פחות מההערכות: אאוטבריין תונפק בנאסד"ק לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר

חברת המלצות התוכן פירסמה תשקיף מעודכן ותוצאות חלקיות לרבעון השני של השנה • קרן באופוסט תרכוש בהנפקה עוד מניות, לאחר שהשקיעה לאחרונה 200 מיליון דולר בחברה

ירון גלאי (מימין) ודייויד קוסטמן (משמאל), מנכ"לים משותפים של אאוטבריין outbrain / צילום: נועם גלאי
ירון גלאי (מימין) ודייויד קוסטמן (משמאל), מנכ"לים משותפים של אאוטבריין outbrain / צילום: נועם גלאי

חברת המלצות התוכן אאוטבריין מעדכנת מהם תנאי ההנפקה הצפויה שלה בנאסד"ק. החברה פרסמה ביום ה' תשקיף מעודכן, ובו היא מדווחת כי בכוונתה להנפיק 8 מיליון מניות חדשות, במחיר של 24-26 דולר למניה, כך שהיקף הגיוס יגיע ל-192-208 מיליון דולר. לחתמים בהנפקה תינתן אפשרות לרכוש מניות נוספות במחיר ההנפקה תוך 30 ימים, ואם האופציה תמומש יגדל הגיוס ב-28.8-31.2 מיליון דולר. המשמעות היא ששווי החברה לאחר ההנפקה יגיע ל-1.3-1.4 מיליארד דולר, נמוך ביחס להערכות שפורסמו לאחרונה ועמדו על כ-1.8 מיליארד דולר.

כשלב מקדים להנפקה, אאוטבריין גייסה לפני מספר ימים כ-200 מיליון דולר מקרן ההשקעות Baupost של סת' קלרמן, באמצעות הנפקת איגרות חוב להמרה. באופוסט שנוסדה ב-1982 מנהלת כיום נכסים בשווי של למעלה מ-30 מיליארד דולר, ונחשבת לגוף השקעות מוערך בוול סטריט.

לפי ההסכם שנחתם בין הצדדים, אם ההנפקה תתבצע בשווי נמוך מ-2 מיליארד דולר לפני הכסף, אאוטבריין תוכל לבחור בין החלפת האג"ח להמרה באג"ח חדשות, או לפדות אותן במזומן בסכום של 236-240 מיליון דולר. החברה מתכננת לבחור באופציית ההחלפה, כאשר האג"ח להמרה החדשות שיונפקו לבאופוסט יהיו לתקופה של 5 שנים, נושאות ריבית וניתנות להמרה במחיר של 125% ממחיר המניה בהנפקה.

באופוסט: "חוזה לא מחייב"

באופוסט עדכנה את אאוטבריין שבכוונתה לרכוש עד 9.9% מסך המניות שתנפיק החברה (כלומר סכום של כ-20 מיליון דולר), אך בחברה מדגישים שלא מדובר בחוזה מחייב אלא באינדיקציה בלבד בשלב זה. מלבד באופוסט שנכנסת להשקעה כעת, בעלי המניות בחברה הם לייטספיד, ויולה, ג'מיני, אינדקס ונצ'רס, Gruner & Jahr וגלנרוק.

המייסד והמנכ"ל המשותף של אאוטבריין ירון גלאי, מחזיק לפני ההנפקה 7.8% מהמניות ששווין, בהנחה שההנפקה תיסגר באמצע טווח המחירים המבוקש, יגיע לכ-88 מיליון דולר. המנכ"ל המשותף הנוסף, דיוויד קוסטמן, מחזיק במניות ששווין יהיה כ-29 מיליון דולר. החתמים בהנפקת אאוטבריין הם סיטיגרופ, ג'פריס, ברקליס, Evercore ISI, JMP Securities, נידהאם ו-LUMA Securities.

לאחרונה החלה להיסחר בוול סטריט המתחרה של אאוטבריין - טאבולה, שהשלימה מיזוג לחברת SPAC לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר. שתי החברות הישראליות, הנחשבות למובילות בתחומן, היו על סף מיזוג ביניהן לפני פחות שנתיים, אך הדבר בוטל בסופו של דבר. 

אאוטבריין וטאבולה שפועלות בעולמות הפרסום הדיגיטלי, פיתחו כל אחת פלטפורמה להמלצות תוכן באתרי חדשות עבור גולשים באינטרנט. כך, בסיום קריאת כתבה באתר מסוים, הגולש מקבל הצעות לתכנים נוספים ("כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך" או "מרחבי הרשת") במטרה לייצר טראפיק לאתרים הרלוונטיים ולהאריך את זמן הגלישה בהם. חלק מהכתבות המומלצות מממומנות על ידי מפרסמים, שבתמורה משלמים לחברת ההמלצות (אאוטבריין, טאבולה), והללו מצידן מתחלקות בהכנסות עם אתרי החדשות. 

עלייה בהכנסות וברווח 

אוטבריין מספקת בתשקיף נתונים ראשוניים מתוצאות הרבעון השני: החברה מצפה לרשום הכנסות של 244-248 מיליון דולר, עלייה של 54.4%-56.8% בהשוואה להכנסות של 158 מיליון דולר שנרשמו ברבעון המקביל בשנת 2020. ההכנסות בנטרול עלויות רכישת טראפיק יגיעו ל-65-66 מיליון דולר, לעומת 39.7 מיליון דולר - צמיחה של 65.7%-68.2%.

הרווח הנקי יגיע ברבעון השני ל-13.6-15.2 מיליון דולר, לעומת הפסד של 2.6 מיליון דולר ברבעון המקביל, וה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) יסתכם ב-21.6-23.4 מיליון דולר, בעוד שברבעון המקביל הסכום היה 5.2 מיליון דולר.