אינטל עקפה את התחזיות; הכנסות טוויטר עלו ב-74% בתוך שנה

ענקית השבבים והמעסיקה הגדולה במשק הישראלי פרסמה הלילה את התוצאות לרבעון השני, ועקפה את התחזיות • טוויטר רשמה תוצאות חזקות במיוחד, עם זינוק של 74% בהכנסות בתוך שנה, והמניה מזנקת במסחר המאוחר

אינטל / צילום: Shutterstock
אינטל / צילום: Shutterstock

ענקית השבבים אינטל פרסמה הלילה את דוחותיה לרבעון השני, ועקפה את התחזיות. אומנם ההערכות המוקדמות של האנליסטים היו שהחברה תציג ירידה בהכנסות ביחס לרבעון המקביל אשתקד וכך אכן קרה, אך בפועל הפער היה קטן מהצפוי.

לאחר סיום המסחר בוול סטריט, דיווחה אינטל על הכנסות של 18.5 מיליארד דולר ברבעון. כמו כן, החברה רשמה רווח של 1.28 דולר למניה. המניה הגיבה בירידה של כ-2% במסחר המאוחר. 

הצפי המוקדם של האנליסטים היה לרווח של 1.06 דולר למניה ולהכנסות של 17.84 מיליארד דולר. מספרים נמוכים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז הרווח למניה היה 1.23 דולר וההכנסות הסתכמו ב-19.73 מיליארד דולר.

בימים האחרונים דווח בכלי תקשורת בארה"ב כי אינטל בוחנת לרכוש את יצרנית השבבים GlobalFoundries, וזאת על רקע המחסור העולמי בשבבים. אם העסקה אכן תושלם, זו תהיה הרכישה הגדולה בתולדות אינטל.

מתחילת השנה עלתה מניית החברה בנאסד"ק ב-12.6%, קצת פחות מהמדד. אינטל היא המעסיקה הפרטית הגדולה בישראל, ובאופן ישיר מעסיקה כ-14 אלף עובדים.

טוויטר היכתה את התחזיות ומזנקת במסחר המאוחר

גם הרשת החברתית טוויטר פירסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לאחר סיום המסחר. תחזיות האנליסטים היו ל-1.06 מיליארד דולר הכנסות ולרווח של 7 סנט בלבד למניה.

בפועל, החברה היכתה את התחזיות ורשמה הכנסות של 1.19 מיליארד דולר - זינוק של 74% בתוך שנה, בזכות "עלייה גדולה בביקושים מצד המפרסמים". זהו הזינוק הגדול ביותר בהכנסות החברה מאז 2014. בנוסף, רשמה החברה רווח של 20 סנט למניה. במסחר המאוחר שלאחר פרסום הדוחות המניה זינקה ב-9%.

עוד לפני הדוחות, רשמה טוויטר ביצועים טובים מתחילת השנה, והמניה שלה עלתה ביותר מ-27%. לשם השוואה, מדד הנאסד"ק עלה באותה התקופה ב-15.6%.