אבי חסון מונה לתפקיד מנכ"ל ארגון סטארט-אפ ניישן סנטרל

חסון כיהן כמדען הראשי של משרד הכלכלה והתעשייה בשנים 2011-2017 • הוא מחליף את פרופ' יוג'ין קנדל, שפרש מתפקיד מנכ"ל הארגון

אבי חסון / צילום: ורד פרקש
אבי חסון / צילום: ורד פרקש

ארגון סטארט-אפ ניישן סנטרל הודיע היום (ד') על מיניו של אבי חסון לתפקיד מנכ"ל הארגון. חסון כיהן כמדען הראשי של משרד הכלכלה והתעשייה בשנים 2011-2017. חסון מחליף את פרופ' יוג'ין קנדל שפרש מתפקיד המנכ"ל, תפקיד שבו כיהן מאז 2015. חסון יכנס לתפקידו ב-1 בספטמבר.

במסגרת תפקידו כמדען הראשי, חסון יזם את הקמת רשות החדשנות כגוף סטטורי והיה היו"ר המייסד שלה. לפני שמונה ב-2011 למדען הראשי הוא כיהן כשותף בקרן ג'מיני ישראל. לאחר עזיבתו את רשות החדשנות הצטרף כשותף לקרן אימרג', שאותה הקים דובי אולך שהיה ראש המטה שלו בלשכת המדען.

סטארט-אפ ניישן סנטרל היא עמותה הפועלת לקידום תעשיית ההייטק והחדשנות הישראלית. העמותה קמה בהשראת רב המכר סטארט-אפ ניישן שפרסמו ב-2009 דן סינור ושאול זינגר. וונדי זינגר, רעייתו של שאול זינגר ואחותו של סינור, מכהנת עדיין בתפקיד בכיר בסטארט-אפ ניישן סנטרל. המממן של סטארט-אפ ניישן סנטרל הוא המיליארדר היהודי-אמריקאי פול סינגר, מייסד קרן הגידור אליוט מנג'מנט.

לאחר עזיבת תפקיד מנכ"ל הארגון, קנדל מונה לתפקיד יו"ר מכון מחקר ומדיניות חדש שהוקם תחת סטארט-אפ ניישן סנטרל. המכון החדש מפרסם המלצות מדיניות ואסטרטגיה בנוגע לחדשנות טכנולוגית ישראלית. לצד קנדל מכהן כיו"ר גם סינגר. מנכ"ל מכון המחקר החדש הוא אורי גבאי, שכיהן קודם כמשנה למנכ"ל סטארט-אפ ניישן סנטרל ובעברו סמנכ"ל אסטרטגיה ברשות החדשנות.

בעקבות השינויים האחרונים, סטארט-אפ ניישן סנטרל פועל כגוף בעל שלוש זרועות: הארגון עצמו יתמקד בבניית חיבורים עסקיים של חברות ישראליות לעולם; ארגון Scale-Up Velocity (שהמנכ"לית שלו היא מתי צויג) פועל לצמצם חסמי צמיחה כמו מחסור בהון אנושי טכנולוגי מיומן; ומכון המחקר והמדיניות החדש.