משרדי התיירות והאוצר סיכמו: מענק של 60 מיליון שקל למלונות שנפגעו מהיעדר התיירות הנכנסת

בתי מלון שחוו ירידה של לפחות 40% במחזור יקבלו סיוע, כך עפ"י ההסכמות שהושגו בין משרד האוצר ומשרד התיירות לבין התאחדות המלונות ולשכת מארגני התיירות הנכנסת • במקביל, הוחלט לאפשר את כניסתם של עובדים ירדנים ופלסטינים נוספים לעבודה בבתי המלון

שר התיירות יואל רזבוזוב / צילום: יוסי זמיר
שר התיירות יואל רזבוזוב / צילום: יוסי זמיר

אין תיירים - העוסקים בענף יפוצו. משרדי האוצר והתיירות מודיעים על סיוע בהיקף של 60 מיליון שקל לעסקים בתעשיית התיירות "שנפגעו בעקבות המגבלות על כניסת תיירים לישראל".

על פי ההסכמות שהושגו בין משרד האוצר ומשרד התיירות לבין התאחדות המלונות ולשכת מארגני התיירות הנכנסת, נקבע כי יקבלו סיוע בתי מלון שחוו ירידה של לפחות 40% במחזור העסקים לאור הגבלת כניסת התיירים לישראל. מדובר למשל בבתי מלון שנמצאים בערים שנשענות על התיירות הנכנסת או התיירות העסקית דוגמת ירושלים, תל אביב, נצרת, הרצליה ועוד. על פי ההסכמות, מענק נוסף בגובה של 40 מיליון שקל יחולק למארגני תיירות נכנסת שפרנסתם נפגעה. 

בתי המלון יידרשו להוכיח ירידה של 40% במחזור ביחס לזה של לפני הקורונה ובנוסף להראות כי משקל התיירות הנכנסת עמד על 40% לפחות. 

נזכיר כי מאז חודש מרץ 2020 נאסרה כניסת תיירים לישראל. עד כה, בעלי אזרחות זרה יכולים להיכנס לישראל רק באישור מיוחד או במסגרת מאורגנת באמצעות קבוצות שמקבלות אישור לטיולים בישראל על פי מתווה מוסדר. העוסקים בענף התיירות גם לא רואים את האור בקצה המנהרה כשפיילוט הכנסת התיירים שאמור היה להתחיל בחודש יולי, נדחה למועד לא ידוע ועל פי מצב התחלואה והחמרת ההגבלות על נוסעים לחו"ל - לא נראה שיקרה בקרוב.

1,000 עובדים פלסטינים נוספים יגיעו לבתי המלון

החלטה נוספת ומשמעותית עבור ענף המלונות תאפשר כניסתם של עוד עובדים ירדנים ופלסטינים לעבודה בבתי המלון, כאשר בבתי המלון מלינים על מחסור של עובדים בעיקר במקצועות הניקיון והתחזוקה. כיום מועסקים כ-700 עובדים ירדנים באילת וצפויים להגיע כ-1,000 עובדים פלסטינים לפונקציות הללו לבתי מלון שונים בארץ.

בהודעת המשרדים מדגישים כי "סיוע זה מצטרף לסיוע הניתן לבתי העסק במסגרת תכנית החל"ת החדשה והארכת המענק לעובדים בשכר נמוך (חל"ת גמיש). כעת המשרדים פועלים במשותף במטרה למצוא רשת ביטחון הולמת, באם יעלה הצורך, לענף התעופה ולשאר עובדי תעשיית התיירות".

שר האוצר אביגדור ליברמן מסר כי "הצלחנו לייצר הסכמות משמעותיות שייתנו מענה הן לענף המלונאות והן לענף התיירות הנכנסת. אנחנו כאן כדי לטפל במצוקות, ואנו עושים זאת באופן דיפרנציאלי שמיטיב עם אותה אוכלוסייה שנדרשת לסיוע. המצב בו מצוי המשק כיום דורש מאיתנו התנהלות אחראית, וכך אנו פועלים".

שר התיירות יואל רזבוזוב אמר: "הסיוע שניתן הוא בגדר מענק הישרדות והוא חלק משמעותי במלחמה שלנו ביוקר המחיה. אסור לתת לבתי מלון להיסגר. זה עניין של ביקוש והיצע. פחות בתי מלון וחדרי אירוח יעלו את הביקוש ויובילו לעליית מחירים. חווית השירות של תייר המתארח בבתי מלון תלויה הרבה בהעסקת כוח אדם המספק שירותי ניקיון ועזר. לכן אישור להכנסת עובדים זרים נועד להעלות את רמת השירות הקיימת. בימים מאתגרים אלו חשוב הסיוע למארגני תיירות נכנסת. הם עוגן להכנסת מיליוני תיירים לארץ ויהיו אחראים להכנסת עשרות מיליארדי שקלים לקופת המדינה, ביום שננצח את הקורונה".