לרמה של 1.36%.

17:35

המסחר בוול סטריט ממשיך להתקיים במגמה חיובית. בנק אוף אמריקה, שאיבד גובה עוד במהלך המסחר המוקדם בהמשך לפרסום הדוחות לרבעון השני, מאבד כבר 4.5%. AMC מאבדת 11%, גיימסטופ משילה 1.8%.

מנגד, מודרנה מטפסת 5%, טוויטר עולה 3%, נוקיה מתחזקת 4.4% ואמריקן איירליינס מתקדמת מעל 6%.

16:35

מדדי וול סטריט רושמים עליות שערים עם פתיחת המסחר היום. דאו ג'ונס ו-S&P 500 עולים כ-0.5%, הנאסד"ק מתחזק ב-0.7%.

מבין החברות שפרסמו דוחות לרבעון הראשון היום, וולס פארגו  עולה 1.7%, סיטיגרופ  עולה 2.7% ודלתא איירליינס  עולה 1.2%. מנגד, בנק אוף אמריקה  מאבד 1.4% ובלאקרוק  יורדת 2.4%.

16:10

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בעליות של 0.3%-0.6% לאחר נאומו של יו"ר הפד ג'רום פאוול. מדבריו של פאוול עולה שהבנק המרכזי בארה"ב לא ישנה את המדיניות בקרוב, וכן הוא צופה שהאינפלציה תתמתן.

15:05

סיטיגרופ  דיווח על רווח של 2.85 דולר למניה ברבעון השני, לעומת צפי אנליסטים לרווח של 1.96 דולר. בשורה העליונה רשם הבנק הכנסות של 17.47 מיליארד דולר, בכ-300 מיליון דולר מעל הצפי.

14:00

מניית בנק אוף אמריקה  יורדת במסחר המוקדם בניו יורק לאחר שהבנק פרסם דוחות מאכזבים.

חברת בלאקרוק  דיווחה היום על צמיחה של 32% בהכנסות ברבעון האחרון, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-4.8 מיליארד דולר. הרווח למניה גדל ב-14% לרמה של 8.92 דולר ברבעון. 

12:05

חברת נובה חשפה היום את התוכנית האסטרטגית החדשה שלה "נובה 500", ומספקת תובנות בנוגע לביצועי החברה ופעילותה העסקית, מנועי צמיחה טכנולוגיים, תחזיות לשוק השבבים הגלובלי והשפעתו על צמיחת החברה, וכיוונים אסטרטגיים עתידיים. בכנס המשקיעים של החברה הוצגה תכנית הדגל של החברה לשנים הקרובות שמטרתה להגדיל את הכנסותיה האורגניות ל-500 מיליון דולר עד 2024. 

איתן אופנהיים, נשיא ומנכ"ל נובה, אמר בכנס כי "אנחנו מגדילים את ההשקעות בטכנולוגיות משבשות שיניעו קדימה את הצמיחה העתידית שלנו. אנחנו מתבססים על מערכות חומרה מתקדמות ומדויקות בשילוב מנועי תוכנה מהשורה הראשונה, כדי למדוד אלפי שבבים מתקדמים במהירות וכך מאפשרים ללקוחות שלנו להגדיל את התפוקה שלהם ולקצר את זמן הגעת המוצרים לשוק. החברה מאמינה שבמסגרת התוכנית החדשה הרווח הרבעוני יגיע לדולר למניה על בסיס NON GAAP (ברבעון האחרון החברה הציגה רווח של 70 סנט למניה על בסיס NON GAAP )". 

10:12

המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות קלות. מסחר בחוזים על מדדי וול סטריט המגמה מעורבת.

בשוק הקריפטו נחלש הביטקוין ב-1.4% ונסחר סביב 31,900 דולר והאת'ריום יורד בכ-2% לרמה של 1,880 דולר.

08:00

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה שלילית וגם במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות ירידות קלות. זאת לאחר שאמש יום המסחר בבורסות ניו יורק הסתיים בטריטוריה אדומה: מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 נחלשו ב-0.3%, מדד נאסד"ק ירד ב-0.4%. 

בזירת הסחורות רושם חוזה על נפט מסוג ברנט ירידה קלה למחיר של 76.2 דולר לחבית והזהב עולה קלות ל-1,813 דולר לאונקיה. 

עונת הדוחות בארה"ב החלה השבוע והיום לפני פתיחת המסחר יפרסמו דוחות בנק אוף אמריקה, בלקרוק, דלתא איירליינס, וולס פארגו וסיטיגרופ. 

כלכלני דויטשה בנק מציינים בסקירתם השבועית לגבי עונת הדוחות כי "הרווח המצרפי צפוי לרשום גידול של 64% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה כאשר ההכנסה צפויה לרשום גידול של 19.7%. סקטור התעשייה והצריכה המחזורית צפויים להציג את שיעור הגידול הגבוה ביותר לעומת השנה שעברה (570.7% ו273.3% בהתאמה).  באירופה סקטור התעשייה ( גידול של 513.6% לעומת השנה שעברה) וסקטור הצריכה המחזורית( גידול של 321.4% לעומת השנה שעברה) צפויים להציג את הגידול הגבוה ביותר לרבעון ה-2 כאשר סקטור הנדל"ן ( מינוס 44.6% לעומת השנה שעברה) וסקטור הבריאות (מינוס 0.8% לעומת השנה שעברה) יהיו בעלי שיעור הצמיחה הנמוכים ביותר. שורה תחתונה : תחזית הרווח הצפוי לרבעון השני עשויה להיות מתוקנת כלפי מעלה בחדות הן בארצות הברית והן באירופה".