"האח הגדול" צונחת: לא ברשימת 10 התוכניות הנצפות של השבוע

קטר הרייטינג של רשת 13 לא מספק את הסחורה שבוע לאחר ההשקה: הפרק האחרון של "האח הגדול" רשם רייטינג ממוצע של 10.7% בלבד • "הכוכב הבא" של קשת 12 רשם עלייה ברייטינג ל-15.6%

מנחי "האח הגדול", גיא זוארץ ולירון ויצמן / צילום: מיכה לובטון
מנחי "האח הגדול", גיא זוארץ ולירון ויצמן / צילום: מיכה לובטון

שבוע בלבד לאחר השקת העונה החדשה של "האח הגדול" מבית רשת 13, התוכנית רושמת צניחה בנתוני הרייטינג שלה ולא מצליחה להיכנס לרשימת 10 התוכניות הנצפות ביותר של השבוע. 

מדובר בהתרסקות של ממש עבור רשת, כאשר אחת מהתוכניות היקרות ביותר שלה, זו שאמורה להיות קטר רייטינג, רושמת בפרק האחרון ששודר רייטינג ממוצע של 10.7% בלבד.

נציין כי לתוכניות מהסוג של "האח הגדול" יש בדרך-כלל סוג של "בטן" - ירידה בנתוני הצפייה לאחר התוכניות הראשונות, אך "בטן" כזאת נחשבת ליוצאת דופן בכל מובן, בעיקר לאחר נתוני ההשקה הגבוהים.

בפרק פתיחת העונה החדשה של "האח הגדול" רשמה התוכנית נתוני רייטינג גבוהים של 22.7% והביסה את "הכוכב הבא" של קשת 12 ששודרה מולה. 

קשת מוכיחה שוב שלא כדאי למהר להספיד אותה, גם כשנקודתית תוכנית שלה רושמת נתונים נמוכים ביחס למתחרים. כך "הכוכב הבא", שרשמה מול השקת "האח הגדול" רייטינג של 14.7% בלבד, מתאוששת מעט השבוע ועולה ל-15.6% ו-15.2% בתוכניות ששודרו. כלומר לא הייתה נהירה משמעותית מרשת לקשת אלא בחירה של הצופים לא לצפות "באח הגדול" - לפחות השבוע.

התוכנית "חתונה ממבט ראשון" מהווה עדיין קטר רייטינג משמעותי של קשת, ופרט לגמר היורו שהניב לרשת רייטינג של 25%, "חתונה ממבט ראשון" היא גם התוכנית הנצפית ביותר עם רייטינג ממוצע של 17.3% בשידור של יום ראשון ושל 16.8% בשידור של יום שני. אומנם לא מדובר בנתונים גבוהים ביחס לתוכנית ההשקה שרשמה רייטינג של 19.9%, אבל בהתייחס לכך שבעונת הקיץ הרייטינג הממוצע יורד תמיד, בקשת יכולים לרשום לעצמם שבוע של הישגים.

הקיץ והשגרה מביאים לירידה גם בנתוני הרייטינג של מהדורות החדשות - חדשות שבת של קשת עם רייטינג של 14.3%, מהדורות אמצע השבוע עם רייטינג ממוצע של 14.2% ו"אולפן שישי" עם 11.1%.

אצל רשת המהדורות של חברת החדשות לא נכללות בטבלת 25 התוכניות הנצפות, כאשר התוכנית "הצינור" של גיא לרר מגיעה לנתונים טובים יותר מאלה של המהדורות: 8.4% בממוצע.