"המפתח לעתיד החברה": מנכ"ל טוויטר הקפיץ את הביטקוין ל-34 אלף דולר

מנכ"ל הרשת החברתית אמר למשקיעים שלביטקוין יש "חלק גדול" בעתיד של החברה, והמטבע הוסיף 2,000 דולר לערכו בתוך יומיים • ציין שרואה הזדמנויות לשלב את המטבע הקריפטוגרפי במוצרים ובשירותים הקיימים של טוויטר, כולל מסחר ומנויים

ג'ק דורסי, מייסד טוויטר וסקוור / צילום: Shutterstock, Frederic Legrand - COMEO
ג'ק דורסי, מייסד טוויטר וסקוור / צילום: Shutterstock, Frederic Legrand - COMEO

מטבע הביטקוין שוב מזנק - והפעם האחראי לכך הוא לא אלון מאסק אלא מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, שאישר בפני המשקיעים כי הביטקוין יהיה "חלק גדול" מעתיד החברה - והקפיץ את המטבע ב-15%.

הביטקוין, שרק ביום רביעי נסחר מתחת לרף ה-30 אלף דולר, זינק ביום חמישי ל-32 אלף דולר והבוקר מחירו עמד על יותר מ-34 אלף דולר.

בין השאר, הסיבה לזינוק הם דוחות הרבעון השני של טוויטר, שפורסמו ביום חמישי, ובהם ציין דורסי שהביטקוין יכול לעזור לחברה להתקדם מהר יותר מבחינת הרחבות המוצרים שלה, תוך שהוא מסביר שהוא "המועמד הטוב ביותר" להפוך למטבע המקומי של האינטרנט. 

דורסי ציין שהוא רואה הזדמנויות לשלב את המטבע הקריפטוגרפי במוצרים ובשירותים הקיימים של טוויטר, כולל מסחר, מנויים ותוספות חדשות אחרות כמו Tip Jar (אפשרות לשלם טיפים לצייצנים). זו אינה ההתבטאות הראשונה של דורסי בענייני ביטקוין, אך זו פעם ראשונה שבה מפורט איך זה יבוא לידי ביטוי בפלטפורמה של טוויטר. בעבר דורסי אמר שהמטבע מזכיר לו את "ימיו הראשונים של האינטרנט" ושלא היה "שום דבר חשוב יותר" בחייו לעבוד עליו.

טוויטר דיווחה בדוחותיה לרבעון השני על רווחים גדולים ועל צמיחת ההכנסות המהירה ביותר שלה מאז 2014. החברה צברה ברבעון השני הכנסות של 1.19 מיליארד דולר לעומת 1.07 מיליארד דולר שצפו האנליסטים בוול סטריט, הרוב (1.05 מיליארד דולר) מעסקי הפרסום שלה. כמו כן נרשם רווח למניה של 20 סנט לעומת צפי ל-7 סנט רווח.

הביטקוין יגיע גם לעסקי המוזיקה?

הביטקוין יכול ליצור תשתית פיננסית חדשה שמכילה ותומכת יותר בקהילות מוחלשות, טען דורסי בכנס בחודש שעבר. עבור אלו החיים במדינות שונות ברחבי העולם, דורסי רואה בביטקוין אמצעי להגנה מפני פיחות במטבע ולזירוז העברת כספים ממדינות אחרות. זו בין היתר הסיבה מדוע דורסי, יחד עם המוזיקאי והיזם שון קרטר (ג'יי זי), הקימו קרן של מיליוני דולרים לפיתוח הביטקוין באפריקה ובהודו.

פרט לקרן, החברה הנוספת שדורסי עומד בראשה, סקוור, רכשה השנה את השליטה בשירות המוסיקה TIDAL של ג'יי זי - בכוונה לגלות כיצד טכנולוגיית הבלוקצ'יין והקריפטו יכולה להשפיע על עסקי המוזיקה. 

"אני חושב שזה חלק גדול מהעתיד שלנו. יש בזה הרבה חדשנות מעבר להיותו מטבע, במיוחד כשאנחנו חושבים על ביזור המדיה החברתית ולספק יותר תמריצים כלכליים. לכן, אני חושב שזה חשוב מאוד לטוויטר ולבעלי המניות שנמשיך להסתכל על המרחב ונשקיע בו באגרסיביות", אמר דורסי, והוסיף כי "יש בכך צורך ברור והערכה לכך. ואני חושב שסטנדרט פתוח שמקורו באינטרנט הוא הדרך הנכונה, ולכן ההתמקדות שלי וההתמקדות שלנו יהיו בסופו של דבר בביטקוין".