עסק משפחתי: רב-בריח מעסיקה שישה קרובים של בעל השליטה

שמואל דונרשטיין, הרוח החיה מאחורי רב-בריח הוא גם שיאן השכר של החברה: עבור שירותי הניהול שהוא, כיו"ר, ובת זוגו שלומית מספקים הם קיבלו בשנה שעברה תגמולים שהתקרבו ל-4 מיליון שקל • מי עוד במשפחה נהנה משיקומה של החברה?

שמואל דונרשטיין - רב בריח / צילום: אריק סולטן - מעריב
שמואל דונרשטיין - רב בריח / צילום: אריק סולטן - מעריב

את הבעלות ברב-בריח, שנשלטה בעבר על ידי משפחת בחרי ונמחקה מהמסחר בבורסה בתל אביב בתחילת שנות ה-2000, רכש שמואל דונרשטיין בשנת 2008 במסגרת הליך של הקפאת הליכים. זאת לאחר שרב-בריח לא הצליחה לעמוד בהתחייבויותיה ונקלעה להליך של כינוס נכסים. מאז, שוקם המותג והפעילות הורחבה באמצעות "רכישה והקמה של מפעלים ופעילויות סינרגטיות".

דונרשטיין, הרוח החיה מאחורי רב-בריח ושיקומה, כפי שעולה מטיוטת התשקיף, הוא גם שיאן השכר של החברה. עבור שירותי הניהול שהוא, כיו"ר, ובת זוגו שלומית מספקים לרב-בריח, באמצעות חברת דלתות הפרטית המחזיקה את מניות השליטה, קיבלו בשנה שעברה תגמולים שהתקרבו ל-4 מיליון שקל וכללו דמי ניהול של 3.4 מיליון שקל ומענק של כ-550 אלף שקל.

עוד על חברות מוצרי בנייה שמגיעות לבורסה.

לקראת ההנפקה, מחדש דונרשטיין את הסכם מתן שירותי הניהול שלו לרב-בריח, ואלו יוענקו כעת על-ידו בלבד תמורת סכום חודשי של 195 אלף שקל, הוצאות נוספות, מענק שנתי של עד 12 משכורות בתלות בתוצאות החברה והקצאת אופציות. דונרשטיין גם צפוי ליהנות ממענק חד-פעמי בטווח של 1%-1.5% מהשווי שייקבע לחברה בהנפקה.

מלבדו, מעסיקה החברה עוד 6 בני משפחה בתפקידים שונים - סמנכ"לים, אנליסט, תקציבאית ועוד. מדובר בשני ילדיהם של בני הזוג דונרשטיין - ליאור ומאיה, וכן את עומר יתיר, בן זוגה של מאיה, ובר, בת זוגו של ליאור. התגמולים החודשיים לרובם ישודרגו לאחר ההנפקה לסכומים של עד 45 אלף שקל, עם אפשרות להעלאות עתידיות נוספות על בסיס ביצועי החברה. בן נוסף, עומר, מכהן כדירקטור בחברה. 

עוד מועסקים ברב-בריח אלי וטל שמיני, גיסה ואחיינה של שלומית דונרשטיין, בתגמולים חודשיים בסכום מצטבר של עשרות אלפי שקלים, בעיקר לאלי.