שבוע אחרי הפיצוץ מול רע"ם: הקנאביס חוזר לוועדת השרים לחקיקה

כשבוע אחרי ששרן השכל משכה את חוק הקנאביס, רם שפע מביא לוועדת השרים לחקיקה חוק נוסף בנושא • שפע עובד מראש מול רע"ם על מנת להעביר את החוק בהסכמה בטרומית ולאחר מכן לבצע בו שינויים

ח"כ רם שפע / צילום: יונתן סמייה
ח"כ רם שפע / צילום: יונתן סמייה

סערת הקנאביס חוזרת לכנסת? ועדת שרים לחקיקה תדון ביום ראשון הקרוב בהצעת חוק של ח"כ רם שפע להסדרת שוק הקנאביס לצריכה עצמית. לפי החוק יוקמו תחנות ממכר לקנאביס, שבהם ישווק קנאביס לצריכה עצמית ממגדלים מורשים בלבד. בניגוד לשבוע שעבר אז הביאה הצעת החוק של שרן השכל לפיצוץ מול רע"ם, הפעם עובד רם שפע מראש מול המפלגה הערבית כדי להעביר את החוק בהסכמה בטרומית ולאחר מכן לבצע בו שינויים בהסכמה.

במפלגת העבודה טענו היום (ג') כי לחוק הלגליזציה של שפע יש היתכנות גדולה יותר לעבור בהסכמה שכן הוא נשען על המלצות ועדת מררי, ועדה בין משרדית בהובלת שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן שהגישה המלצותיה בכנסת הקודמת. אז בין ההמלצות שהוגשו נקבע כי נדרש מהלך מקיף של לגליזציה ולא ממוקד באי-הפללה בלבד.

העלאת החוק לוועדת שרים לחקיקה, שבוע בלבד לאחר שנפל החוק של השכל חושפת מתיחות בין שני חברי הכנסת שפע והשכל, שבכנסת הקודמת קידמו יחד את הנושא ואילו הפעם פועלים כל אחד לחוד. כזכור, בשבוע שעבר הייתה זו שרן השכל שפעלה כדי לקדם את החוק שלה לאי הפללה, ואילו קולו של שפע לא נשמע, וכעת פועל שפע באופן עצמאי לקדם את הצעת החוק, בזמן שגם להשכל יש חוק זהה שהונח על שולחן הכנסת.

בשבוע שעבר הייתה זו מפלגת רע"ם שהביעה התנגדות לקידום החוק בנושא, בטענה כי הדת האסלאמית אוסרת על צריכת הסם. החלטת רע"ם טלטלה את הקואליציה וראשיה שדרשו מחברי הכנסת של רע"ם גם כן להיות נכונים לפשרות. יו"ר רע"ם מנסור עבאס ביקש אז מהשכל למשוך את החוק מהצבעה מעל דוכן הכנסת כדי להגיע להסכמות, השכל הסכימה לדרישה וטענה שתעלה אותו בעוד שבועיים.