"אני חייבת לקורונה את הקריירה החדשה שלי. בגלל שהייתי בחל"ת והיה סגר, התחיל כל הרעיון של העסק"

ליעד קליין, בת 36 מיפו, נשואה לקובי ואמא לנבו בן 4 וגון בן שלושה ימים • בעלים של OH MY BOX - קופסאות דייט לזוגות • "כשחשבתי על הרעיון, הכול התחבר, והרגשתי שזה זה, וזה מה שדרבן אותי לקום ולעשות" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

ליעד קליין, בעלים של OH MY BOX - קופסאות דייט לזוגות / צילום: טל רביב
ליעד קליין, בעלים של OH MY BOX - קופסאות דייט לזוגות / צילום: טל רביב

בתחילת 2020 עבדה ליעד קליין כעורכת תוכן ומגישה במחלקת הדיגיטל של "רשת13". היא הייתה שכירה. בסגר הראשון, במרץ 2020, היא נשלחה לחל"ת יחד עם עובדים רבים אחרים במשק. במקביל, בעלה קובי שניהל עסק עצמאי בתחום ההפקות מצא את עצמו ללא פרנסה, כשבין לילה כל האירועים בארץ (ובעולם) בוטלו. דווקא אז, בימים של חוסר ודאות וכמעט במקרה, היצירתיות של ליעד הובילה אותה למסלול חדש בחיים - כעצמאית ובעלת העסק OH MY BOX, המציע קופסאות דייט לזוגות, מלאות בתוכן משחקים והפתעות.

הכול התחיל ביום ההולדת של קובי. "חודש מאי 2020, שיא הקורונה והסגר הראשון, אני בחל"ת ובן הזוג שעובד כעצמאי בתחום ההפקות - מובטל. ואז הגיע יום ההולדת שלו, ואנחנו מהזוגות המעצבנים האלה שתמיד משקיעים יתר על המידה בימי הולדת וכל החברים שונאים אותנו בגלל זה, אז נאלצתי להיות מקורית יותר מהרגיל ומצאתי את עצמי מאלתרת לו קופסת הפתעות ביתית עם אמת או חובה, קופונים ועוד משחקים והפתעות. ויצא שזה היה אחד מימי ההולדת היותר מוצלחים שחגגנו", מספרת ליעד.

באותו רגע היא הבינה שיש לה רעיון לעסק חדש. "וזהו! הרעיון פשוט קפץ לי לראש. אני זוכרת שישבתי לי במרפסת ונפל לי האסימון: אני אקים עסק לקופסאות לזוגות! אכניס פנימה את כל היצירתיות שלי ושל בן הזוג ואאפשר לזוגות שאין להם זמן/כוח/רעיונות ליהנות מזמן איכות מקורי ומיוחד יחד. היה לי חשוב שהכול יהיה מצחיק, שובב, סקסי, לא קיטשי או נוטף רומנטיקה. שיהיה אני".

לא חלף זמן רב והרעיון - שנולד בשיאו של משבר הקורונה הבריאותי והכלכלי - הפך לעסק חדש. ליעד: "כמה חודשים אחר כך, בתחילת נובמבר, מצאתי את עצמי משיקה את העסק שלי - OH MY BOX - קופסאות דייט מקוריות לזוגות. זה התחיל בקופסת יומולדת, היום יש כבר ארבעה סוגי קופסאות שונות.

"לראשונה בחיים שלי היה לי רעיון שאשכרה ריגש אותי, ולכן רציתי לעשות הכול כמו שצריך. קודם כל לקחתי את הזמן ביצירת המוצר - חרשתי את האינטרנט וישבתי לילות כימים בחשיבה וכתיבת רעיונות לקופסה, במקביל פניתי למעוף ולקחתי דרכם יועצת עסקית שליוותה אותי בבניית העסק מבחינה עסקית ושיווקית, ולבסוף לקחתי מעצבת מדהימה שתעצב עבורי את כל המיתוג, השפה והאלמנטים. הכול היה מוכן, אבל חששתי והתמהמהתי עם השקה רשמית. לחשוף את המוצר לעולם, אמאל'ה! ואז יום אחד נתקלתי בפוסט של מישהי שמחפשת רעיון מקורי ליום הולדת של בעלה. שלחתי את חברה שלי שתגיב ותספר על OH MY BOX - וזה כל מה שהיה צריך. משם הכדור התחיל להתגלגל ולא הפסיק עד היום".

בניגוד לרבים אחרים, עבור ליעד, הקורונה מסמלת התחלה חדשה. "בגדול אפשר לומר שאני חייבת לקורונה את הקריירה החדשה שלי. מעבר לעובדה שבגלל שהייתי בחל"ת והיה סגר כל הרעיון התחיל, גם העובדה שאנשים אחרים היו בבית מאוד סייעה לעסק להתרומם בכזו מהירות".

על המעבר מעובדת שכירה לעצמאית-בעלת עסק אומרת ליעד, כי "זה הדבר הכי מרגש שיכול היה לקרות לי! במשך שנים הסתובבתי בתחושה שעדיין לא מצאתי את עצמי מבחינת קריירה, שעדיין לא הגשמתי את עצמי ואת היכולות שלי ותמיד רציתי לעשות משהו שהוא שלי ונותן לי סיפוק אמיתי. כשחשבתי על הרעיון, הכול התחבר, והרגשתי שזה זה, וזה מה שדרבן אותי לקום ולעשות, בלי אף חשש מחוסר הודאות. פשוט רצית עם זה קדימה, וממש נהנתי לאורך הדרך".

בתקופת הסגרים והמגבלות אנשים חיפשו אטרקציות ופעילויות שניתן לעשות בבית. האם משהו השתנה מאז החזרה לשגרה והיציאה מהסגרים?
"טפו טפו טפו, אין תלונות. אנחנו לא מפסיקים ליצור, לחדש ולייצר עוד ועוד קופסאות כדי להמשיך לרגש ולהפתיע זוגות, ובהמשך גם אחרים. יש עוד הרבה תכניות קדימה. אבל אני שמחה לומר שגם כיום, כשאין סגר, המוצר סופר רלוונטי, כי בסופו של דבר הוא מאפשר לזוגות להתחבר מחדש, לברוח יחד לכמה שעות ליקום אחר, רק שניהם, ולעשות דברים יחד שהם לא עשו הרבה זמן, להחזיר קצת את הפרפרים של פעם, את הצחוקים המשותפים, את הריגוש".

הריגוש מהעסק לא היה הריגוש היחיד שחוותה ליעד בשנה האחרונה. ליעד חוותה השנה שתי לידות: לידת העסק לפני מספר חודשים ולידת בנה השני, גון, לפני שלושה ימים. עכשיו כשהיא אוחזת בבייבי גון, היא ממשיכה לנהל ולהפעיל במקביל גם את הבייבי העסקי. "אני עושה הכול כשלצדי תינוק בן כמה ימים, וזו נראית לי ההמחשה הכי טובה ללהיות אישה עצמאית. אין באמת חופשת לידה. חזרתי להתעסק בעסק כמה שעות אחרי הלידה. גם כי אין ברירה וגם כי זה חזק ממני. מאמינה שהתינוק יבלה איתי לא מעט במשרד. לשמחתי יש לי שותפים מדהימים, אחד מהם הוא במקרה גם האבא של התינוק".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il