סאטקום מתקדמת לקראת השלמת מכירת החזקתה בחברת וויוק

היום דיווחה סאטקום כי הוסרו המכשולים המשפטיים לביצוע העסקה כי בעלי המניות של וויוק אישרו את ביצועה ברוב של 94% • העסקה אמורה להניב לסאטקום תמורה ברוטו של 9.1-9.4 מיליון דולר , לפני מס והוצאות אחרות

לוויין של סאטקום / צילום: מצגת החברה
לוויין של סאטקום / צילום: מצגת החברה

חברת סאטקום מתקדמת לקראת השלמת מכירת החזקתה בחברת וויוק (WIOCC), הפועלת בתחום תשתית הסיבים באפריקה. היום דיווחה סאטקום כי הוסרו המכשולים המשפטיים לביצוע העסקה כי בעלי המניות של וויוק אישרו את ביצועה ברוב של 94%.

העסקה אמורה להניב לסאטקום תמורה ברוטו של 9.1-9.4 מיליון דולר , לפני מס והוצאות אחרות. מדובר במימוש המתבצע כחלק מעסקת השקעה כוללת בוויוק, במסגרתה גורם בינלאומי יבצע השקעה מהותית בוויוק וירכוש את החזקתם של חלק מבעלי המניות הקיימים, ובהם גם סאטקום.

באוגוסט 2020 דיווחה סאטקום על חתימת הסכם הבנות מפורט עם המשקיע הבינלאומי בתום תהליך שערכה וויוק ושבו התמודדו שלוש קבוצות שונות. עם זאת, ארבע חודשים לאחר מכן עדכנה סאטקום כי בעל מניות מיעוט בוויוק הביע את התנגדותו לעסקה, פנה לערכאות משפטיות במאוריציוס (מקום מושבה של וויוק) וקיבל צו מניעה זמני ביחס לביצוע העסקה.

היום דיווחה סאטקום, כי בהתאם להחלטת בית המשפט המוסמך במאוריציוס, הוסר צו המניעה לביצוע עסקת ההשקעה, לאחר תהליך משפטי אשר נוהל בהצלחה על ידי סאטקום ושותפיה. מיד עם הסרת צו המניעה על ידי בית המשפט, פנה בעל מניות המיעוט לשם החלת צו מניעה נוסף באמצעות בורר בעיר לונדון שבאנגליה, אולם גם הבורר הורה על הסרת צו המניעה באופן מיידי.

במקביל, הודיע המשקיע הודיע לוויוק ולבעלי מניותיה כי בכוונתו וברצונו לקדם את עסקת ההשקעה באופן מיידי ללא עדכון בתנאי העסקה המקוריים. בהתאם, התכנסו אתמול דירקטוריון וויוק ואסיפת בעלי המניות של וויוק ואישרו ברוב של כ-94% את ביצוע עסקת ההשקעה.

האישור התקבל לאחר שבמהלך התקופה האחרונה פעלה הנהלת סאטקום  להשגת הרוב הדרוש בדירקטוריון ובאסיפת בעלי המניות לצורך אישור עסקת ההשקעה, וזאת תוך חיזוק נוכחותה ומעמדה בוועדות וויוק. במהלך הימים הקרובים יפעלו הצדדים לשם חתימה על הסכמים מפורטים מחייבים (אשר נוסחם כבר סוכם), וכן יפעלו לשם השגת התנאים המתלים לעסקת ההשקעה, אשר עיקריהם הנם אישורי ממונה על הגבלים עסקיים ואישורים מצד הבנקים המלווים של וויוק.

להערכת הצדדים לעסקה, צפויים אישורים אלו להתקבל במהלך התקופה הקרובה. מדובר בחדשות חשובות מאוד לסאטקום, מאחר שהעסקה תגדיל באופן משמעותי את נזילותה.

יו"ר סאטקום עמי ברלב, מסר היום, כי "אנו גאים בתוצאה שהושגה לאחר מאמץ משפטי ועסקי אדיר אשר הושקע על ידי כל צוות החברה במהלך החודשים האחרונים. סאטקום היוותה חלק פעיל ואקטיבי ביותר בעסקה, תוך מעורבות חזקה בוועדות ובדירקטוריון וויוק, והצליחה להוביל את עסקת ההשקעה אשר צפויה לחזק משמעותית את מצבה הפיננסי של החברה".

סאטקום, שעוסקת במתן שירותים קרקעיים לתקשורת לוויינית, נסחרת בבורסה לפי שווי של 45 מיליון שקל. בשלוש השנים האחרונות הניבה מנייתה תשואה שלילית של 25%.