חברת זום חוזרת לעניינים ומבצעת את הרכישה הגדולה הראשונה שלה

הרכישה הגדולה הראשונה של כוכבת תחום שיחות הווידאו מראה שהיא מוקדשת לשוק החברות מבוססות התוכנה

זום / שאטרסטוק
זום / שאטרסטוק

המגפה אולי הפכה את זום לשם שגור בכל בית, אבל החברה באופן מובהק מעדיפה את החיים במשרד - וירטואלית או בכל דרך אחרת.

את זה ניתן היה ללמוד מהרכישה הגדולה הראשונה של החברה בת עשר השנים, שהוכרזה לקראת סוף יום ראשון השבוע. זום רכשה את Five9, המספקת תוכנות דרך ענן המשמשות לניהול מרכזי תקשורת עם לקוחות. העסקה נעשתה על ידי רכישת כל מניות החברה במחיר כולל של 14.7 מיליארד דולר. עד כה ביצעה זום רק שתי רכישות אחרות, שהיקרה ביניהן הוערכה בסכום של כ־43 מיליון דולר, על פי נתוני FactSet.

בהתחשב בהשפעה העצומה שהמגפה עשתה גם על העסק של זום וגם על מחיר המניות, צעד כזה היה רק עניין של זמן. מפרוץ המגפה בתחילת השנה שעברה, ההכנסות המצטברות של החברה עלו ביותר מפי חמש בזמן ששווי השוק שלה עלה מ-20 מיליארד דולר ליותר מ־100 מיליארד דולר. אבל מחיר המניה של זום גם איבד כשליש מערכו מהשיא באמצע אוקטובר, בתוך כך שהופעת החיסונים האיצה את החזרה לפגישות פנים אל פנים ומבצעי happy hour בפאבים ומסעדות.

התיקון הזה אולי למעשה עזר לזום להשתמש במניות שלה כמטבע עובר לסוחר בעסקאות. המניה עברה ממסחר במחיר שהוא גבוה ב־18% מהמחיר החציוני בוול סטריט למחיר שהוא נמוך מהחציוני ב־11% בתקופה זו, מה שנותן לבעלי מניות של חברות מטרה לרכישה יותר פוטנציאל לעליות.

ואכן, המחיר של 200 דולר למניה הצביע על כך שהעסקה מייצגת פרמיה של 13% בלבד על מחיר הסגירה האחרון של מניות Five9. אבל הוא גם נתן ל־ Five9 הערכה גבוהה פי 26 מהרווחים הצפויים, מה שסמאד סמאנה מהחברה Jeffries הגדיר כ"אחת המכפלות הגבוהות cיותר ששולמו לאחרונה בעסקאות תוכנה".

החברה Five9 יכולה להוסיף 14% להכנסות השנתיות של זום בהתחשב בתחזיות וול סטריט בשנים הקרובות. זה עשוי לעזור לזום להתמודד עם ההאטה בקצב הצמיחה מימי המגפה. אבל זה גם אמור לעזור לחברה להיות מסוגלת לכוון לרכישת חברות שיש להן תיק חזק יותר של שירותי תקשורת. זה גם אמור לחזק את זום בפני המגוון הצומח של מתחרות חזקות.

סטרלינג אוטי מבנק ג'י פי מורגן אמר שרכישת Five9 תבדל את זום באופן משמעותי ממיקרוסופט, שדוחפת את פלטפורמת Teams שלה בכוח לשוק החברות מבוססות התוכנה. אפילו כשלוקחים בחשבון את הפופולריות של זום אצל משתמשים יומיומיים, החברה עדיין זקוקה לכל העזרה שתוכל להשיג על מנת להביא משתמשים חדשים.