"ההנפקות הולכות קשה מבעבר, אבל חברות טובות לא צריכות להיתקל בבעיות"

סוף השבוע שעבר לימד כי הביקושים בשוק ההנפקות בת"א עדיין קיימים, עם גיוסים מוצלחים של טרמינל איקס וחברת התשתיות והאנרגיה רימון

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock
הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

השוק הראשוני של הבורסה בת"א ממשיך לספק מצטרפות חדשות לזירת המסחר, גם אם חלק מהנפקות הראשוניות (IPO) שבוצעו לאחרונה מעידות על סלקטיביות גוברת מצד המשקיעים המוסדיים, הבאה לידי ביטוי בקיצוץ ניכר בשווי החברות המונפקות. בד בבד, נדחו כמה מהלכי הנפקה מתוכננים של חברות, בעיקר מתחום הטכנולוגיה.

אולם סוף השבוע שעבר לימד כי הביקושים בשוק ההנפקות החדשות עדיין קיימים, מה שסייע לחברת האופנה המקוונת טרמינל איקס ולחברת התשתיות והאנרגיה רימון להשלים הנפקות ראשוניות בהתאם לתוכניותיהן.

בשוק החיתום מסבירים כי "אמנם ההנפקות הולכות יותר קשה ממה שהתרגלנו, אבל חברות טובות שמתומחרות נכון לא צריכות להיתקל ביותר מדי בעיות בדרך להנפקה. לא יהיה מדויק להגיד שהשוק מתקרר, אבל אפשר להעריך שנראה פחות הנפקות של חברות טכנולוגיה, ומעבר לענפים אחרים דוגמת נדל"ן וחברת יצרניות, אם יגיעו במחיר הנכון".

עוד הוסיפו בשוק החיתום כי "צריך לזכור שבשבוע הקודם השווקים התאפיינו בירידות שערים, מה שהשפיע גם על שוק ההנפקות. חברות שלוקחות את התמחור שלהן לקצה, או שלא יגיעו לקו הסיום או שיידרשו להתפשר משמעותית בשווי. אבל בסך הכול, השוק עוד חי ויש הרבה עבודה".

בהנפקה הראשונית של רימון שירותי ייעוץ וניהול גויס מהציבור סכום של כ-250 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-1 מיליארד שקל "לפני הכסף", במהלך שהובילו חברות החיתום של אפסילון, פועלים אי.בי.אי ולאומי פרטנרס.

פרויקטים של תשתיות זורמות

רימון, שבה מחזיקים המייסד והמנכ"ל יוסי אלמלם, התאגיד הקיבוצי גרנות וקבוצת הביטוח הפניקס , עוסקת בביצוע פרויקטים לפיתוח תשתיות זורמות, תחנות שאיבה ומאגרי מים, יוזמת ומתפעלת תשתיות אזוריות למים וקולחין ומקימה ומפעילה רשתות צינורות לחלוקת גז, אספקת חשמל במרחב הכפרי ועוד.

החברה נוסדה בשנת 1997 וצבר ההזמנות שלה בסוף שנת 2020 עמד על יותר מ-1.6 מיליארד שקל, שנה אותה סיכמה עם צמיחה של קרוב ל-30% בהכנסותיה ל-255 מיליון שקל. זאת לצד רווח נקי של כ-25 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-1 מיליון שקל שהציגה בסיכום 2019.

טרמינל איקס גייסה בשווי המקסימלי

בטרמינל איקס, הנמצאת בשליטת קבוצת האופנה פוקס , הובטח גיוס של כ-280 מיליון שקל לפי שווי חברה של 1.3 מיליארד שקל "לפני הכסף", שהיה השווי המקסימלי  שקבעה החברה. עיקר התמורה נבעה מהצעת מכר של בעלי מניות קיימים בחברה, כאשר הנהנים העיקריים ממנה הם עידן עופר ואודי אנג'ל, שבאמצעות חברת אקס טי מימשו נתח מהחזקותיהם תמורת כ-140 מיליון שקל. ניר הורוביץ, מנכ"ל טרמינל איקס וממייסדיה, מכר נתח מהחזקותיו תמורת כ-30 מיליון שקל.