עידן עופר ואודי אנג'ל מכרו מניות טרמינל איקס בכ-140 מיליון שקל

אתר המסחר המקוון שבשליטת קבוצת פוקס הבטיח את הנפקת מניותיו בשווי המקסימום של 1.3 מיליארד שקל • מוכר נוסף: המנכ"ל ניר הורוביץ, שמימש החזקות בכ-30 מיליון שקל

אתר טרמינל איקס / צילום: צילום מסך
אתר טרמינל איקס / צילום: צילום מסך

סוף השבוע האחרון הראה כי הביקושים בשוק ההנפקות עדיין קיימים, מה שסייע לחברת האופנה המקוונת טרמינל איקס להשלים הנפקה ראשונית בהתאם לתוכניותיה.

טרמינל איקס, הנמצאת בשליטת קבוצת האופנה פוקס  בראשות הראל ויזל, דיווחה על הנפקה בהיקף כולל של כ-280 מיליון שקל, 105 מיליון שקל מהסכום גויס בהנפקת מניות חדשות, והיתרה בהצעת מכר של בעלי מניותיה.

הנהנים העיקריים במסגרת הצעת המכר בטרמינל איקס הם עידן עופר ואודי אנג'ל, שבאמצעות חברת אקס טי מימשו נתח מהחזקותיהם תמורת כ-140 מיליון שקל, בעוד שניר הורוביץ, מנכ"ל טרמינל איקס וממייסדיה, מכר נתח מהחזקותיו תמורת כ-30 מיליון שקל.

השקעה של 110 מיליון שקל מבעלי ASOS

הנפקתה של טרמינל איקס נעשתה לפי שווי חברה של 1.3 מיליארד שקל "לפני הכסף", שלפי העדכון של פוקס בנושא משקף את "השווי המקסימלי בטווח שקבעה טרמינל".

לקראת ההנפקה סיכמה טרמינל איקס על השקעה של קרוב ל-110 מיליון שקל שיבצע בחברה המשקיע הדני אנדרס הולך פובלסן, בעל ענקית האופנה האינטרנטית הבריטית ASOS ואתרי אופנה מובילים נוספים, והיא תושלם במקביל לרישום מניותיה של טרמינל איקס למסחר.

בסך-הכול, לפי העדכון של פוקס, "צפויות להימכר ולהיות מוקצות מניות בשיעור שיהווה כ-20%" ממניותיה של טרמינל איקס לאחר ההנפקה.

זינוק בתוצאות בזכות הקורונה

טרמינל איקס הוקמה על-ידי הורוביץ ופוקס לקראת סוף שנת 2017, והיא עוסקת ביבוא, שיווק ומכירת פריטי אופנה ולייף סטייל באמצעות אתר הסחר המקוון הנושא את שמה.

טרמינל איקס נהנתה בצורה משמעותית ממשבר הקורונה, ששינה את הרגלי הצריכה של צרכנים רבים, בעיקר בתחום מוצרי האופנה, והגביר דרמטית את הרכישות באינטרנט.

כך, בסיכום 2020 קפצו הכנסותיה ביותר מ-180% ל-226 מיליון שקל, והיא עברה לרווח נקי של כ-3 מיליון שקל, אחרי שבשנתיים הקודמות הפסדיה הצטברו לכ-36 מיליון שקל.

בסיכום הרבעון הראשון של השנה הנוכחית הציגה טרמינל איקס קפיצה של 265% בהכנסות, שהגיעו ל-93 מיליון שקל, לצד רווח נקי של יותר מ-7 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-3 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2020.

את ההנפקה בקרב משקיעים זרים הובילו הבנקים UBS ונומיס, ובישראל הובילה את המהלך חברת החיתום של ווליו בייס.